Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme flight extra 125''

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Så lenge vi snakker gram er det helt i orden Men nå tar Terje med vekt til helga så da får vi veid den for 3. gang.

    Comment


    • Merkelig hvor uheldig jeg er med vekt på mine modeller,har bestandig kommet dårligere ut en folk her inne.
      Har samme flyet jeg også (123" som kom først)
      9 servoer,kun powersafe mottager,2 stk 3000 Hyperion Li-fe,1 stk 2300 hyperion Li-fe DA 150 (1,5 kg lettere)Ikke servoplate for sideror. Like forbannet 20 kg veid på digital fiskevekt.
      Bruker mest Parafin for tiden.

      Comment


      • Originally posted by Snaprollman View Post
        Merkelig hvor uheldig jeg er med vekt på mine modeller,har bestandig kommet dårligere ut en folk her inne.
        Har samme flyet jeg også (123" som kom først)
        9 servoer,kun powersafe mottager,2 stk 3000 Hyperion Li-fe,1 stk 2300 hyperion Li-fe DA 150 (1,5 kg lettere)Ikke servoplate for sideror. Like forbannet 20 kg veid på digital fiskevekt.
        Er mye tørrere på Hadeland (innlandet). Blir ikke så mye fukt i balsa'en
        Helikopter:
        T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
        Radio
        Spektrum dx 18

        Comment


        • Jeg har ei digitalvekt som du kan teste, den er til å stole på..
          Trond Winger, søndagsflyger

          EG MX2 106"
          Ultimate 71"/DLE55
          GB Yak55 2.2M/DLE55

          Comment


          • Originally posted by Snaprollman View Post
            Merkelig hvor uheldig jeg er med vekt på mine modeller,har bestandig kommet dårligere ut en folk her inne.
            Har samme flyet jeg også (123" som kom først)
            9 servoer,kun powersafe mottager,2 stk 3000 Hyperion Li-fe,1 stk 2300 hyperion Li-fe DA 150 (1,5 kg lettere)Ikke servoplate for sideror. Like forbannet 20 kg veid på digital fiskevekt.
            Du må fjerne fisken først.

            (Beklager, klarte ikke la vær )
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • Der har vi forklaringa,tengte ikke på det,hvor dom går det an å bli? He he
              Det er bare småfisk å få her oppe så det utgjør ikke så mye.
              Last edited by Snaprollman; 03-03-11, 20:07.
              Bruker mest Parafin for tiden.

              Comment


              • så lenge den havner på 19.3 som jeg tippet er jeg fornøyd. så ikke gi deg med å veie den på div vekter før den viser det hehe
                syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                carl goldberg ultimate
                DJI S900
                piper pawnie el kjærre


                Futaba 14SG
                diverse epp tjafs
                Per-Egil Furuseth

                Comment


                • Må være råere i luften i USA og enn på Hadeland ifølge FG.
                  Bruker mest Parafin for tiden.

                  Comment


                  • Jeg kan vel ikke noe for at de 2 vektene jeg har prøvd viste under 20kg!
                    Visst noen tror jeg juger skal jeg filme det. Men nå skal den veies på nytt!

                    Snaprollman, da juger sikkert alle andre her inne. Det er en som har en på FG som veier 21,4 kg med mintor 4-syl 220cc og canistere og tungt oppsett. Han sier han visste at hans ble tung pga tungt oppsett.

                    Kanskje du bør veie din på en annen måte også?
                    Last edited by anders e; 03-03-11, 20:41.

                    Comment


                    • Tror ikke du lyver men synes det er rart når jeg tenker på mitt oppsett,
                      her er et sitat fra FG
                      Some peoples have come out at over 20kg with the 170 on it, so that is a very good weight!
                      Da 170 er vel over 1 kg lettere en 200
                      Bruker mest Parafin for tiden.

                      Comment


                      • Jeg har heller ikke hatt problem med å balancere modellen. Traff midt i vingerøret på første forsøk. Noen sa din var i framkant av røret, noe som sier meg at det er forskjell på 123 og 125 modellene. Om det som ble sagt er sant da.

                        Comment


                        • Originally posted by Snaprollman View Post
                          Tror ikke du lyver men synes det er rart når jeg tenker på mitt oppsett,
                          her er et sitat fra FG
                          Some peoples have come out at over 20kg with the 170 on it, so that is a very good weight!
                          Da 170 er vel over 1 kg lettere en 200
                          Ja det er greit, men nå har ikke jeg standard 200cc heller(lettede sylindre) selv om den er tyngere.

                          Comment


                          • Du har iallefall fått deg en lett model, Anders. Er lekkert med et såpass stort fly som veier under 20 kg. Men samtidig så tenker jeg at da har min 3W 220 rimlig bra med krefter, som trekker en modell som veier 7 kg mer, ut av hover med letthet.
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • Originally posted by Eagle View Post
                              Du har iallefall fått deg en lett model, Anders. Er lekkert med et såpass stort fly som veier under 20 kg. Men samtidig så tenker jeg at da har min 3W 220 rimlig bra med krefter, som trekker en modell som veier 7 kg mer, ut av hover med letthet.
                              Nå ja, nå skal den veies igjen. Du har 20cc mere + piper, jeg har std potter. Men ja, din går godt

                              Comment


                              • Siden det er så fokus på vekt her... Hva er BMIen til flyet da?
                                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                                EF Yak-54. 110"
                                EF MXS 83"
                                GB Yak-55 2,2m

                                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                                Takk til:
                                Autopartner.se
                                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                                Comment

                                Working...
                                X