Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemer med siderors servo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problemer med siderors servo

    Tenkte jeg skulle ta en sjekk på ouya`n før helgens utflukt. og oppdaget at sideroret ikke går helt tilbake til midtstilling. det stopper rett før slik at hvis jeg styrer til venstre og slipper stikka så blir det stående litt til venstre, og hvis jeg styrer til høyre så blir det stående litt til høyre. tenkte først det var overføringen som var treig men når jeg koblet av servoen og prøvde med hånda så gikk den helt uten motstand. Den servoen som sitter der er en hitec kulelager servo, kan det være i servoen problemet ligger, tenker på og åpne den og rense potmeteret for eks. tenkte å prøve med en standard servo også for se om det blir det samme da.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    satte inn en standard servo og det ble det samme . så det er nok overføringen som gjør det. må bruke ytterste hullet på servohornet og innerste hullet på roret for å få nok utslag og da blir jo ikke servoen så sterk så jeg må se etter alternativer til den medfølgende støtstanga.

    Hadde jeg bodd litt næmere en hobbybutikk så hadde jeg løpt og kjøpt sånn av nylon for å prøve det
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Nesten alle servoer har en viss klaring som vi kan ikke gjøre noe med. Merker lite under flyging...

      Jens Eirik

      Comment


      • #4
        ja det virker nesten som om det er dødgang i servoene som gjør det. Også blir det så mye fordi jeg har satt til veldig stort utslag.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          må bruke ytterste hullet på servohornet og innerste hullet på roret for å få nok utslag og da blir jo ikke servoen så sterk så jeg må se etter alternativer til den medfølgende støtstanga.
          Du må få tak i lengre servohorn eller forlenge det du har på et vis, hvis rorhornet blir for kort får du mye slark og fare for flutter.
          Jeg anbefaler også å bruke kulelinker, ihvertfall på servohornet.

          Jarle
          It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

          Comment


          • #6
            oppdaget det jeg også når jeg drev å prøvde litt i stad. tror jeg har noen lengre servohorn jeg skal prøve

            takker for svar og tips
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              satte på ett lengre servohorn og flyttet linken lengre ut på rorhornet. Fikk da samme utslag men mere nøyaktig . Nå blir det å prøve mere "siderors flyving" til helga
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment

              Working...
              X