Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-RC Yak 54 26% & EME 35

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pilot-RC Yak 54 26% & EME 35

    Pilot-Rc Yak 26% / EME 35

    Tenkte å lage en liten monteringsblogg, kanskje ikke så eksotisk modell, men håper jeg vil trives med denne.
    For en eneste gangs skyld er nesten alt av utstyr nytt til akkurat denne, så da er det litt ekstra stas å montere

    Motor:
    Valget falt på EME 35 uten alt for mye bakgrunnsinfo, men de som kjører 60 og 120cc virker veldig fornøyd.
    Har bestilt en MVVS pipe som jeg håper å få brukt, vis ikke blir det en vanlig kina cannister.
    Rexcel killswitch
    Menz 20 x 8 propell er bestilt
    4-titude tank.
    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1388571288.059836.jpg
Views:	1
Size:	37.9 KB
ID:	635661

    Servoer:
    Hitec 7955 TG på alle ror.
    Hitec 5665 MH på throttle.

    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1388571245.977196.jpg
Views:	1
Size:	43.4 KB
ID:	635660
    Pilot-RC har fått ett litt frynsete rykte angående feil vinkling på stab og vinger på sine 30cc modeller, så jeg har også kjøpt ett Robart incidence meter for å sjekke.
    Etter en rask måling på stuegulvet (her må jeg dobbelt sjekke bedre)ser det ut til att begge stabber står likt med 0 grader iforhold til anleggsflate under canopy, og vinger står likt med 1 grad iforhold til anleggsflate for canopy.

    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1388571304.789195.jpg
Views:	1
Size:	31.6 KB
ID:	635662
    Gode utslag på høyderor iallefall
    Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
    Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
    RCF RS352 EPP
    GP Viper-500 pylon
    1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
    Spektrum DX6 & DX8

  • #2
    Vil følge med her.
    Dette er vel av de "nyere" modellene. Ref fargeskjema. Kanskje dem har bedre kontroll på vinkler nå.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • #3
      Har lest på FG, å de fleste trådene der er fra 2010 og 2011, samt att det ser ut som det er exstra 260-300-330 modellene som er mest utsatt.
      Har også lest att understellet har dårlig innfestning, men jeg synes ikke dette så ille ut, mulig dette også er oppdatert

      Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1388572648.263134.jpg
Views:	1
Size:	77.7 KB
ID:	605576
      Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
      Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
      RCF RS352 EPP
      GP Viper-500 pylon
      1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
      Spektrum DX6 & DX8

      Comment


      • #4
        ser bra ut det her,god innfesting til understell. blir a nok kraft med 7955 på rora om eme 35cc fungerer like bra som eme 60cc jeg har, trur jeg du blir veldig fornøyd blir moro og høre.

        Comment


        • #5
          Kjøpte liksågodt Hitec 7955tg når jeg bestilte fra Hobbyking, tror de skal holde igjen for min slappe bruk
          Er veldig spent på motoren ja, håper propellen og pipa kommer snart, kunne tenkt meg å prøvekjørt litt motor med forskjellige eksos oppsett før montering i flyet.
          Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
          Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
          RCF RS352 EPP
          GP Viper-500 pylon
          1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
          Spektrum DX6 & DX8

          Comment


          • #6
            Har fått montert understell, halehjul, rorhorn, høyderors servoer og siderors servo i kveld.
            Kanskje ikke så spennende, men slenger ut ett bilde. Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1388699884.999102.jpg
Views:	1
Size:	28.8 KB
ID:	605591
            Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
            Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
            RCF RS352 EPP
            GP Viper-500 pylon
            1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
            Spektrum DX6 & DX8

            Comment


            • #7
              Bare å poste ivei, stort som smått!
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #8
                Lite fremgang i helgen, men har fått satt inn motoren, tenning og tank.
                EME har ikke tatt med i beregningen da de konstruerte motoren att noen faktisk skulle koble til stag på choke og gass armen, så det endte med att jeg vrei forgasseren 180' rundt. Dette for å få til en choke patent som ikke ble for kompleks. Optimalt sett burde forgasseren stått 90' vridd i forhold til orginal posisjon, nå ender jeg opp med pest eller kolera løsning som resulterer i justerings nålene rett ned for å få til en enkel choke patent.

                Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1388942638.308786.jpg
Views:	1
Size:	45.6 KB
ID:	605639Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1388942683.326607.jpg
Views:	1
Size:	44.3 KB
ID:	605640
                Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
                Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
                RCF RS352 EPP
                GP Viper-500 pylon
                1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
                Spektrum DX6 & DX8

                Comment


                • #9
                  Vær obs på at ikke alle motorer fungerer etter at man har snudd gasser Men dette vet du sikkert.
                  På noen går det helt fint, andre ikke. På GP sin 61cc må man gjøre en liten men enkel mod for at den skal gå etter å ha snudd 180 grader
                  Last edited by anders e; 05-01-14, 17:38.

                  Comment


                  • #10
                    Takk for tipset, det har jeg ikke tenkt på, tok som en selvfølge att den ville fungere i alle posisjoner.
                    Hva slags mod blir det gjort med GP61 motorene som har snudd forgasser?
                    Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
                    Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
                    RCF RS352 EPP
                    GP Viper-500 pylon
                    1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
                    Spektrum DX6 & DX8

                    Comment


                    • #11
                      EME60CC kan du snu gasser rundt uten att det gir noen problemer, men veit jo ikke hvordan 35 cc er

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Runar K View Post
                        Takk for tipset, det har jeg ikke tenkt på, tok som en selvfølge att den ville fungere i alle posisjoner.
                        Hva slags mod blir det gjort med GP61 motorene som har snudd forgasser?
                        Post 3847 og nedover
                        How we build GP 61 and123cc - Page 257 - FlyingGiants

                        Comment


                        • #13
                          Selvsagt, nå datt poletten ned
                          Det er flaut å ikke ha tenkt på dette, min forgasser har ikke utvendig slange fra veivhuset ala DLE55, så jeg får garantert trøbbel vis de ikke har forberedt for å snu forgasseren i reedblokka.
                          Godt noen er våkne her
                          Slik ble det (midlertidig) seende ut:
                          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1388950223.930472.jpg
Views:	1
Size:	44.1 KB
ID:	605641
                          Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
                          Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
                          RCF RS352 EPP
                          GP Viper-500 pylon
                          1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
                          Spektrum DX6 & DX8

                          Comment


                          • #14
                            Har snudd gasseren på min EME-35, null problem det, den går like godt. Snudde også selvfølgelig reed-blokka
                            Motoren fungerer minst like bra som de 60 og 120cc motorene vi har testet, så gled deg til plenty med Power!
                            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                            EF Yak-54. 110"
                            EF MXS 83"
                            GB Yak-55 2,2m

                            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                            Takk til:
                            Autopartner.se
                            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                            Comment


                            • #15
                              Pilot-RC Yak 54 26% & EME 35

                              Her har det ikke skjedd stort den siste tiden, har hatt av gassern å forsikret meg om det ble riktig, å faktisk har EME laget reedblokka så forgasseren kan snues 180 grader.
                              Pipa og propellen har kommet, vis pipa skal inn i flykroppen må siderorsservo flyttes, dette blir nok en upgrade senere.

                              Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1389449919.828990.jpg
Views:	1
Size:	35.8 KB
ID:	605749

                              Bygde om min EF 48 Edge til "low rider" etter en steinhard harrier landing på isen idag, litt kjedelig da modellen bare har 10-12 turer siden montering.

                              Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1389450070.771837.jpg
Views:	1
Size:	32.5 KB
ID:	605750
                              Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
                              Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
                              RCF RS352 EPP
                              GP Viper-500 pylon
                              1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
                              Spektrum DX6 & DX8

                              Comment

                              Working...
                              X