Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme flight extra 300 1980mm 78" - elektro/glow

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Extreme flight extra 300 1980mm 78" - elektro/glow

    Er det noen som har erfaring eller synspunkter på dette flyet. Har tenkt og anskaffe et lite ekkelt fly som er lett og ta med seg på stripe for en kort tur.

  • #2
    Dette flyet er bænkers. Har hatt 2stk med dle30 og har vært meget fornøyd.
    Ole Kr Follstad

    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
    EF Extra 300 60"
    EF Extra 300 104" Eme120
    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
    ESM Bearcat, NGH 38cc
    Phoenix p51D Mustang, Dle55
    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
    Hangar 9 Piper cub 1\4
    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

    Comment


    • #3
      Enig, denne flyr like bra som lillebror på 48" - endog mer stabil - "bænkers" som Ole nevner.

      DLE30 er helt i grenseland mtp. 3D flyging med litt hissige manøvre riktignok. Ville gått elektroveien om jeg skulle hatt en ny slik ( som ikke er helt usansynlig! )

      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Sant det Alf. Dle 30 funker bra, men skader ikke med enda mer power til hissig 3D). En i klubben hadde dette flyet i elektroversjon, men med det oppsettet han hadde 10cell ble flyet for tungt så det gikk ut over flyegenskapene. LItt usikker på oppsettet forøverig.
        Ole Kr Follstad

        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
        EF Extra 300 60"
        EF Extra 300 104" Eme120
        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
        ESM Bearcat, NGH 38cc
        Phoenix p51D Mustang, Dle55
        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
        Hangar 9 Piper cub 1\4
        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

        Comment


        • #5
          Tipper 8cells kan funke i denne..
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #6
            Nei noe femiopsett er nokk helt uaktuelt det skal da være morsomt og fly. Det blir nokk en en YS 175 CDI med en 20x10 propell. Det burdw gi nokk efekt uansett hva man måte finne på. Men er det skikkelig canistertunell i dette flyet slik at jeg får plass til en skikkelig potte? Vil ikke ha noen bråkebøtte.

            Comment


            • #7
              Hehehe.. visste at det kom en "femi" kommentar der ja med tilhørende 4t glow motor!

              Jepp, denne har stor cannister tunnel så bare å kjøre på!
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #8
                Jeg hadde denne med 5000mAh 10s oppsett, og det gikk på ingen måte utover flyegenskapene. Perfekt kombinasjon. Faktist var den noen gram lettere enn en med dle 30 i klubben.
                Last edited by havard.j; 11-10-13, 22:39.
                EF 60" Edge. Torque.
                EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                Multiplex FunCub XL on floats.
                Jeti DS-16

                Comment


                • #9
                  Joda elektro fungerer har fly i samme størrelse med HACKER Q60-7M F3A og 10S 5000mAt opsett og det flyr men det er jo gør kjedelig og flyr ikke mer en 8 min. Tror nokk YS 175 CDI blir bra i dette flyet selv om det nå ikke er en glovmotor men en fuel motor med kompressor, fuelinsprøyting og elektronisk tenning Setter et fly i bestilling fra RCpro i morgen.

                  Comment


                  • #10
                    Da er flyet ankommet. Måte åpne esken for å ta en titt. Leker liten sak det dær. Ser ut som det er fort jort og montere den da det meste er ferdig urskjært. En del unødig stæs poser til stabene på et så lite fly at de nokk aldrig blir tat av og pose til canopy hade jeg nokk ikke trengt. Derimot kunne jo hengslene vært ferdig limt men jeg får vel spandere litt PU lim på pinnene så blir det vel bra.
                    Motoren YS 175 DZ CDI med supermont 3 benn og potte liger klar og venter på og komme i et flott fly.
                    Det eneste jeg nå mangler er servoer til den. Hva anbefales her?

                    Comment


                    • #11
                      Det sitter Hitec HS-7985MG i min 78". Fungerer helt topp! Se forøvrig byggetråden som Arne Hennie laget på flyet som nå er i mitt eie

                      (MFN) ModellflyNytt.no
                      Rune Haugen
                      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                      " It's all 100% electric ! "


                      Comment


                      • #12
                        Joda Hitec HS-7985MG er nokk bra servo til dette flyet, om noe dyre. Men nå skal jeg bruke 2S LiFe til radiobatteri i dette flyet som i alle de andre flyene jeg har. Spørsmålet blir da om en ikke heller burde gå for servoer som er lagd for å gå på 6,6V.

                        Comment

                        Working...
                        X