Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger hjelp til motormontering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger hjelp til motormontering

    Har nå kommet så langt at motoren skal inn i ultimaten. på tegningen er den montert sidelengs men får ikke til det fordi potta tar i mot nederste del av kroppen, og jeg har ikke lyst til å begynne å skjære ut plass. .

    Det enkleste ville være å montere den med sylinderen opp. men da kommer hele sylinderen forgasseren og potta over kovlingen og det blir mildt sagt jævlig stygt. Da det er det første flyet jeg har kjøpt nytt så vil jeg jo prøve å få det så fint om mulig.

    En annen måte er jo inverted. det vil gå fint med å lage ett lite hull under covlingen til gløding og nederst på ene siden til potta. men har dårlig erfaring med inverted motor fra carosel´n og lurer på om det pleier å være noe problem med å ha motoren oppned.

    Det siste jeg ønsker på ett slik fly er vel motorstopp da detter det vel som en tømmerstokk til jorden
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Hva slags motor har du?

    OJ
    The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

    Comment


    • #3
      Hvis du ikke vil ha inverted motormontasje, og ikke vil spikke i firewallen, på er det enkleste og få tak på ett distansestykke og sette mellom motoren og potta.
      Ser fra en annen topic at du bruker SC 40. husker jeg ikke helt feil så har denne lik eksosport som OS. Bør være enkelt og få tak i hos NM Nortrading eller andre
      mvh MM

      Comment


      • #4
        Har en OS50SX i en Diamant. for å få montert potta brukte jeg to distansestykker hver på ca 12mm mener jeg å huske. Ikke noe problem i det hele tatt. Måtte lage skruene av gjengende støtstenger. Kan godt ta bilde i kveld hvis du vil se hvordan jeg har løst det...

        OJ
        The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

        Comment


        • #5
          takker for svar hadde ikke tenkt på det med distansestykke til potta.

          Ja motoren er en sc40.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            nå begynner det å likne et fly
            Attached Files
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Et alternativ er mellomtingen mellom sideveis og inverted montering, hvis det passer...
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Hei,

                her er bildet av Diamanten med to distansestykker og hjemmelaget skrue.

                OJ
                Attached Files
                The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

                Comment


                • #9
                  Snakket med en av de gamle revene i klubben i stad som skal være med og hjelpe meg når jeg skal prøve det på søndag. og han sa at så lenge det var ferdigborrede hull med ferdig innsatte islagsmuttre og alt så skulle jeg bare sette motoren rett opp og ikke gjøre noe med covlingen til jeg hadde fått prøvd flyet for å se om motoren fungerte bra på det. og da er det bare å skru den rett fast.

                  Men hvis motoren fungerer greit på flyet slik at den blir sittende på det så kommer jeg vel til å vende den 90 grader for da kan jeg fortsatt bruke de ferdig borrede hullene og så sette på noen avstandsstykker på potta.

                  Takker allikevel så meget for masse hjelp .
                  Det kan jo hende det dukker opp flere spørsmål også, dette er første flyet som jeg monterer helt selv bortsett fra en formosa. så det er greit å få noen tips når det trengs.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment

                  Working...
                  X