Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Extra330SC 41%

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Krill - Extra330SC 41%

    And so it begins.



    Click image for larger version

Name:	extra-330sc-05f-tgcj-french-air-force-ctm-prague-letnany-lklt.jpg
Views:	1
Size:	258.7 KB
ID:	634621

    Så.

    Etter bortimot et år med sikling på den nye Krill Extra330SC 41% modellen har jeg endelig tatt steget med å anskaffe meg en slik en. Når ting blir såpass stort i compositte er ikke ting helt gratis lenger, så slike ting blir ikke akuratt noe impulskjøp for min del!

    Jeg har flydd ( og kommer nok til å fly endel mer i mellomtiden.. ) Pilot sin Extra330SC 40% modell endel dette året, dvs. det er fort slik at man ikke får like mange turer på en såpass stor modell kontra en liten EF 48". Men endog.

    Denne flyr riktig så bra og har fort blitt yndlingsmodellen min ( og showmodell om man kan si det slik? ) med et godt og enkelt oppsett, samt en sprek ( endog kanskje litt tung ) 4cyl Mintor220cc i nesa.

    Planen var nettopp å kjøre Pilot sin modell frem til jeg fikk muligheten til å anskaffe meg den "ordentlige" utgaven, men slo det en god stund ifra meg. Men, etter mye grubling og vurdering de siste mnd. tok jeg alikevel steget, og jeg må si jeg gleder meg stort! For å holde interessen noenlunde igang stimulerer det godt å få noe ekstra fett i garagen også.

    Det jeg er på utkikk etter i en fin 40% er definitivt hissigere rollrate og mer presise snaps mm. kontra balsa versjonen. Ikke minst holdbarhet! Sot samt røykolje + balsa/trekk er ikke en heldig kombinasjon så sant man ikke vil dra frem strykehjernet ofte! Det er i alle fall min erfaring så langt, riktignok med litt forskjellig testing av røykoljer og mengder.

    Rynker, be gone.

    Her tror jeg, og håper, Krill versjonen er noen hakk forann - noe som vil funke enda bedre enn balsa-versjonen.

    Jeg er fortsatt godt fornøyd ( og glad i! ) Krill Yak55`n min, og den er fortsatt i riktig så bra stand selv med flere uheldige tekniske problemer tidligere.

    Ok. Nok om hvorfor - men litt mer om modellen!

    Krill sin versjon av denne er designet i hovedsak av Gernot Bruckmann - som sikkert flere har kjennskap til. Og jeg skal ikke legge skjul på at undertegnede er en stor fan av denne karen, av forskjellige grunner.

    Click image for larger version

Name:	extra330sc.jpg
Views:	1
Size:	87.9 KB
ID:	634623

    Denne er designet for ekstrem manøvrerbarhet, lav vekt og holdbarhet. Artig er det at den også er veldig nær i scale mtp. fullsize forbildet. Den kan leveres i en rekke skjemaer, der man også kan bytte om farger basert på RAL verdier etter ønske uten ekstra kostnad. Alternativ helt hvit der man lakkerer den selv.

    Hva jeg havner på vet jeg ikke helt sikkert enda, men har et par idèer og favoritter.

    Vingene har drøyt store balanseror, som også krever sitt. Det er faktisk lagt opp til at man kan bruke 4stk servoer pr.balanseror, der de innerste er koblet sammen. Heavy shit.

    Litt data om modellen " som også kan sees på Krill sine nye sider, Úvodní strana "

    Vingespenn - 122" ( 3,1meter )
    Lengde - 114" ( 2.9meter )
    Vingebelastning - 104g/dm2
    Vekt ferdigstillt / AUW - 17,7kg ( riktignok med Dle170 eller lignende, Mintor220 veier fort 2kg mer )

    Kjapt oppsummert fra produsenten -

    You can see some practical details on the airframe :
    - the landing covers (skirts) was integred to the fuselage
    - under motor dome special embossed for better ventilation air from outside the cowl and some more practical tricks

    The airplane is Full composite and we used some new additions that are improvements on our other models :
    - the wings have central hinged ailerons.


    Click image for larger version

Name:	WING2.jpg
Views:	1
Size:	58.9 KB
ID:	634630

    - the wing and the stab tube of Carbon include
    - the clear canopy glued to the canopy frame and to be fixed on the fuselage.
    - we have pre installed the cowl and the landing gear also


    Click image for larger version

Name:	LANDING1m.jpg
Views:	1
Size:	40.2 KB
ID:	634624

    - All ribs are composite and pre installed inside the fuselage ( included a rudder arm tray 117mm made from ALU)

    Click image for larger version

Name:	RIB1.jpg
Views:	1
Size:	77.5 KB
ID:	634625Click image for larger version

Name:	RIB2.jpg
Views:	1
Size:	79.4 KB
ID:	634626

    - Included in the kit is a tail wheel and two main wheels 120mm with bearings
    - The firewall is set up for 170-190 cc engines. But for an extra charge offer a set up for 4-cylinder engines( see order form)
    - 3 types spinners of spinners are available ( Painted, Carbon or Silver carbon)
    - the rudder rib of composite with four hinges F/G ( very light and strong )


    Click image for larger version

Name:	RUDER.jpg
Views:	1
Size:	86.6 KB
ID:	634627

    - the whell pants a the C/F landing gear - very easy assembly !
    - the firewall with the right trust ready


    Click image for larger version

Name:	STAB1.jpg
Views:	1
Size:	59.7 KB
ID:	634628Click image for larger version

Name:	WING1.jpg
Views:	1
Size:	90.1 KB
ID:	634629

    Ellers så er det slik at man kanskje har blitt bortskjemt med Kina-ARF kit der alt av hardware følger med, her er det derimot litt annerledes der den biten må fikses utenom. Det er derimot lagt inn hardware-pakker i ordreskjemaer om man ønsker dette av type Seecraft-merke. Her får jeg se litt hva jeg ender opp med.

    Produkt snutt fra Krill med GB som pilot -



    Samt et par snutter med ymse flyging - legg merke til temmelig vicked rollrate, dette er tross alt en 41% modell!



    Samt F3M ( freestyle ) rutine -



    Det krever nok litt FOR mange timer for å havne på et slikt nivå, men det er jo alltids artig å se på - samt jeg ønsker meg virkelig en såpass hissig rollrate på en såpass stor modell.

    Så får vi se da. Dette blir nok en lang, seig monteringstråd - har ikke dårlig tid med dette.

    Last edited by alflovvold; 29-06-13, 23:41.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%


  • #2
    Her faler ikke decalene av?

    Comment


    • #3
      Har du endelig fått bestemt deg å bestilt?
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #4
        Fortell fortell
        Simen Andresen

        DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
        EF 91" Extra
        EF 70" Extra
        EF 48" MXS
        HK 51" Slick
        Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

        Takk til:
        Autopartner
        Smallsize
        Anders e

        Comment


        • #5
          Orket ikke trekke Pilot extraen skjønner jeg lol
          Var det så bra cash premie i beste 3d, på Aurskog treffet.
          Helikopter:
          T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
          Radio
          Spektrum dx 18

          Comment


          • #6
            Lucky pig..........................

            Comment


            • #7
              Den var rå! Blir sikkert enda råere med MFN stickers

              Smashing fargeskjema altså
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                rått
                når er denne i hus da..
                syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                carl goldberg ultimate
                DJI S900
                piper pawnie el kjærre


                Futaba 14SG
                diverse epp tjafs
                Per-Egil Furuseth

                Comment


                • #9
                  Kommer litt mer info i første post bare jeg får litt tid og ro til å sette meg ned her!

                  Men, la oss si det sånn at Palsor er inne på noe mtp. trekket som fikk den siste biten til å bikke over. Lol.

                  Så dette er altså da Galskap 2.0, her er Galskap 1.0 - http://www.modellflynytt.no/thread30648.html

                  Tom - MFN stickers er bare å kjøre på med! Har fortsatt endel liggendes..



                  Click image for larger version

Name:	extra-330sc-05f-tgcj-french-air-force-ctm-prague-letnany-lklt (4).jpg
Views:	1
Size:	50.2 KB
ID:	601542Click image for larger version

Name:	extra-330sc-05f-tgcj-french-air-force-ctm-prague-letnany-lklt (3).jpg
Views:	1
Size:	81.1 KB
ID:	601541
                  Last edited by alflovvold; 29-06-13, 19:31.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #10

                    En som kunne behandle flyet. Tøft fargevalg.
                    Mvh Andreas
                    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                    PCM.at mye glede i litt carbon
                    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                    Comment


                    • #11
                      Veldig tøft. EVVA skjemaet er veldig smukt.. oppdaterte første post!

                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • #12
                        ca 10:45 i Videon ser du en tøff hilsen å øve på..
                        Mvh Andreas
                        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                        PCM.at mye glede i litt carbon
                        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                        Comment


                        • #13
                          Super grattis Alf
                          Dette flyet er jo som skapt for din flystil
                          Kjør 4stk high torqe servoer på bal ror du så slipper du blowback shiiit.
                          7990 eller 7980 må være perfekt.
                          Simen Andresen

                          DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
                          EF 91" Extra
                          EF 70" Extra
                          EF 48" MXS
                          HK 51" Slick
                          Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

                          Takk til:
                          Autopartner
                          Smallsize
                          Anders e

                          Comment


                          • #14
                            Gratulerer så mye ja! Detta blir skikkelig tøft!!
                            Hangaren full av drit...

                            Comment


                            • #15
                              Heftig sak Blir artig å følge med på. Grattis!
                              Ole Kr Follstad

                              BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                              PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                              EF Extra 300 60"
                              EF Extra 300 104" Eme120
                              GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                              ESM Bearcat, NGH 38cc
                              Phoenix p51D Mustang, Dle55
                              Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                              Hangar 9 Piper cub 1\4
                              Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                              Comment

                              Working...
                              X