Announcement

Collapse
No announcement yet.

motor annbefafaling til phoenix p47 d 60zize

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • motor annbefafaling til phoenix p47 d 60zize

    hei er de noen der ute som har phoenix sin 47d ? jeg lurer på vilken motorstørelse dere vil anbefale. jeg har tenkt på os120fs men anbefalt størrelse er 91 fs eller 60 2takt. har en phoenix belanka som var beregnett for 40 zize motor men de var alt for liten motor til det flyet, vil da tro at også 47d har for liten motor annbefaling fra fabrikk. tips tas i mot med takk, hilsen øyvind

  • #2
    Kjenner ikke akurat den modellen men jeg har en P40 60zize nå med en Saito 115 4t. Har hatt lit forskjellige motorer i det flyet blant anner ASP 120 4t som jo er lil OS 120 4t. Med den motoren ble den ret og slett for tung til og fly bra. Har også hat OS 91 4t i flyet og med den fløy den veldig fint men klart det er morro med mye kraft. Derfor flyr jeg nå med Saito 115 4t den veier det samme som OS 91 4t men drar lett en tomme større propell så nå dår den rett opp vertikalt uten noe problem. Blir vel ikke serlig skalariktig med den motoren men morrro er det.

    Comment


    • #3
      takk for de bardp. da går jeg for en saito 115 4t

      Comment


      • #4
        Ja det er iallefall en meget bra motor. Jrg har modifisert mine Saitomotorer litt med og legge veivhusavluftingen inn i insugsmanifoilen så slipper alt oljegrised derfra og oljen fra veivhuset gjenbrukes. Kjører de på en blanding av 2 deler Rapicon 30/18 og en del E85. Ender da opp med 20% nitro og 12% olje.
        Skal du ha noe sprekere en Saitoen og som ikke veier mer må det jo bli en YS FZ110S men de er etter min erfaring lit mer krevende i bruk og må ha min 20% olje.
        Lykke til med flyet.

        Comment

        Working...
        X