Announcement

Collapse
No announcement yet.

Edge 30% og 36% blogg/flightlog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Edge 30% og 36% blogg/flightlog

    Starter en tråd på mine edge'r for å prøve å holde litt kontroll på antall turer, samt fortelle hva som skjer og gjøres framover eventuelt hva som må gjøres Kommer en del bilder og videoer også. Syns nå at det plutselig har blitt gøy å prøve å utvikle meg litt mere også

    Dette blir ikke noe seriøse greier, så plutselig poster jeg noe av andre folk og andre fly

    30%'n som er en 540T (2-seter) har ca 54 turer nå og har vært flydd baktung siden dag en. Etter Hamar-treffet ble tyngdepunktet flyttet noe sånn at den er en aning framtung nå. Dette hjalp betraktelig syns jeg. Hjalp å få festet rorene også Har slitt veldig med ror som løsner, men det er min feil da det er jeg som har limt inn disse med 30min epoxy.
    Dette er noe jeg skal ta tak i nå og bruke PU eller hva det nå heter. Problemet blir å få ut alle hengslene da noen selvfølgelig sitter skikkelig. Men man må vel bare klippe dem og borre/slå dem ut. Ellers funker den fjell Vekt er 7.6kg med GP-61 og proflow smooth pipe.

    Click image for larger version

Name:	1001922_10151521714087021_1706767002_n.jpg
Views:	2
Size:	36.8 KB
ID:	635210Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	1
Size:	103.7 KB
ID:	635211Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	2
Size:	126.1 KB
ID:	635215

    36% singleseat'n passerte 20 turer i dag. Denne har også fungert over all forventning...........bortsett fra den dagen jeg og Alf var på Jarlsberg. Han fløy noen testrunder med den. Link: (MFN) ModellflyNytt.no
    Da røk en header og et tenningsbatteri, så det ble mye skruing den ettermiddagen
    I dag gled ene pipa i fra headeren, så det blir en liten service der og må få låst dette skikkelig da det er andre gangen dette skjer. Kanskje jeg legger ut hvordan jeg fikser dette
    Bildene her har Alf Løvvold tatt

    Click image for larger version

Name:	DSC_1965.jpg
Views:	2
Size:	107.8 KB
ID:	635212Click image for larger version

Name:	DSC_1988.jpg
Views:	2
Size:	42.9 KB
ID:	635213Click image for larger version

Name:	DSC_2183.jpg
Views:	2
Size:	53.4 KB
ID:	635214

    Det finns en del videoer av modellene, men gidder ikke poste dem igjen her. Poster nye så fort det blir filmet.

    Er veldig imponert over understell og halehjulsbrakettene på disse to modellene da dette har fått MYE juling. Komplett halehjul/fester er i tjukk karbon og har såpass lengde/høyde at det ikke er fare for at rorene treffer bakken. Noe jeg setter spesielt pris på, på 36%'n da den har store ror.
    Må også si at motorene funker mega bra. At motorene funker er halve morroa eller mer

    Så igjen, dette er ikke en veldig seriøs tråd, så her kan alt postes
    Last edited by anders e; 02-03-14, 21:08.

  • #2
    Hadde håpet du skulle prøve deg på en rosa-blogg jeg

    Har fått teste 30% en tur, og kan bekrefte at denne flydde veldig bra
    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
    EF Yak-54. 110"
    EF MXS 83"
    GB Yak-55 2,2m

    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
    Takk til:
    Autopartner.se
    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kenolang View Post
      Hadde håpet du skulle prøve deg på en rosa-blogg jeg

      Har fått teste 30% en tur, og kan bekrefte at denne flydde veldig bra
      He he........ja du

      Takk for det Kenneth, men nå liker du den nok bedre. Ikke så følsom og baktung
      Du skal få prøve den en gang til + å prøve 36%

      Comment


      • #4
        Originally posted by anders e View Post
        He he........ja du

        Takk for det Kenneth, men nå liker du den nok bedre. Ikke så følsom og baktung
        Du skal få prøve den en gang til + å prøve 36%
        Det hadde vært stas
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment


        • #5
          Ang. problemet med at ene pipa løsnet fra header/teflon-overgang så gjorde jeg rent for eksos/olje og slipte med 100 papir rundt inngangen på pipa der teflon-overgangen glir over. De grove ripene hjelper veldig med å feste dett sammen. Har ikke sluppet etterpå. Bruker også slangeklemmer.
          36% som dette gjelder har 29 turer. Håper å få med begge til Nome til helgen.

          Comment


          • #6
            jeg er stor fan av slangeklemmer med karosseriskrue mellom. Gjør det på begge sider så sitter det
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Samme trikset kjører jeg, veldig greit. En annen kjekk ting er også å borre opp å sette inn en liten skrue mellom teflon og bend om ting fortsatt ikke skulle holde seg på plass.

              Da sees vi nok i Nome!

              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #8
                Da har jeg endelig fått meg egen henger
                Blir et lite enkelt prosjekt med gulvbelegg, rød machende farge som bilen (xilian??) og fester i gulvet for flyene.
                Hengeren er 3.70m lang innvendig og har godt med lys(inni), noe som er et stort pluss
                Eneste bekymringen er om jeg kommer opp fra Fagernes isen.

                Bilder av henger og flyfester.........

                Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	1
Size:	35.7 KB
ID:	604180Click image for larger version

Name:	P1000585-900w.jpg
Views:	1
Size:	72.0 KB
ID:	604181Click image for larger version

Name:	P1000587-900w.jpg
Views:	1
Size:	187.3 KB
ID:	604182

                Comment


                • #9
                  Den er vel bare 3,6m? Men veldig bra henger ja. Jeg er superhappy med min.
                  Får plass til Pitts og 2 40% decathloner

                  kjøp denne og fest foran på draget --> Verktøykasse, aluminium - Biltema
                  Du må ha den største. Genial lagring for fuel, smoke og festestropper og annet stæsj.

                  Jeg hadde i grunn håpet at de kunne strø litt på Fagernes neste år. Var relativt bra puls opp der sist vet jeg...
                  Og vi var ikke alene...

                  Angående fargen så er det som jeg sier at det må printes, og da kan du like godt printe noe tøft i stedet for bare rødt.
                  Bedre å lage et skikkelig motiv og litt greier... Hvis ikke du bare vil ha den rød da.
                  Men da tror jeg faktisk det er bedre å lakkere.. ? vi kan prate om det i morgen..
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Ohh fancy da, grattis! Skulle gjerne hatt meg en henger selv, får se til neste år!

                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by xilian View Post
                      Den er vel bare 3,6m? Men veldig bra henger ja. Jeg er superhappy med min.
                      Får plass til Pitts og 2 40% decathloner

                      kjøp denne og fest foran på draget --> Verktøykasse, aluminium - Biltema
                      Du må ha den største. Genial lagring for fuel, smoke og festestropper og annet stæsj.

                      Jeg hadde i grunn håpet at de kunne strø litt på Fagernes neste år. Var relativt bra puls opp der sist vet jeg...
                      Og vi var ikke alene...

                      Angående fargen så er det som jeg sier at det må printes, og da kan du like godt printe noe tøft i stedet for bare rødt.
                      Bedre å lage et skikkelig motiv og litt greier... Hvis ikke du bare vil ha den rød da.
                      Men da tror jeg faktisk det er bedre å lakkere.. ? vi kan prate om det i morgen..
                      Takk for tips
                      Ja mulig jeg bommet litt med tallene, men det var bare det forrige eier sa
                      Ja vi snakkes..........men jeg skal ha noe skrift også

                      Comment


                      • #12
                        Hvor er de "armene" som holder flyene fra..? Så jo veldig fine ut
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by alflovvold View Post
                          Hvor er de "armene" som holder flyene fra..? Så jo veldig fine ut
                          Her: Hi Alpha Aviation

                          Comment


                          • #14
                            Feeet! titta etter modellflyhenger en liten stund nå (uker) men ikke funnet noe så bra som dette

                            Comment


                            • #15
                              Fikk kjøpt den av kjentfolk. Har stått lagret inne i garasje i 3 år. Ramma har faktisk den nye fargen under enda Vært ute på 2-3 turer i året. Hadde egentlig ikke planer om dette nå men kunne ikke la den gå fra meg.
                              Last edited by anders e; 20-09-13, 23:27.

                              Comment

                              Working...
                              X