Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extra 300 2.2m elektro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Extra 300 2.2m elektro

    Da er det nytt vinterprosjekt i hangaren ble en extra 300 som jeg kjøpte tom for utstyr men med en dla 56cc bensinmotor som jeg velger og selge og setter heller i en elektro motor for førtse gang i et så stort fly for min del.

    Om det er noen som har elektro motor eller fartsregulator så bare si ifra flyvekta blir nok på hele 8-9 kg.

    trenger også noen 6cell 5000mah batterier som jeg skal ha i serie så om noen har sånne batterier og selge så bare å si ifra

    Skal starte sakte men sikkert med denne modellen etter jul så kommer nok en del bilder her

    Legger ved noen bilder nå så dere kan få et lite intrykk av modellen. jeg vet faktisk ikke hva slags modell dette er og det er litt dumt for jeg prøver å finne bruksannvisning til denne på nettet så jeg kan se hvor balansepunktet skal være...
    HTML Code:
    [HTML][HTML]
    [/HTML][/HTML]Click image for larger version

Name:	20141220_134633.jpg
Views:	1
Size:	186.4 KB
ID:	637148
    Attached Files

  • #2
    Det er en pau model. anders e som var veldig aktiv her på forume solgte dem her, søk her på forume så finner du nok info..

    skal fly bra dem her

    Comment


    • #3
      Får prøve å google meg frem til manualen da

      Comment


      • #4
        Ja det er nok en PAU Extra. Har hatt en slik med en GP61 å den flyr helt utrolig bra. CG mitt på vingerøret tut å kjør. Undres litt på den vekta du opererer med den jeg hadde var da veldig lett i forhold til størrelsen. Tror ikke den var over 7kg selv med ful tank.

        Comment


        • #5
          du kan ha rett i det! men når jeg kjøper meg et elektro opsett så vil jeg vertfall ha et opsett til 8-9 kg så har jeg vertfall nok med krefter

          Comment


          • #6
            PAU Extra 300SP i 30% antar jeg?

            Full manual i PDF HER

            Blir spennende å se hvordan den funker med elektro-oppsett! Lykke til!

            Comment


            • #7
              Stemmer nok det. Ja blir artig å se hvor lang fly tiden blir vertfall! Dette blir en acro modell ikke 3d og etter å ha snakka med Thorbjørn i rc-seilflysport.no så mente han på at med det oppsettet jeg mest sannsynlig kjøper av han ender jeg på rundt 10 min

              Comment


              • #8
                Ok, 10 minutter flytid er veldig bra, da er man ofte litt "sliten" i hodet og må ned likevel

                Comment


                • #9
                  Helt perfekt flytid for min del

                  Comment


                  • #10
                    25 min heftig 3D var ikke noe problem med 7dl tank på min. Pleide å fly to turer mellom vær tankfylling

                    Comment


                    • #11
                      25 min....jeees, jeg blir litt ufokusert om det drar over 10 minutter.

                      Comment


                      • #12
                        25 min er langt mer enn det jeg hadde sagt meg fornøyd med!

                        Comment


                        • #13
                          Ja det var derfor jeg somoftest landet og tok en liten pause før jeg på nyt fløy. Vanligvis 2x 10 min før ny tanking.

                          Comment


                          • #14
                            10 min er en fin flytid pleier å sette timer på 7-8 min

                            Comment


                            • #15
                              Trenger en slags powerbox og er usikker på om jeg tørr bruke smart-fly... og vet ikke om noen andre nettsider i norge som selger noen rimelige strømbrett.. eventuelt kjøpe brukt av noen, om noen har til salgs

                              Comment

                              Working...
                              X