Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seagull Decatlon og Os 52 Fs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seagull Decatlon og Os 52 Fs

    Hei.
    Endelig har jeg fått registrert meg på forumet.
    Etter noen års dvale mht. modellfly, så har jeg fått kjøpt en Os 52 Fs. I den anledning tenkte jeg å kjøpe et Seagull Decatlon. Modellen veier jo mellom 2,8 - 3 kg og har en spennvidde på 170cm. Synes dette er en flott modell, og hensikten er ikke noe som helst "hårete" flygning, men heller litt skalariktig akro.
    Da lurer jeg på om det er noen her som har erfaring med denne modellen, og om denne motoren egentlig er i minste laget for basic akro??
    Hilsen Hans Petter Yttergård...

    Happy20-Mk Kato
    Rainbow-Pilot
    Mighty Knight-Marutaka
    Antares-Simprop
    Supra Fly 25-Pilot
    Electra-CG
    Calmato sports-Kyosho
    Venus 40-GP
    Laser 200-Sebino models
    Proxima-Reichard

  • #2
    Den blir ikke akkurat overmotorisert med en 52 FS, men så er det ikke snakk om noen 3D modell heller. Til litt "kose-akro", slik som loop, roll og stallturn, tror jeg det vil være en ypperlig kombinasjon. Bare pass på at du ikke har for store utslag på høyderoret, da flikker den lett.
    Lykke til, og husk å fortelle oss hvordan det går.
    Mvh
    Gunnar Børseth

    I might not be very good, but I'm fun to watch.

    Comment


    • #3
      SC70FS

      Det er tingen, da har du nok motor! En 52 blir nok mer koseflygning!
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Heisann!
        Jeg har sett 2 sånne "fly" med 52-4takt.. Det drar ikke akkurat håret av noen pølser...!

        Den er litt i tyngste laget og bør vel strengt tatt ha en 70-motor.. Det blir litt sånn som å fly et godt brukt strykejern rundt på himmelen.... Anstrengende..

        Mitt tips er at hvis du ønsker en Decathlon, så få tak i en Citabria fra Ripmax.. Teknisk Hobby har disse..

        Decathlonen fra Seagull er et pent og bra fly, bevares.. Men til den motoren er det litt tungt..

        Ripmax er 1.63 i vsp. og veier mellom 2.3 og 2.6kg og Seagull's er 1.7 og veier ref. Seagull mellom 3.17 og 3.62kg...
        Nesten en kilo ekstra flyvekt er mye på en så liten motor/modell..

        Seagullen flyr med den motoren, men du har ikke noe som helst i power-reserve om noe skulle skjære seg!

        Comment


        • #5
          Har hatt en, flyet er set verste jeg har hatt flikker uansett hva du gjør vet om flere som har hatt samme problem jeg tok ut motor og servoer så slipper jeg i hvertfall å gå i skogen å hente de det er det første flyet jeg har kassert i heltilstand.

          Comment

          Working...
          X