Announcement

Collapse
No announcement yet.

GWS P51D, skrøpelige greier.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GWS P51D, skrøpelige greier.

    Jeg har nå dette flyet, og problem nummer en er isoporen. For stiv, for tynn, ryker i ett sett.

    Flyet må hånteres med silkehansker.

    Ikke bra.

    Blir rask pensjonist tilværrelse på dette flyet
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Har spiten i samme størrelse/serie fra GWS. Hatt en tur i lufta med det, trur jeg skal bytte ut de linkene til høyde/sideror, er altfor myke virker det som. Men med tre cells lipo, du verden å fort det går. Skal prøvefly det igjen i løpet av et par dager, må komme meg hjem fra hybelen først.

    Comment


    • #3
      hadde corsairen til gws og den fløy veldig bra. fløy faktisk med kamera på ca 100g med orginal motoren. min erfaring er at disse tåler ganske mye,(bortsett fra sure samboere ) i forhold til alfa flyene feks. som jeg har hatt ett av og aldrig kommer til å kjøpe igjen. alt for dyrt selv om det er veldig fint laget.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        min fløy greit med lite fart, men med litt fart ble den veldig ustabil når jeg dro høyderor. Har prøvd å stive av linken til høyderoret, men har ikke prøvd flyet etterpå, så det kan være at det virker bedre nå. Hvis ikke lager jeg nye i karbon, da blir det hvertfall stivt nok

        Comment


        • #5
          pass også på at linken mellom høyderor halvdelene er stive nok. slik at den ene delen ikke beveger seg mere en den andre under stor fart og mye luft trykk. har dette problemet på dogfighteren. stor fart og mye høyderor så blir det nesten snapprol hvis det ikke er noe annet en isoporen som holder det sammen kan man lime på en tynn balsa list over og under mellom rorhalvdelene.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Har akkurat det problemet på formosan tyor, overføringen sitter helt stivt men gir likevel alt for mye etter på ene sida.
            Geir Amund Lindberget

            Comment


            • #7
              hadde det der jeg også. mener det var plass til å øime en liten balsa eller tynn finer list over og under la oss si fr midten og halveis ut på rorene. det burde hjelpe. eller hvis du har noe carbon så er joe det lettere og stivere.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                angående formosaen: blir det ikke stivt nok med å lime inne den metalldelen som følger med?
                Alf Surdal
                Hovsherad

                Comment


                • #9
                  Nei, blir nok ikke det. Jeg har til og med åpna opp og dynka isoporen rundt festene til den metall saken med lim så det er null slark der, men likevel er det veldig mykt. Ene siden kan bøyes en cm opp og ned uavhengig av den andre, uten å bruke krefter.
                  Geir Amund Lindberget

                  Comment

                  Working...
                  X