Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mustang el 60 size

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mustang el 60 size

    Hei.

    Er forholdsvis ny elektro hobby flyger.
    Har fått en Hangar 9 Mustang Bluenose som jeg tenkte og sette en Power 90 motor i.
    Det er ifølge spec max.
    Det jeg lurer på er om den motoren holder akkurat, eller er den litt overpower? ( Noe jeg har skjønnt kan være en fordel og ha )
    Noen som har erfaring med denne modellen?
    På forhånd takk

  • #2
    Hei

    ( sånn utover at jeg mener at en mustang alltid gjør seg finest med en firetakter bensin eller firetakter glowmotor skal jeg svare)

    Om motoren du har valgt passer, er også avhengig hva du forer den med. Altså regulator og batteripakke, samt hvilken propell du skal sette på den.

    Har selv 60 size Mustang med en .91 firetakter. Det er sånn passe greit. Den er slettes ingen reser, men må bygge opp fart for å loope, rolle etc. Den går heller ikke vertikalt. ( bare nedover )
    I tillegg har jeg en H9 Corsair, også den 60 size med en 120 firetakter i nesa. Her er det motor så det holder

    Uten denne motoren på corsairen hadde jeg måttet legge inn bly, så det er en avveiningssak. større motor som veier litt mer, eller legge inn bly, som i og for seg er dødvekt.

    Men fortell om propell, regulator og batteripakke, så blir det lettere å hjelpe deg videre.
    __________________________________________________ ___
    Jørn Kaasbøll
    Scale Warbirds of Norway

    Comment

    Working...
    X