Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vingen på READY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vingen på READY

    Jeg holder på å bygge mitt første fly, en READY. I et ekstre blad som var med flyet står det litt om festing av vingen. Jeg fester den nå kun med en vingebolt (orginal).

    Er det noen som har erfaring med dette? Kan det lønne seg å feste den mer, og eventuelt hvordan?

    Takknemlig for alle forslag.

  • #2
    Du trenger ikke feste den mer!
    Jeg tro det til og med er bedre og ikke feste den mer, vingen vil utsettes for større skader om den går i bakken om den sitter helt fast.

    Comment


    • #3
      Hei

      En liten styrepinn i forkant av vingen er bra greier, vingen sitter litt bedre da.

      Morten
      - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
      - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
      - Krill Avanti S m/ATJ220SV
      - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


      Comment


      • #4
        Originally posted by morten
        Hei

        En liten styrepinn i forkant av vingen er bra greier, vingen sitter litt bedre da.

        Morten
        Ville gjort som skrevet over.....
        Low and slow with power to go !!

        Comment


        • #5
          Den er konstruert slik at skruen skal knekke ved kræsj.. Det kan redde vingen fra å bli "helt mos".. Har selv knekt ett par skruer i div. trær o.l., og vingen er da somregel like hel.. Kun noen sprekker her og der, som bare er å lime igjen. Tror nok utfallet hadde blitt værre, om vingen satt bom fast!


          Slik Morten sier, med styrepinne, kan være lurt. Da hindres vingen å i "vri" seg litt under flyturen.



          Knut Erik

          Comment


          • #6
            Hei, har selv en Ready og en Jupiter. Det er ikke så enkelt å knekke den bolten og min erfaring er att en kan bruke en "Liten tapp" i forkant for å rette inn vinga (bruker selv en liten skrue med ca 4mm rundt hode skrudd inn i kroppen i forkant, samtidigt som vingen har fått utvida hullet i forkant akkurat nokk til att skruhodet passer). Ikke bruk styre tapp i bakkant av vingen da dette gjør att vingebolten ikke brekker før resten er mos (hadde en liten skrue som styretapp i bakant igjennom vingen på Jupiteren). det er ikke serligt lurt. Med meg sprakk kroppen i en krasj mens vingebolten (og resten av flyet) bruker jeg ennå, jeg har faktisk aldrigt bytta vingebolter på desse flya (hjullegger derimot!).
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment

            Working...
            X