Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot Yak 26% - Trenger hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pilot Yak 26% - Trenger hjelp!

    Hei,

    Nå trenger jeg virkelig eksperthjelp her...
    Jeg har nylig montert sammen min Pilot Yak 26% med elektro, byggetråd her (For å se opplagte feil). Men har hatt store problemer med denne som jeg ikke kan forstå.

    Tur 1: Gikk med anbefalt CG - Tok den raskt opp i høyde og lot den flate ut, men hva skjer? Jo den stuper veldig mye ned. (Altså veldig nesetung)
    Tur 2: Landet den og flyttet CG ca lenger bak.. Tok den så opp igjen, og den var noe bedre, men fortsatt nesetung..
    Tur 3: Flyttet CG noe lenger bak, måtte legge 15 gram med bli helt bakerst ved halehjulet da jeg ikke hadde mere å flytte liop batteriet på. Nå var det bare to knepp opp ror som skulle til for at den fly rett Men hva skjer om jeg legger den på rygg?

    Jo da stiger den med ihvertfall 30 grader rett opp, tror at den ville gått rundt og rundt i loop hvis jeg hadde latt den surre for seg selv..
    Ellers så føles flyet meget ustabilt å fly, virker haletund selv om den nå ballanserer bra..

    Noen som kan hjelpe meg litt her? Hva bør jeg gjøre? Flyet er jo helt nytt, og etter det jeg har lest så skal dette være av de bedre modellene..

    Frustrerende...
    ---
    Mvh
    Hasse Andre Ruud
    Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

    Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

  • #2
    motor satt opp riktig.. med rett trekk ned og mot høyre?
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #3
      Ingen store gode ideer, hvordan står stab i forhold til vinge?

      Du burde nok kjøpt brukt

      Mvh
      Alf
      Last edited by affa; 05-08-12, 17:07.
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Jeg har bare satt opp motor rett på firewall med spacere.. Men hvis dette er feil, så vil det vel ikke utgjøre sååå mye?

        Ja Alf, dette ble en sikkelig nedtur egentlig... Men modellen er fin da Ser du har lagt den ut for salgs, så kanskje jeg bør slå til
        ---
        Mvh
        Hasse Andre Ruud
        Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

        Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

        Comment


        • #5
          prøvde du et par knepp med høyderors trim før du begynte å klusse med cg. Erfarte med noen modeller at de krevde litt høyderorstrim for å fly rett.
          Helikopter:
          T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
          Radio
          Spektrum dx 18

          Comment


          • #6
            Originally posted by palsor View Post
            prøvde du et par knepp med høyderors trim før du begynte å klusse med cg. Erfarte med noen modeller at de krevde litt høyderorstrim for å fly rett.
            Hei,

            Ja trimmet nesten maks på radioen min for å få den til å fly nogendlunde rett på første tur..
            ---
            Mvh
            Hasse Andre Ruud
            Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

            Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

            Comment


            • #7
              Lurte på hvordan dette problemet endte, er interesert i en lik modell selv.
              Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
              Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
              RCF RS352 EPP
              GP Viper-500 pylon
              1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
              Spektrum DX6 & DX8

              Comment

              Working...
              X