Announcement

Collapse
No announcement yet.

KRILL SU29 2,6m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KRILL SU29 2,6m

    Etter en god del sondering frem og tilbake, både mellom produsent og type modell, havnet valget til slutt på en KRILL SU29 2,6m. Fargeskjema blir årets Spesial Edition som de kaller SPORT RR (!)

    Click image for larger version

Name:	4R.jpg
Views:	1
Size:	54.2 KB
ID:	635340
    Click image for larger version

Name:	Sport RR  1.jpg
Views:	1
Size:	57.9 KB
ID:	635341


    I utgangspunktet var ønsket en 3m modell med elektro oppsett. Dog egne og andre sine erfaringer viser dessverre at det går en magisk grense et sted mellom en 2,6/2,7m og 3m ift hva man kan og må ha med av energi for et såpass stort fly. I dag flyr jeg en 3W Votec 322 på 2,7m vs som veier ca 16,5kg. Her har jeg med 10.000mAh på 15S. Dette er ikke mer enn akkurat det man trenger for å få 7-9 minutter med "normal" flyving ( 2 sekvenser med IMAC Sportsman ).

    Med dette som bakteppe falt jeg ned på en 2,6m som vil komme til å veie et sted mellom 11,5 og 12,5kg. Planen er å bruke tilsvarende oppsett i SU29'n som jeg i dag har i Votec'n. Dette bør ( jeg vet... ) virkelig dra skinnet av pølsa!!


    Foreløpig spekk er da:


    Modell: Krill SU29 33% ( 2,6m ) SPORT RR
    Hardware: SECRAFT kit for Hitec (servo arms, pushrods, ball links..). Rudder pull-pull set SPORT Red, KR spinner 115mm(4.5) EXT 6/s - Carbon
    Regulator: Hacker Spin ( Jeti ) 220A
    Motor: Plettenberg Predator 30-8 EVO
    Prop: Mejzlik 26x15E ( bestemmes 100% når målinger er utført )
    Sideror: Hitec HS‐8380TH 35.0kg 0.13s 1 stk
    Vinge og haleplan: Hitec HS‐7955TG 18kg/65g/0.19sec 6 stk
    2S Life på mottager
    Booma Intellih Swith V2


    Kommer ikke til å kjøre PB på denne, men Life rett på mottager/servo.


    Jeg ble jo tipset av Alf om å kontakte Krill direkte for bestilling av modellen ( takk Alf! ), og jeg må virkelig si at de kan service! Fikk svar fra Ivo på mailen innen en times tid ( på en lørdag kveld )!! Modellen hadde de inne og de kunne sende den allerede neste uke....

    Digg!


    To be continued...
    Attached Files
    Last edited by gnistjeger; 24-09-13, 20:57.
    Rune Haugen
    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

    " It's all 100% electric ! "



  • #2
    Grattis!

    SU29 er jeg lite kjent med, men ser jo ut som en maskin som er fin på stooore øvelser?
    Men det er vel litt av det IMAC handler om.
    At du skal ha elektro kan jeg ikke fatte og begripe, men sånn er det vel bare.. hehe

    Anyways skal gutta ha stor kred for godt fargevalg, og den sklir jo rett inn her i Norge



    Ser ut som at MFN-logoen kan passe fint på vingene også??
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Originally posted by xilian View Post
      Grattis!

      SU29 er jeg lite kjent med, men ser jo ut som en maskin som er fin på stooore øvelser?
      Men det er vel litt av det IMAC handler om.
      At du skal ha elektro kan jeg ikke fatte og begripe, men sånn er det vel bare.. hehe

      Anyways skal gutta ha stor kred for godt fargevalg, og den sklir jo rett inn her i Norge



      Ser ut som at MFN-logoen kan passe fint på vingene også??
      Sukhoi'n er jo kanskje en litt "eldre" modell og ikke helt "inn" i dag, men synes det også er litt kult - prøve noe litt annet. Og som du sier, den passer nok bra til stoooore IMAC øvelser Fargevalget var det faktisk Krill som hadde allerede, men kunne jo ikke passet bedre.

      Som signaturen min sier - 100% electric så der hadde jeg ikke noe valg - måtte bli elektro..hehe...

      Plass til sticker's ja...? Seff
      Rune Haugen
      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

      " It's all 100% electric ! "


      Comment


      • #4
        Nice, der var`n ja! Grattis!

        Bra valg, Sukhoien flyr nok fint både IMAC og 3D - Ido Segev, med flere, har flydd storebroren en god stund, ser ut som en fin-fin sak!

        Blir artig å følge med på, du blir vel kanskje ferdig med denne før jeg rekker å ta maiden på 41% min? Hehe.. Tøft med flere Krill modeller her til lands, de er ikke helt gratis men til gjengjeld er det mange fine kvaliteter med disse.

        Når dette i tillegg settes opp med elektro så burde jo denne holde til evigheten og forbi mtp. slitasje.

        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #5
          testet A100 eller A150 noe særlig?

          Comment


          • #6
            Originally posted by andersand View Post
            testet A100 eller A150 noe særlig?
            Nei? Forklar...
            Rune Haugen
            // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
            // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
            // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
            // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

            " It's all 100% electric ! "


            Comment


            • #7
              har jo en 104" jeg skal elektrifisere, men heller akkuratt nå mest mot hacker A-150, dette dog muligens fordi jeg har 0 erfaring med plettenberg sin motor lineup.

              hva hadde du av tall på dette oppsettet på forrige maskinen i peak, peak etter 1-2s på fullgass osv?

              Comment


              • #8
                Plettenberg Predator motorene lages i fire forskjellige størrelser.
                Alle har lik diameter (103mm) og har samme hullmønster for festet, men har forskjellige lengder og viklinger.
                De tre minste størrelsene kommer igjen med to forskjellige viklinger, og derfor forskjellige kv-verdier.
                Fabrikkrated til 8, 11, 15 og 15+ kW. (10, 15, 20 og 20+ hk.)

                Disse motorene er gjerne en del lettere enn Hacker sine motorer med tilsvarende effekt.
                For effekter opp til 7,5 kW (10 hk) så er Hacker Q80 et alternativ.

                Mvh
                Magne Hegstad

                Comment


                • #9
                  Lagde min egen tråd nå på ef104 elektrisk for å ikke ødelegge gnistjeger sin fine tråd

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by andersand View Post
                    har jo en 104" jeg skal elektrifisere, men heller akkuratt nå mest mot hacker A-150, dette dog muligens fordi jeg har 0 erfaring med plettenberg sin motor lineup.

                    hva hadde du av tall på dette oppsettet på forrige maskinen i peak, peak etter 1-2s på fullgass osv?
                    A-ha! I see.... nei har ikke testet Hacker motorer utover den som sitter i EF 78"´n ( A60-18M) og EF 48"´n ( A30 ). De fungerer dog meget bra i disse modellen.
                    Har kun gode erfaringer med Plettenberg fra tidligere, og de leverer virkelig varene ( les: effekt ). Og som Magne sier - effekt:vekt er bedre enn på Hacker.

                    Motor som er bestilt er forøvrig den nye EVO serien av Predator som spesielt er satt opp for 14S oppsett. KV er på 145 og en vekt på 1550gr.

                    Rune Haugen
                    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                    " It's all 100% electric ! "


                    Comment


                    • #11
                      Et lite bilde som viser hvor lett tilgjengelig alt er inne i kroppen når canopy er av. Veldig greit å bytte batterier!

                      Last edited by gnistjeger; 22-09-13, 22:23.
                      Rune Haugen
                      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                      " It's all 100% electric ! "


                      Comment


                      • #12
                        Ser meget bra ut! Er det skruer på canopy? Redd det er det på nye 91" yak'n min og, å det er no dritt på elektrofly.
                        Ola G Bråten -77
                        Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                        Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                        3DHS Slick 89" Q80-8m
                        Jeti DS-16

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by gnistjeger View Post
                          A-ha! I see.... nei har ikke testet Hacker motorer utover den som sitter i EF 78"´n ( A60-18M) og EF 48"´n ( A30 ). De fungerer dog meget bra i disse modellen.
                          Har kun gode erfaringer med Plettenberg fra tidligere, og de leverer virkelig varene ( les: effekt ). Og som Magne sier - effekt:vekt er bedre enn på Hacker.

                          Motor som er bestilt er forøvrig den nye EVO serien av Predator som spesielt er satt opp for 14S oppsett. KV er på 145 og en vekt på 1550gr.

                          skal du snurre 14 eller 15 på den?

                          jeg har en haaaaaaaug 14s, så 15 blir det ikke

                          på 145KV vs 166KV på hackern bør man vel nesten ha 28x10 eller 27x12 for mitt vedkommende på 14s, men

                          ser predator 30-8 evo er 145, og vanlige 160... hva blir forskjellen? sidene gjør det iaf ikke så klart

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by OlaGB View Post
                            Ser meget bra ut! Er det skruer på canopy? Redd det er det på nye 91" yak'n min og, å det er no dritt på elektrofly.
                            Canopy har kun 2stk skruer i bakkant. Dette er pt maskinskruer man må bruke verktøy på. Tror nok jeg skal se på muligheten for å bytte disse til noe man kan skru med fingrene. Gjøre det enklest mulig for batteribytte
                            Rune Haugen
                            // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                            // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                            // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                            // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                            " It's all 100% electric ! "


                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by andersand View Post
                              skal du snurre 14 eller 15 på den?

                              jeg har en haaaaaaaug 14s, så 15 blir det ikke

                              på 145KV vs 166KV på hackern bør man vel nesten ha 28x10 eller 27x12 for mitt vedkommende på 14s, men

                              ser predator 30-8 evo er 145, og vanlige 160... hva blir forskjellen? sidene gjør det iaf ikke så klart
                              Jeg kommet til å kjøre 15S på denne. Heller nedjustere effekten via regulatoren.

                              På Plettenberg sine sider sier de følgende om den nye EVO serien:
                              " Våre kraftigste motorer har blitt redesignet og fått ny teknologi. I Evo-versjonen var vi i stand til å ytterligere optimalisere magnet-systemet, slik at dreiemomentet i motoren øket med 15% og overlast dreiemomentet med 50%. Ved å optimalisere rekke ting kan propellen nå være vesentlig større, helt opp til 32" treblads "
                              Rune Haugen
                              // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                              // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                              // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                              // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                              " It's all 100% electric ! "


                              Comment

                              Working...
                              X