Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ønsker stort skala sjøfly!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ønsker stort skala sjøfly!

    Begynner å bli noen år siden jeg har flydd nå, men interessen har hele tiden vært der. Kjøpte en rimelig Beaver med flottører fra Elefun nylig og dette ga ny giv. Jeg er derfor på utkikk etter et stort skala sjøfly, Beaver, Cessna eller lignende, vingespenn 2,4-3 meter hadde vært gøy. Pga. Støy ønsker jeg elektro oppsett. Jeg har sett Hangar9 sin Flotte Beaver, veldig fristende men har ikke funnet den i noen Norsk nettbutikk enda.

    Flott hvis noen har tips til flotte modeller i denne kategorien, må vel være noe der ute som jeg ikke har funnet, er jo fantastisk med fly på vann, hehe..
    Bare flygreier: )

  • #2
    Bare slenger inn et forslag, dette byggesettet fra Parkscale models. Og vet ikke om den er skala nok, men du har jo Carbon Cuben fra E-Flite, den får man flottører til.
    Last edited by Kyrre; 15-03-14, 19:32.

    Comment


    • #3
      Team edge = Bill Hempel har mye fint som man kan få flottører til. Alt fra 25% - 60% størrelse. Sender til Norge
      Her er bilder av 40% supercub og 60% grasshopper

      Mulighetene er store

      Click image for larger version

Name:	971978_475776059162067_2115284146_n.jpg
Views:	1
Size:	62.9 KB
ID:	607059Click image for larger version

Name:	970571_475780925828247_1906756858_n.jpg
Views:	1
Size:	93.5 KB
ID:	607058
      Last edited by anders e; 15-03-14, 19:16.

      Comment


      • #4
        Har tro på denne. Pilot-RC Decathlon 28% :: DE-05 Silver/Black CF
        EF 60" Edge. Torque.
        EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
        3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
        CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
        Multiplex FunCub XL on floats.
        Jeti DS-16

        Comment


        • #5
          Originally posted by havard.j View Post
          Men får du flottører til den da Håvard`?

          Comment


          • #6
            Har ikke sjekket, men det må vel la seg ordne med litt modifisering. Mange store sjøfly utabøggdes
            EF 60" Edge. Torque.
            EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
            3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
            CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
            Multiplex FunCub XL on floats.
            Jeti DS-16

            Comment


            • #7
              Takk for flotte tips, likte veldig godt Hempel flyene, vet du om de selges med flottører? Eller må du tilpasse selv?

              Den som står høyest nå er denne: Hangar 9 | Horizon Hobby RC Airplanes and Parts

              Uansett modell så tror jeg det blir elektro denne gang, men ble veldig fristet av denne: Sites-horizon-us-Site

              Har sendt Mail til Hangar9 for å få diameter på cowling, motoren bygger 18,5 cm, Beaveren hadde kledd den fint tror jeg.. Men dyrt..

              Flere forslag mottas gjerne.. Stort sett fløyet akro modeller tidligere, men det er noe eget med sjøfly syns jeg. En annen ting er at jeg ikke har tilgang på skikkelig flystripe der jeg bor nå, men fine vann er det overalt her..
              Bare flygreier: )

              Comment


              • #8
                Tror du kan få hempel flyene med flottører, men tror han lager dem til flyet på bestilling sammen med fly.

                Comment


                • #9
                  Fin den H9 beaveren.

                  Comment

                  Working...
                  X