Announcement

Collapse
No announcement yet.

reperasjon av knekt vinge på carosel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • reperasjon av knekt vinge på carosel

    hallo
    hadde ett uhell med carosel fra ARC i går. mistet kontakten mellom fly og sender (tror det var mottaker batteriet som ikke ville mere, det skal i hvertfal skiftes ut) så samme hva jeg gjorde gikk den for full maskin rett ned i en nypløyd åker. når jeg kom fram stod den ned i jorda haelt inn til vingen. så først ut som om det stort sett var understellet og noen små sprekker i kroppen som var eneste feil. oppdaget i dag at det var sprekk i plasten under vingen og ved nermere ettersyn konstantert med brudd i isoporkjærnen. Med kropp som er knekt og limt sammen før så er det ikke aktuelt å kjøpe noen ny ving til flyet, da kjøper jeg heller ett annet fly. så det jeg har gjort er å med en kniv bøye unna plasten over bruddet og limt isoporkjærnen med epoxy, smurte så epoxy på baksiden av plasten slik at den ble limt ned til isoporen. forseglet så sprekken i plasten med 2cm breie tynne plastremser som ble limt fast med flash medium. plastremsene klippet jeg ut av en cd-plate den er seig men bøyelig slik at den kan formes over kurven på vingen, er ikke så tykk og flash limet sitter utrolig godt på den, det er nesten som om den blir smeltet sammen med vingeplasten. la så på ett tynt lag epoxy over det hele. Ved å bøye og belaste vingen så kan jeg ikke merke at den er noe mykere der den er reparert men vi får se når den kommer i luften om den holder.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Re: reperasjon av knekt vinge på carosel

    Originally posted by tyor
    plastremsene klippet jeg ut av en cd-plate den er seig men bøyelig slik at den kan formes over kurven på vingen,
    Cd-plate ser seig ut, men ikke la deg lure. Prøv å bøye flere ganger, den sprekker til småbiter. Falsk trygghet...

    Jens Eirik

    Comment


    • #3
      Re: reperasjon av knekt vinge på carosel

      Originally posted by Motorboy
      Originally posted by tyor
      plastremsene klippet jeg ut av en cd-plate den er seig men bøyelig slik at den kan formes over kurven på vingen,
      Cd-plate ser seig ut, men ikke la deg lure. Prøv å bøye flere ganger, den sprekker til småbiter. Falsk trygghet...

      Jens Eirik
      ja men hvis du tar den plasten som ARC flyene er laget av og bøyer den 2 ganger så sprekker den også. tror cd-plata er sterkere faktisk.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment

      Working...
      X