Announcement

Collapse
No announcement yet.

ARF til OS22GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ARF til OS22GT

    Har en ny OS 22GT bensinmotor liggende. Har noen forslag til hvilket ARF acrofly som kan være passende til denne? Ha tenkt litt på Aeroworks Exstra 300 60-90 size, eventuelt Phoenix Sbach 120. Har noen erfaring med disse flyene eventuelt andre forslag. Trenger nødvendigvis ikke være acro modell. God kvalitet og gode flyegenskaper prioriteres fremfor pris.

  • #2
    Har ikke noe konkret forslag til fly men skal du ha noe som flyr 3D til den motoren må du gå for noe som er veldig lett da disse små bensinmotorer er forholsvis late.

    Comment


    • #3
      Ja derfor tenkte jeg på Aeroworks Extra 300 60-90 size. Dette flyet er jo kun 60" i vingespenn. Men er vel ikke veldig stor Cowling på dette flyet med tanke på OS22GT. Som søndagspilot er jeg ikke avhengig av ekstreme 3D egenskaper for å si det sånn. Så om flyet er litt undermotorisert spiller ikke allverdens rolle.

      Comment


      • #4
        Tviler på at det flyet blir undermotorisert med den motoren så lenge du ikke skal fly hard 3d

        Comment


        • #5
          Joda det blir nokk bra, hadde en GREAT PLANES ARF Sukhoy 31 60-90 med en 26cc bensiner i og det var vel egentlig perfekt motorstørrelse til det flyet for 3D. Eneste problemet var jo at den hørtes ut som en motorsag på heroin med den Pitspotta jeg brukte.

          Comment


          • #6
            Når det gjelder Phoenix model, har de også en Edge 90-120 som er litt mindre/lettere enn de andre 120 modellene. Ser ut til å funke greit med DLE 20 i hver fall:
            Knut

            Diverse fly; de fleste med propell...

            Comment


            • #7
              Jeg har den Edgen et knalbra fly men jeg tror ikke at den kommer til og fly noe serlig 3D med den 22cc bensinmotoren. Jeg har en YS Fz 110 i det flyet som er helt perfekt både med hensyn til motorstyrke og Lyd. YSen drar en 16x8 APC til ca 9000 RPM på bakken. Hvet ikke hva OS sin 22cc bensiner klarer men den bør jo greie noe tilsvarende det for og bli kraftig nokk til 3D med det flyet.

              Comment


              • #8
                Et par videoer med motoren. Jeg har store forhåpninger til motoren. Den er en forminsket 33 og den drar som bare.........


                Karl Hans Glommen.
                Mjøsa Modellflyklubb

                Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                Comment


                • #9
                  He he.....det er futt i den

                  Comment

                  Working...
                  X