Announcement

Collapse
No announcement yet.

CMP-forhandler i Norge? Fine fly.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by tahustvedt
    Er det noen som forhandler CMP i Norge? Flyene ser utrolig fine ut og de har mange interressante skalamodeller. Har sett at de selges på Ebay av AK-models.

    cmpairplane.com

    Fin P-40:
    cmpairplane.com

    Nydelig Zero:
    cmpairplane.com
    Grunnstammen i CMP sortimentet selges som nevnt under både Flair og Jamara flagg. Swallow Lark og Magpie er vel kjente i så måte, også den Giles 90/120 saken har vært på markedet i en årrekke. Joo hadde forøvrig ett review av den for endel tid siden.
    (MFN) ModellflyNytt.no

    De modellene jeg har sett + en 120 Jamara Extra jeg har hatt selv, flyr stort sett greit nok. Ganske pene er de også, noen helt merkelige tekniske løsninger enkelte steder, men det er de jo ikke alene om i ARF markedet

    Men de er ofte tunge , og ofte er faktisk flyklar flyvekt tyngre enn oppgitt.
    Er iallefall min erfaring.
    Mulig de har blitt litt mer etterettlige mht vekt i det senere

    Ser Zeroen er oppgitt til og veie 4800-5000g, ws 1800mm og en kroppslengde på 1525mm. Vingebelastning rundt 87g/dm2.
    Har ikke erfaring med slike ww2 birds, men vil anta at det ikke er rom for all verdens vektøkning utover det før det begynner bli skikkelig spennende.

    Edit: ser i etterkant at det var 50 sizen du hadde lyst på
    Last edited by MicroMac; 13-11-05, 15:33.
    mvh MM

    Comment


    • #17
      Det er 120 sizen jeg er mest interressert i. Linket til feil i første posten.

      Motoren, batteriet og regulatoren min veier faktisk rundt 100 g mindre enn en 1.20 4-t med 380 cc fuel og servo bare for å ta et eksempel.



      Jeg har andre modeller jeg skal leke med før jeg kjøper en ny warbird.

      Comment


      • #18
        Originally posted by GRENADER
        Yes the Czech Republic was an important producer until 3-4 years ago.....(and certainly before WWII and the many Communist years..). However, recently our clever Czech friends have become more hungry for hard Euros and Dollars, so the booming Asians have taken over the market both in terms of price and quality!!
        Clever they certainly are, quality they produce, integrity they have and their prices havn't changed as long as I have delt with them - yes the asians are good but certainly not the be all and end all.....besides, there are asians and there again there are asians!!!

        b.t.w. are you sure that you hav'n't left the 'L' out of 'booming?
        Last edited by Celtic-Griffin; 13-11-05, 20:02.
        Ken Bates
        Never Mind the Label

        Comment

        Working...
        X