Announcement

Collapse
No announcement yet.

World Model

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • World Model

    Er det noen som har erfaringer med World Model sine 30 size akro fly, f. eks; Ekstra 300 S, Ultimate, Zen. Disse modellen passer perfekt til min nyinnkjøpte O.S. FS48S 4-takter (brukt). Prisene er ikke så stive til NM å være heller.....

  • #2
    Har aldri prøvd World Model, men det ser ut til å være samme konseptet som de gamle EZ-modellene. blir sikkert litt tyngre enn å bygge kit men fungerer godt nok for de fleste. Ultimate er tingen
    Har en Ultimate på hobbyrommet, eska er såvidt åpna.. men det er en Goldberg så det er sikkert 7-800 arbeidstimer til den er i lufta. Skal handle OS 120 Surpass til den fra USA...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Jupp jeg har en .30 size Extra. Skal ifølge NM veie 2050g m/motor. (tror jeg). Jeg har ikke veiet min egen modell, men den er ikke veldig tung ihvertfall. Jeg har en 0S .32 Sx til motor. Den fungerer greit, men gir ikke uendelig vertikal eller kraft nok til hovring. Kraft tilsvarende en .40 size 2-takt tror jeg ville være perfekt til denne modellen.

      Ellers kan jeg si at jeg har vært veldig fornøyd med kvaliteten på settet og har ikke hatt noen problemer med det.

      mvh
      Kjartan
      mvh Kjartan

      Comment


      • #4
        Jeg har en PT-26 Fairchild fra World Model, er kjempefornøyd. Bra betrekning, delene passet sammen, skikkelig arbeid (arf modell).
        Litt artig, jeg tok kontakt med dem (via mail) for å høre om hvorfor de hadde montert retracts på denne modellen, den hadde det ikke orginalt, fikk faktisk svar fra dem, årsaken var for å bedre fly-egenskapene, enkelt og greit.. hadde ikke ventet svar fra dem på slikt spørsmål, men jaggu.. hehe.. artig!
        Med vennlig hilsen / Best Regards
        Freddy Ulvseth
        http://freddy.ulven.com/rc

        Comment


        • #5
          Jeg har heller ikke vært borti den aktuelle modellen, men hadde en 40-size WM Cub som var veldig gjennomført. En svært bra bygget ARF. Ulempen var at for å få på en to-takter med dertil standard potte så måtte jeg til med Dremel og kutte plass til potta i siden på flyet. Lite egnet ARF for to-taktere med andre ord.

          Nok om det.

          Jeg var iallefall svært fornøyd med flyet jeg kjøpte av World Model, og ville ikke nølt med å kjøpe andre fly fra dem.
          Mvh.
          Kenneth Sørensen

          Comment

          Working...
          X