Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katana 40 ESM fra Rc-Flight

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Katana 40 ESM fra Rc-Flight

    Noen som har noen erfaringer å dele om denne modellen ? Motor, flyegenskaper, feller å gå i osv...takker og bukker for alle svar
    Attached Files
    Hans P Førde

  • #2
    ESM Katana 40 ARF

    Du ser hva den klarer av 3D her med mye motor og en rimelig grei pilot:
    http://media.putfile.com/katana-40-July-05
    Attached Files
    Last edited by GRENADER; 21-01-06, 21:55.

    Comment


    • #3
      Ja akkurat.. ser ikke ut i fra videoen at jeg har kjøpt "katta i sekken" der nei...Tror det der blir et fly jeg skal ha mye moro med...Har tenkt å sette i en 53 to takts motor først å se hvordan det blir..blir det for slapt akter jeg å sette inn en 61 sxh motor fra OS...Regner med at den vil tulle med balanse punktet, men det ordner vi med å montere mottaker batteri så langt bak som mulig...Flight rapport kommer......Men forresten..er denne modellen rimelig i nær slekt med funtana40??
      Hans P Førde

      Comment


      • #4
        Her et par utdrag av engelske tester med ESM Katana, først Katana 40:
        The baby brother to the 2m Katana, this is an absolute cracker. Looks good and flies even better, walls, harriers, blenders, avalanche, flat spins, knife loops, rolling harriers, prop hang. With the right engine the only limit with this one is going to be you. Throws are as much as you can get and the CG has ended up at about 35% of the wing cord, the nicad is just behind the C of G.

        Storebror Katana 2m:
        We have two in the club, one powered with a Moki 30.
        The slow speed handling is something to believed, some of the maneuvers at less than 10 feet of the ground make my wallet flinch, you are expecting the plane to fall out of the sky but she just keeps flying. Open the throttle and she will disappear vertically out of site, into a stall and she will come down in a slow flat spin, centre the sticks and she corrects instantly. If you have got an engine for it get one, they are a real pleasure to fly.

        Ja, de er nokså like Funtana - er en videreutvikling da de svjv er bygd på samme fabrikk
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Denne modellen har jeg også veldig lyst på. Har en Kantana Mini som jeg skal trene med frem til sommeren. Da blir det vel en sånn en. Hvor kan jeg bestille en Kantana 40 ESM? Rc-flight?

          Legg ut bilder og kanskje video når du kommer så langt. Spennende
          -----------------------------------------------
          Tomas
          Trondheim modellflyklubb
          www.heltpropell.com

          Comment


          • #6
            kikk her http://www.rc-flight.com/catalog/pro...3beea8b0869f11
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Vet dere om flere videoer av dette flyet? Er litt giret på dette flyet må jeg si. Huffff...enda en gang.
              -----------------------------------------------
              Tomas
              Trondheim modellflyklubb
              www.heltpropell.com

              Comment


              • #8
                Mere Katana video

                Her er en engelsk klubbside med videoer av mange ESM-modeller,
                blant andre Katana 40 og 2meter:

                http://www.wmmfc.co.uk/gallery.php?gallery_id=2

                ESM-modellene kalles YT i England. Det er RC-flight.com as http://www.rc-flight.com
                som er distributør i Skandinavia for ESM.
                Last edited by GRENADER; 22-01-06, 09:30.

                Comment


                • #9
                  hvor bestilt?

                  Hei Onkel.

                  Hvor har du bestilt din modell? RC-flight? Pris?



                  Originally posted by Onkel Modellfly
                  Noen som har noen erfaringer å dele om denne modellen ? Motor, flyegenskaper, feller å gå i osv...takker og bukker for alle svar
                  -----------------------------------------------
                  Tomas
                  Trondheim modellflyklubb
                  www.heltpropell.com

                  Comment


                  • #10
                    Denne flyr fint, jeg har en med os.50 sx, kunne tenkt meg litt mere kraft ved feks. hover, den motoren litt for liten etter min smak, men til å fly vanlig til moderat acro er den super:
                    (Det er jo ikke mye som kan måle seg med Ultramicro's EDGE 540 med 17turn's GBx single fra Gobrushless AUW 190g )

                    Knut D
                    --
                    Knut Dahl
                    Getting High By Flying Low

                    Comment


                    • #11
                      Os 50fx ja...Så på den engelske siden de hadde puttet en 90fx i denne...Hmm kanskje jeg skal bare gå rett på den gyldne middelvei å sette i 61 sx motoren min med samme.. Kjøpte den forresten på Rcflight ja...prisen var vel rundt 1850,- ...Den var i allefall betydelig rimeligere en f,eks funtis40...Så til nå tror jeg at det er greit kjøp...time will show
                      Hans P Førde

                      Comment


                      • #12
                        Håper å høre fra deg etter at du har tatt den på jomfruturen. Lykke til
                        -----------------------------------------------
                        Tomas
                        Trondheim modellflyklubb
                        www.heltpropell.com

                        Comment


                        • #13
                          Venter spent på rapport. Har du satt Kantana'en sammen?
                          -----------------------------------------------
                          Tomas
                          Trondheim modellflyklubb
                          www.heltpropell.com

                          Comment


                          • #14
                            I går sluttet Ucan do itn min å virke etter isen var slem med den..Det satte på mystisk vis akselearasjon på å ferdigstille Katanaen...Har nesten fullført den nå...Skal montere motor i kveld..Pga Do itn sin altfor tidlige bortgang skal den fungere som organdonor, med at jeg skal bruke motoren som satt i den...70 4 t. Tror det blir det beste valget på Katanaen...Har danna meg et lite inntrykk av Katanaen kvalitetsmessig, og det er bra kvallitet..All montering går helt greit, og balsaen er meget bra...Betrekning likeså..Var som nevnt tenkt å montere 60 2 takt, men der ble trøbbel...da måtte jeg ha brukt enten pitts potte eller mellomstykke, for å få demperen ut fra kroppen..Knipser noen bilder senere.....
                            Hans P Førde

                            Comment


                            • #15
                              håper du har med deg et videokamera på Jomfruturen. Venter på rapport. Lykke til.
                              -----------------------------------------------
                              Tomas
                              Trondheim modellflyklubb
                              www.heltpropell.com

                              Comment

                              Working...
                              X