Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Yak55 102"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Apropo OT - dette måtte jo bare skje i giant-scale også! hehe.. Kanskje jeg skal sette en slik på Mintor`n ?! Usj!

    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Så denne maskinen live i Tyskland i sommer, fet lyd men var ikke så mye mer enn det...Er vel endel begrensninger på holdbarheten skulle jeg tro...
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • Jepp, samme tenkte jeg! Schvær prop btw. Men.. nje.
        Last edited by alflovvold; 29-12-11, 00:55.
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Nærmere seg sakte men sikkert en Krill.. 3uker to go, + -

          Så mens me ventar, noen andre som har kikket på denne? Veldig fin produkt-visualisering.
          Noen som har erfaring med Jeti-sine radio løsninger..?

          Click image for larger version

Name:	DC16-nahled.jpg
Views:	1
Size:	53.4 KB
ID:	584235

          Snutt med fantastisk fin musikk.. -



          Kommer også i ikke-flytebrygge-versjon, så stygg at den er tøff IMO -

          Click image for larger version

Name:	Jeti_Duplex_DS16_Transmitter582.jpg
Views:	1
Size:	44.8 KB
ID:	584234
          Last edited by alflovvold; 03-01-12, 09:01.
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Venter selv på spektrum dx10t. Den og er stygg som juling
            Ronny Andreassen
            Sunndal/Vinnu
            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
            3DHs 33" EPP
            JR 9303 2,4

            Comment


            • Den hadde jeg helt glemt av! Skulle ikke den vært ute for ages siden.. .
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Joa,men de vil vel ikke oppleve 1 gang til det problemet de hadde med DX 8 Siste jeg hørte var at den kommer i April.. Venta leeenge nå,og venter litt til.SKAL ha den radioen
                Ronny Andreassen
                Sunndal/Vinnu
                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                3DHs 33" EPP
                JR 9303 2,4

                Comment


                • Av nysgjerrighet, hvor store batteri-pakker kjører dere på strøm dere som er " 100cc-veteraner " her inne?

                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • Nå krever nok ikke min flystil de samme vektkravene som din, men jeg har funnet ut at rundt 2X 2000 mah LIFE funker for meg i hvert fall. Trengs det mer mah så er det bare å lade noen minutter og off you go. I Yak 55`en er det 2X 5200 mah Lipo (+ batteri til tenning og eget til siderorsservo), så jeg får vel lade en gang på forsommeren..

                    Jeg liker redundans.. Bare sånn i tilfelle.. Sikkert dumt siden jeg aldri har opplevd trøbbel med noe batteripakke. Men hvis jeg kun hadde brukt én kan du banne på at den hadde streika. Synes alltid det går mindre mah enn jeg tror etter endt flydag.
                    Geir


                    3D plane - 1D brain

                    Comment


                    • Utseendemessig var dx10t helt knall spør du meg, men er den ergonomisk sett riktig med tanke på 3d-flyging?? Har en flykompis som kjøpte Futaba FX40 (les miksepult) og til alt annet enn seil og jet må han bruke en DSX9 eller lignende.
                      Geir


                      3D plane - 1D brain

                      Comment


                      • Litt usikker selv, skulle likt å holde i en slik brygge før jeg evnt. går for en. Likte ikke de knappene på dx10t, altså de på selve stikkene.

                        Men jeg skal jo gi meg med 3D flyving, kun IMAC og rolige, presise roller på meg heretter..
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • Er det Gernot som er the man to beat, så flyr jo han heftig 3d med pultradio.
                          Helikopter:
                          T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                          Radio
                          Spektrum dx 18

                          Comment


                          • Dette blir jo veldig OT men håper det går greit Alf.

                            Tror Gernot flyr mode 4 som er lik mode 1 bare at høyre og venstre stikke er byttet om. Hadde jeg måtte lære på nytt skulle jeg nok gjerne prøvd mode 4. Rolling manøvrer blir i hvertfall ganske fint når man kan røre en stikke i en sirkel og dermed få perfekte overganger mellom rudder og elevator. Ser også mindre stress ut på en pult radio med denne bevegelsen i stedet for mode 2. Noen som kjenner en god pilot på det nivået Gernot er på som flyr 3D med mode 2 og pult?

                            Mode 2 for heli og mode 4 til fly ville jeg kanskje valgt om jeg kunne byttet, men synes mode 2 funker greit for meg så lenge jeg holder rundt radioen. Da jeg prøvde å fly 3D med pult og mode 2 gikk det ikke særlig bra iaf, men det er nok personavhengig.
                            Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
                            Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
                            Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
                            Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
                            Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

                            Comment


                            • Originally posted by alflovvold View Post
                              Av nysgjerrighet, hvor store batteri-pakker kjører dere på strøm dere som er " 100cc-veteraner " her inne?

                              2X 2600 life direkte via Bomaswitch, 4,8 v 2000 nim på tenning
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • Har flydd i flere år med pult på min JR9303.Kommer aldri til og fly uten Derfor gleder jeg meg til dx10t kommer.Føler jeg får til øvelser mere kontrollert,samt hviler hendene mere
                                Ronny Andreassen
                                Sunndal/Vinnu
                                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                                3DHs 33" EPP
                                JR 9303 2,4

                                Comment

                                Working...
                                X