Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Extra330SC 41%

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3W motor og 3Wnorge i stede for de der mintor greiene da Alf? Meget bra motorer og meget bra service.
    3DHS Slick 104" - 3W110CS RE2
    3DHS 48" EPP Extra - Hacker A30-16m V2

    Hobbyking P40 Funfighter
    TechOne HCF Sbach Indoor

    Comment


    • Vel, skal du først ha mintor, så kan du jo ha denne å kjøre modellen med mintor-motoren rundt i, da? Usjda

      (Jadda, veit jeg mobber nå )
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • Perfekt tilbehør!

        Jeg har byttet til GP motorer som foreløpig funker veldig fint mtp. både ytelse og service! Så håper vi det funker i lengden.

        Om ikke står blant annet 3W på lista!

        Usj. Flyging blir det forøvrig lite av for tiden..
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Fy F. Er det mulig.

          Fikk dette til svar. Ser ut til at både jeg og Pål tydeligvis har hatt morro av å pelle på set-skruen på toppen av blokka. Jadda. Beste jeg vet, klarer ikke å holde meg unna den skruen.

          Svaret jeg fikk -

          HI

          They are ready for weeks, I talked to the store that as expected all the internal mechanism has been previously replaced under warranty with the parties currently in production.

          It remains the responsibility of the dealer to repair the damage caused by him or by his customer, I do not know this, but not under warranty.

          The damage, however trivial, (someone has played with the set screw of the support of the central bank, breaking the screw into the crankcase) involves the total removal of the motor for the replacement of the central support, and in this case the rework of the office grapevine , not to throw an expensive part such as the casing 220cc.

          The part relating to this intervention is about 400 euro for 2 motors

          Best regards
          Leo
          Last edited by alflovvold; 05-06-14, 22:53.
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Frekke fa..., var vel egentlig dere som skullle hatt kompensasjon for ventetid........
            Kjenner jeg koker innvendig når jeg leser dette.
            Be dem legge ved en giro, så får vi se om dem klarer å innkreve beløpet.
            Sørg for å lage en artikkel på div forum, så dem aldri får solgt en motor til.
            Terje Egeberg
            "Opp ska det og det får bare virke"


            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

            Comment


            • Tok litt tid men nå er det kanskje ikke lenger bare jeg som har dårlig tro på Italienske motorer. Jeg fik vel en del pepper for å være skeptisk til disse for et par år siden.

              Comment


              • Sånn som en blir passe forbanna av å lese

                Men, det er klart - "the rework of the office grapevine" er ikke småtteri. Beste frase så langt i dag.
                Knut

                Diverse fly; de fleste med propell...

                Comment


                • Hehe ja fin den ja! " the rework of the office grapevine "

                  Mitt svar -

                  Hi,

                  thanks for a quick reply!

                  I don`t know what to say to this other than Wow. So much waiting, and so poor communication - and finally, after 6months - myself and a good flyingbuddy of mine get the message that we ( or someone?! ) played around with the set screw. You got to be kidding me?

                  You guys make engine-artwork that both looks and run awesome but really fail on customer support and communication! It`s really sad.

                  Why on earth would I ( or someone for that mather ) screw around with any screws on the engine? The engine ran flawlessly for 50 or so flights, first 35 in a
                  Pilot Extra330 40% ( actually, you have the video posted on your offical Mintor website ) and then 15flights it`s final home ( at least, I hoped ) Krill Extra330 41%. It was carefully treated, and baffled well.

                  Suddenly, while in-flight, it made a rather loud noise - I landed it quickly, test-ran it for 5sec on the ground and took a visuall inspection. The top set-screw was gone.
                  My other local flying buddy here have had the same problem earlier on, so the only thing I`ve ever done to prevent it happening to mine was to carefull apply red lock-tite around the set-screw 30flights or so back. Never touched the screw what-so-ever.

                  So, I guess you are implying that someone loosened the screw in mid-flight...?

                  What I really think is the issue is that the materiall holding the set screw is to thin to withstand the beating and hence - breaks loose / shreds the threads.

                  This has happened to both the M220`s here in Norway not too far apart.

                  This is really dissappointing from a customer-service point of view, and makes me think twice about purchasing any more of your engines.

                  My local dealer will be in contact, and I really hope that this works out fast - would like to get the M220 back asap after a 6month wait.

                  Thanks,
                  Alf M. Lovvold
                  Last edited by alflovvold; 06-06-14, 08:03.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • Bra svar.
                    Da har du formodentlig satt i gang ryktene om gale nordmenn på kontoret deres. In other words - you just reworked the Office grapevine. I henhold til gjeldende takst, burde du da kunne fakturere 400 Euro.
                    Knut

                    Diverse fly; de fleste med propell...

                    Comment


                    • Veldig bra svart opp Alf! Makan til kundeservice !!???
                      Rune Haugen
                      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                      " It's all 100% electric ! "


                      Comment


                      • Ordner seg nok etterhvert - på et eller annet vis.

                        Synd at dem skal ødelegge såpass for seg selv med slik dårlig service / kommunikasjon - flott designede motorer som yter godt, endog vært plaget av mye feil det siste året - samt, som sagt, tragisk service.

                        Vel. Angrer ikke et sekund på at jeg har byttet over til GP motorer - funker veldig fint, endog et par barnesykdommer med 123`n som løste seg veldig greit med kjapp service.

                        GP176evo`n funker knallbra i denne på KS1090 piper - veldig fornøyd så lang!!

                        Fikk lurt meg til et par anti-rust turer ila Gregers Gram skalatreff på Jarlsberg idag - var vel ikke alle som likte denne type flyging hehe..

                        Ny spinner på plass - endog er litt småbekymret over at Alu-bakplaten er lettet såpass, endel fleks i den når jeg drar litt i spinner. Men.. skal vel holde?

                        Vel, vanntett er denne saken også!

                        Click image for larger version

Name:	DSC_0020.jpg
Views:	1
Size:	137.3 KB
ID:	608106Click image for larger version

Name:	DSC_0023.jpg
Views:	1
Size:	157.7 KB
ID:	608107Click image for larger version

Name:	DSC_0027.jpg
Views:	1
Size:	49.3 KB
ID:	608108
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • For å mislike en flystil må man kunne den, kan de ikke, er det misunnelse

                          Comment


                          • Fikk luftet denne på Aurskog Høland treffet i år - funket veldig bra! Litt trøblete vind gjorde flygingen litt humpete, men ellers var det veldig artig - og som vanlig en haug med hyggelige folk!

                            Click image for larger version

Name:	Untitled_Panorama1.jpg
Views:	2
Size:	55.4 KB
ID:	608360

                            Sees helt sikkert igjen nok en gang til neste år, anbefales også for andre flyhoder her til lands - mer enn bare flyging som er artig her! Kudos også til Are fra Rcpro som hadde tatt turen fra Sortland "!" igjen med mye fint i teltet. Fint lite som flyr like bra som EF sin 48" EXP serie, så dro med meg en Laser heim tjoho!

                            Click image for larger version

Name:	DSC_0018.jpg
Views:	1
Size:	82.2 KB
ID:	608365

                            Var så heldig å dra med noen fine pokaler hjem, og premier - til stor glede for gutta mine! Midt i blinken!

                            Click image for larger version

Name:	DSC_0048.jpg
Views:	2
Size:	150.1 KB
ID:	608359

                            Denne fine lille saken har allerede fløyet noen turer, foreløpig har nok far mest glede av den - overraskende artig å fly en skala-ish modell med rolig acro!

                            Click image for larger version

Name:	20140706_131935.jpg
Views:	1
Size:	111.0 KB
ID:	608363Click image for larger version

Name:	20140706_133523.jpg
Views:	1
Size:	156.8 KB
ID:	608364

                            Neste på lista blir å få til noen røyknipler på headere for å få på røyk igjen - stort savn på flyshow uten..

                            Click image for larger version

Name:	DSC_0004.jpg
Views:	2
Size:	148.2 KB
ID:	608355Click image for larger version

Name:	DSC_0014.jpg
Views:	2
Size:	118.3 KB
ID:	608356Click image for larger version

Name:	DSC_0015.jpg
Views:	2
Size:	148.4 KB
ID:	608357Click image for larger version

Name:	DSC_0046.jpg
Views:	1
Size:	158.6 KB
ID:	608358

                            Har hatt noen problemer med lillebror "GB Extra330 2.3m" mtp. mottaker - glitch i ny og ne som fikk noen artige Benny-Hill øvelser i etterkant for å rette opp..! Mistenkte at Rsat2 hadde feil firmware kontra selve R14 mottakeren, så jeg passet på å oppdatere begge disse samt endre antenne config ørlitteranne før turen!

                            Det gjorde heldigvis susen, null-nix-nada kødd i lufta på AH som gjorde at denne kunne huckes relativt lavt uten å ha noe slikt i bakhodet.

                            CG`n er fortsatt helt på trynet på denne, problemet er bare at jeg helst ikke vil adde mer bly i nesen da jeg strengt tatt har en ganske beskjeden pullout som det er. Denne kunne med fordel blitt satt opp med en GP88evo både power og CG-messig.

                            Skjønner hvorfor enkelte sverger til mer den "gamle" 2.2m ish 50cc størrelsen med 60cc motor, ser like store ut i lufta men effektmessig er det mye å hente.

                            Click image for larger version

Name:	DSC_0010.jpg
Views:	2
Size:	159.5 KB
ID:	608361

                            Forøvrig en sammenligning av denne kontra en 3DHS Slick89" ( Nb. GB`n står på spinneren ) - skjønner hvorfor Slick i sin tid var betraktet som drøyt stor kontra motor oppsett, endog den er nok bygd noe lettere. Blir nok arvtakeren til GB Extra`n..



                            Click image for larger version

Name:	20140713_203723.jpg
Views:	1
Size:	58.6 KB
ID:	608362
                            Last edited by alflovvold; 13-07-14, 22:58.
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Denne lever videre i beste velgående - og funker fortsatt fjell med GP motor..



                              Luftet seg sist nå på helgens Notodden2014

                              Click image for larger version

Name:	10644789_10154590363785578_3364172125350880578_o.jpg
Views:	1
Size:	307.7 KB
ID:	609142

                              Samt et par turer på Geiteryggen for noen uker siden - foto av Jarud

                              Click image for larger version

Name:	14756724559_3e9c351358_k.jpg
Views:	1
Size:	93.3 KB
ID:	609140
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • ..og denne - og andre - lever fortsatt. Kun flydd et fåtall ganger i 2015 riktignok og vært innpå tanken å selge unna hele stallen om et godt tilbud skulle dukke opp, grunnet film prosjekter som tar opp all tid og interesse.

                                Kan nåes via PM ved evnt. interesse.

                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X