Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hangar 9 35% Extra 260,valg av utstyr??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hangar 9 35% Extra 260,valg av utstyr??

    Heisann godtfolk

    Har akkurat gått til innkjøp av en Extra 260 35% fra hangar 9 og er litt nysgjerrig på valg av utstyr til denne.
    Skal jo i utgangspunktet settes opp med en 100cc motor, men har tenkt litt på å bygge modellen som elektro.
    Med tanke på strengere regler på forskjellige flystriper rundt omkring osv osv.
    Eller går det å støydempe en slik modell såpass at det faktisk kan la seg gjøre å fly den i tiden fremover?
    Nå skal det sies at jeg igrunn har veldig lyst til å sette opp denne som bensin sånn egentlig

    Det her kommer til å bli et prosjekt som kommer til å ta tid,så er ikke noe som blir ferdig i år. både grunnet at det er min første stormodell og grunnet at lommeboka ikke er veldig tjukk.

    Med tanke på elektro.hva velger jeg?? Plettenberg,Hacker..
    Samme med servoer. Hva er greit å putte i denne modellen?

    Å hva TRENGER jeg egentlig av annet utstyr?
    eq til servoer,bat-share osv osv. er alt dette egentlig nødvendig eller er det bare greit å ha for å få en "sikrere" modell??

    Alle tips,råd og hjelp tas imot med takk

    Vennlig hilsen
    Robert
    Robert Martinsen

  • #2
    Vi har vel alle litt forskjellig utgangspunkt og vil gjøre forskjellige valg men jeg kan jo si hva jeg ville valgt.
    Motorer: Valach 120 4t bensiner som er enkel og lyddempe og har en langt mer behagelig lye en 2t motorer.
    Eureka-RC.no
    Denne servoen har jeg brukt en del av og de har vert kjempebra mye servo for pengene: BMS-35A High Voltage (7.4V) Coreless Digital Servo w/Titanium Alloy Gear 35.5kg / .14sec / 74g
    Eller økonomivarianen som jeg også har brukt mange av uten at noen har feilet:
    Turnigy 1269HV Digital HV Titanium Gear Servo 57g/21kg/.16sec

    Comment


    • #3
      Spørs hva slags fly du er ute etter... Ønsker du en slapp IMAC kjerre, så gå for en 4T. Ønsker du mer respons og snert så går du for 2T.
      Jeg personlig ville også valgt en slags strømboks, Emcotec Magic mini 5 er bra, den gir deg også mulighet for matching av vingeservoer. Hvorfor...? Fordi ved å kjøre all strøm gjennom mottaker, så risikerer du å overbelaste kretsene i denne..
      Mitt valg hadde vært: DA-120, 4x Hitec7955 på balanseror, 2x Hitec7950 på høyde og 1xHitec7980 eller 2x7950 på sideror.
      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
      EF Yak-54. 110"
      EF MXS 83"
      GB Yak-55 2,2m

      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
      Takk til:
      Autopartner.se
      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

      Comment


      • #4
        Kjører en Plettenberg Predator 30/8 på min 36%. Funker som bare det ! Servoer likt som Keno de nevner. Kan ikke gå galt da
        Rune Haugen
        // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
        // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
        // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
        // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

        " It's all 100% electric ! "


        Comment


        • #5
          Og hva med en DLE111 om du vil ha en god økonomimotor?
          Hangaren full av drit...

          Comment


          • #6
            Originally posted by lars_30 View Post
            Og hva med en DLE111 om du vil ha en god økonomimotor?
            Eller GP-123
            Simen Andresen

            DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
            EF 91" Extra
            EF 70" Extra
            EF 48" MXS
            HK 51" Slick
            Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

            Takk til:
            Autopartner
            Smallsize
            Anders e

            Comment

            Working...
            X