Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Cessna 182 1.20-size

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tahustvedt
    replied
    Det er én ting jeg er ganske misfornøyd med på modellen. Frontruta og bakruta er montert med en slags teip. Det er ikke krympefilm. Den var løftet i kantene på halvparten av sidene, og fargen matcher ikke krympefilmen skikkelig heller. Har lyst til å erstatte den med vanlig krympefilm.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Viktig med kort servoarm. "Manualen" sier mean skal bruke en servo til hvert høyderor. Jeg sølvlodda sammen stengene for å bruke én servo. Har flydd større fly enn dette med én av disse servoene på høyderoret. Man må bare maksimere dreiemomentet ved å bruke kort arm og om nødvendig øke endpoints. Det er ikke 3D-fly så den trenger ikke lynkjappe rorbevegelser.

    Har 3D-printa noen luftkanaler til cowlingen slik at motoren får så mye luft som mulig rett på. Etter liming slipte jeg de med slipehjul til de gikk klar av motoren med noen mm. LAkkeringen av cowling er ikke den beste i front. Jeg må lakke en liten flekk hvor jeg måtte pusse litt CA som jeg sølte, så kanskje jeg fikser litt på det. Typisk ARF-glassfibercowl-finish.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • xilian
    replied
    Så ut til å være en fin modell det der. Alltid vært litt sugen på en Cessna

    Men Lynx'en bak der så litt spennende ut.

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    started a topic Phoenix Cessna 182 1.20-size

    Phoenix Cessna 182 1.20-size

    Fikk denne modellen i dag. Phoenix Cessna 182 med 2005 mm vingespenn, fra Elefun.no

    Fin finish. Lite behov for etterstramming. Hengslene var bra sentrert. Solid understell med lette hjul. Kan monteres på en kveld om man er flittig.


    Ikke helt lik bildene i butikken eller fra Phoenix. Taket er rødt, ikke hvitt, og det er ikke avtagbar frontrute. I stedet er det batteriluke under buken, som forøvrig passer bra og er enkel å åpne.


    Ikke den mest skalariktige modellen, men blir bra kosemodell. Flytter over alt utstyret fra en 60-size akromodell (The World Models Velox Rev II). Den går til og med akkurat inni velomobilen min. Kan sykle den til en stripe 20 km unna for å fly.

    Det blir en tolv-tretten år gammel Axi 4130-20-motor og 8S batteri. Servoer blir Hitec HS-225MG og Corona DS339MG. Ytelse som standardservoer med lavere vekt. Det er ingen 3D-modell.

    Attached Files
Working...
X