Announcement

Collapse
No announcement yet.

funtana 40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • funtana 40

    har nettopp fått en funtana i hus.....mitt spørsmål er hvilken motor er den rette....det er fremdeles snakk om en funtana40 her...ok...det er snakk om enten SC70 eller en OS60SHX. hvliken motoer passer best?
    Hans P Førde

  • #2
    hallo... Jeg bruker en saito72 4 takt.... holder det for min del, men er litt lite for å hovre med til mitt fly, men jeg har ikke akkurat passet på holde vekten nede eller. tror 70 holder hvis du ikke putter inn massevis med vekt
    -Maximuz-
    Johnny Rosenlund
    -------------------------------
    Helgøya Modellfly klubb
    Rena Modellfly klubb

    Comment


    • #3
      Funtana 40 size

      Vurderer en Funtana 40 size, hvordan vil det fly med en Magnum 52 2 takter? Vil det være mulig å hovre? Vurderer også Cap, Extra og Edge, men syns Funtanaen ser mest spennende ut.
      Tore

      www.skalamodellflyklubb.no

      Comment


      • #4
        funtanan er et flott fly... det vill uansett fly med motoren din. om den hovrer vet jeg ikke men med rett propell burde den henge, men slike maskiner egner seg ikke for 2 taktere mener jeg da. må ha masse turtall før den henger, mens en 4-takter har masse moment fra bunnen av og kan svirre ganske så store propeller rund og henge på lavt turtall. Har en 50 size katana 3d med asp61 4-takt, den hovrer på 1/3 throtle... det er oxo et ganske morro fly =)
        -Maximuz-
        Johnny Rosenlund
        -------------------------------
        Helgøya Modellfly klubb
        Rena Modellfly klubb

        Comment

        Working...
        X