Announcement

Collapse
No announcement yet.

Razzler 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Razzler 3D

    Flippa ut i dag, og plukka med en Seagull Razzler 3D (.46) fra Smallsize. Hadde nedgradert ambisjonene (som eg. var Funtana S90)... Jeg har ikke kjøpt elektronikk eller motor ennå, da jeg ikke vil "stresse" ferdig flyet, men heller "kose" meg med byggingen over litt tid.

    Når jeg har sett over settet og lest manualen 14-15 ganger, så er det endel spørsmålstegn...:

    - Hengsler: Dette er såkalte CA henglser som skal limes: Jeg har ikke gjort dette før, og er redd for å lime hele roret fast i vingen... Fungerer dette greit slik det står forklart, eller må man passe på noe spesielt?

    - Motorfeste: Manualen sier ingenting om vinkling av motor. Skal den skrus fast vinkelrett på torpedoveggen, eller skal alle motorer ha litt høyrevrid?

    - Hva slags 4 takt? For den skal definitivt ha 4 takter: Manualen sier 4takt fra .52 til .72, og da blir det selvfølgelig en OS70Ultimate - eller .... ?

    - Hvor viktig er det med kjappe kvalitetsservoer, supermegalightweightreceiver og annet high-tech stuff? Jeg har en Hitec Laser 6, og har tenkt å beholde den en stund til.

    - Er det noen som har denne modellen og har noen erfaringen å dele?

    Dette ble mange spørsmål, men jeg er forholdsvis grønn, selv om jeg har klart å nesten slite ut en Calmato40. Gleder meg til "grønnere" tider, og å få testet noe nytt snart.

    På forhånd takk for svar.
    Pål

  • #2
    Jeg har den tilsvarende fra Seagull. Den flyr bra både sakte og fort, jeg har en 91 4-takter på den så det er power i massevis. En snill variant som du kan ha mye morro med.
    Denne modellen er ikke så stor og tung at du trenger spesielt kjappe/sterke serover.
    Jeg bruker Hitech475hs.
    Det finnes ikke dårlig flyvær, bare dårlige flyverær.

    Comment


    • #3
      Heisann, og grattis med ny modell

      Når det gjelder CA hengsler har jeg prøvd dette kun en gang og da tror jeg jeg brukte litt for mye lim for hengslene ble litt stive...
      Det er en post under Tips, triks og teknikker som omhandler CA hengsler.

      Noen modeller har høyrevridningen innebygd i kroppen så en kan skru motorfeste og motor vinkelrett på torpedoveggen. Om denne modellen har dette innebygd vet jeg ikke men på min Ultimate er ikke dette vanskelig å se.

      Jeg har prøvd en OS70FL i min Ultimate og er til nå veldig fornøyd med denne motoren, den er vel en av markedets billigeste 70 4-taktere. Denne motoren har fått litt dårlig omtale i forumet på Rc Universe men jeg er som sagt fornøyd til nå.


      Håper dette hjelper litt.
      Align T-Rex 450
      Fizza elektrofly
      JR 9xII

      Comment

      Working...
      X