Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seagull extra 300

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seagull extra 300

    Hei, jeg lurer på en ting: Nortrading selger et seagull extra 300 .40 size fly til ca 1100 kr. Jeg fant samme modellen på smallsize til 1800kr. Bildet på eskene er ikke like. Er det to versjoner? Hva er forskjellen? Er det noen som har dette flyet?

  • #2
    Er det samme produsent?
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    Freddy Ulvseth
    http://freddy.ulven.com/rc

    Comment


    • #3
      Seagull har flere størrelser av Extra som ser helt like ut. De har bl.a. en 40-size vingespenn 127cm og en 60-size vingespenn 149cm. Her i Mosjøen koster en 60-size i underkant av 1700,-. Seagull modellene kan man finne i JP katalogen fra Hobbyco. Hobbyco Nettbutikk – Radiostyrt hobby

      Lars Erik Arntsen
      Mvh
      Lars Erik Arntsen

      Comment


      • #4
        Ja det er samme produsent. Begge flyene er 40-size. Jeg ser at mange butikker har flyet på salg til ca 1100 kr, så jeg tipper den til 1800 er en forbedret versjon, da.

        Comment


        • #5
          Er du sikker på at den til 1.800,- ikke er 149cm i vingespenn. Det står anbefalt 46-motor til denne modellen på esken, men jeg har hørt enkelte som synes at dette er for lite.
          Mvh
          Lars Erik Arntsen

          Comment


          • #6
            Det kan godt hende at den er 149 cm i vingespenn, det vet jeg ikke. Uansett så tror jeg at jeg kommer til å kjøpe flyet til 1800 og bruke en .46 totakter. Noen som har noen innvendinger ang. modell/motorstørrelse?

            Comment


            • #7
              Den kommer sikker til å fly, har den en greit vekt kan den godt fly bra også, men overmotorisert blir det nok ikke akkurat.

              Comment


              • #8
                Dersom du kan skaffe litt mer informasjon om modellen (spes. vekt) blir det lettere å vite om motoren er stor nok. Dersom flyet har nesten 1.5m i vingespenn kan du nok være helt sikker på at en .46 ikke er mye mer enn du må ha.
                En OS .46 FX passer etter min mening til modeller som veier mellom 2.1 og 2.3 kg. (Da har du kraft nok til lange vertikale linjer, hovring osv.)

                mvh
                Kjartan
                mvh Kjartan

                Comment


                • #9
                  På esken står det at den vil veie fra 2.7 til 2.9 kg. Så du bør ha en ganske sprek 46 motor. Skal du kjøpe ny motor vil jeg anbefale å kjøpe større. Har du motor fra før bør du kanskje satse på den modellen som er mindre. Det er mye bedre med for mye krefter enn for lite, i hvert fall på en akro modell. 1.800,- hørtes også litt drøyt ut. Listeprisen er 1672,- i JP katalogen.
                  Mvh
                  Lars Erik Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Det er snakk om en SC 46, kanskje ikke det sprekeste man får tak i...

                    Comment


                    • #11
                      The World Models har en Extra 300 i .30 størrelse. Denne veier under 2kg (1800-1900g) med et vingespenn på 132cm. Jeg har en slik selv som jeg kjører med en OS .32 SX.
                      Personlig synes jeg at den motoren gir for lite kraft.
                      Jeg tror den kan blir bra med en .46 motor.
                      (Skulle bli skikkelig tøff!)

                      Minuset med denne modellen er prisen, tror den koster rundt 1800kr hos NM.

                      Kjartan

                      <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: Natrajk den 2002-09-06 14:48 ]</font>
                      mvh Kjartan

                      Comment


                      • #12
                        Hvorfor kjøpe hos NM??

                        MYE billigere fra utlandet

                        Petter
                        petter

                        Comment


                        • #13
                          Hvorfor kjøpe i Norge? Svaret er enkelt.
                          Trenger du råd, hjelp eller en småting er det ikke bare å stikke rundt hjørnet for å få hjelp hvis du kjøper alt i utlandet. Og snakker vi om garanti og reklamasjon, så er det liten hjelp å henvise til norsk kjøpslov. Å kjøpe i utlandet er som å pisse i buksa.
                          Nei, finnes det en lokal hobbybutikk så gjør innkjøpene der selv om det er litt dyrere. Det er for sendt når den er konkurs og alle andre ikke gidder mer (web, postordre osv). Da blir det magert i hobbylandet Norge,da. Husk at de som har modellfly som hobby er fra 8-80,minst,og ikke alle synes det er like kult å kjøpe usett.
                          Ang Seagull Exstra 300 S så finnes det to utgaver. En gammel (value series) 127 cm vingesp. som gjerne nå selges rimelig og en ny (de lux series) 149 cm vingesp. som er en langt bedre og finere modell. Nedre motorstørrelse er det samme for begge. likeså størrelse på motorbukken. men den nye modellen tåler større motor. Men da må bukken skiftes ut til en 60-90 size.

                          Comment


                          • #14
                            Litt seint kanskje men jeg kan informere at jeg har den seagulen som er ca 148 cm vingespen og jeg flyr den med en 90 firetakt.
                            Da flyr den fint ..

                            Comment

                            Working...
                            X