Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyforslag til OS FS 90?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Takker!
    Det skal jeg notere meg, greit grunnlag du har også med sånne mengder av samme type servo .
    De har stall torque på 6,5 kilo ser jeg, men det holder til det meste det.
    $4.59 fra Kina Warehouse, det er jo helt sykt billig, så lenge du har utelukkende positiv erfaring med dem.

    Har en del Micro-servoer i samme merket, de ga jeg 29 kr. stk. for (fra Norsk forhandler) og så langt har dem jeg har brukt hittil fungert fint.
    Har aldri giddet å måle selv, men det sies at de microservoene (HXT-900 tror jeg..) kan trekke veldig mye strøm ved / nært punktet de gir opp.
    Hvilke Warehouse lønner det seg å bruke? Global eller Europe? og transport-metode på småting som ikke haster veldig osv.?
    Dette er jo så billig så selv om man kjøper for over tollgrensa og får 25% påslag så er det småpenger.
    Er det noe man må passe på å IKKE gjøre når man bestiller fra HK?

    Comment


    • #17
      Har puttet varer for rundt $83 i handlekurven hos Hobbyking nå, det er jo over tollgrensa men skal jeg gidde å handle fra Kina, så blir det fort det.
      Men er ganske forvirra etter alt jeg har lest om frakt, toll og annet tull på div. fora.
      Ser at noen velger EMS, andre annet - men EMS koster drøyt $50 og varene $83, så da er det kanskje ikke så mye å spare likevel.

      Er både mva og evt. andre gebyrer med dersom man velger EMS?
      Hva med de andre frakt-alternativene? kan pakken bli stoppet/returnert eller komme krav om noe sinnsyke gebyrer om jeg velger de billigste alternativene?
      Legger ved et screenshot av valgene jeg fikk opp:
      Click image for larger version

Name:	Skjermbilde.PNG
Views:	1
Size:	26.0 KB
ID:	605184

      Comment


      • #18
        Det er ikke tol på disse varene vi bestiler fra HK. Du må imidlertig betale moms og fortolingsgebyr på pakker med verdi over Kr 200,-. Hvilken transportør du velger spiller ingen rolle. Om jeg ikke har det travelt velger jeg somoftest den billigste.
        NB! Paypal er en veldig bra betalingsformidler.

        Comment


        • #19
          Originally posted by bardp View Post
          Det er ikke tol på disse varene vi bestiler fra HK. Du må imidlertig betale moms og fortolingsgebyr på pakker med verdi over Kr 200,-. Hvilken transportør du velger spiller ingen rolle. Om jeg ikke har det travelt velger jeg somoftest den billigste.
          NB! Paypal er en veldig bra betalingsformidler.
          Takk for lynraskt svar!
          Så dersom jeg velger international (registered) Air Mail 501 til 15 bucks, fungerer det sånn da at når man henter pakken på postkontoret, så betaler man 25% mva + et tollgebyr (ett for meg ukjent) beløp? der på posten, eller kommer det en faktura fra et annet sted med dette?
          Det er "global warehouse" jeg har valgt, bør jeg heller velge EU?
          Last edited by SmurfAir; 30-11-13, 22:35.

          Comment


          • #20
            Gebyret er ca Kr 200,- og du betaler det og momsen på Posthuset når du henter pakken.
            Når du har handlet noen ganger fra HK får du muligheten til og få satt ned verdien på pakken slik at du kommer billigere fra det med moms og kommer du under Kr 200,- slipper du både moms og gebyr. Faren er jo naturligvis at dette kan bli avslørt av tolen.

            Comment


            • #21
              Ok, tusen takk for hjelpen bardp!
              Da virker dette greit i grunn, praktisk sett.

              Comment

              Working...
              X