Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Cap 232-60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho Cap 232-60

    Hei.
    Lurer på hvordan modellens flyegenskaper er? Kanskje for sent da jeg allerede har kjøpt den, men men. Jeg har tenkt på å kanskje bruke en Super Tigre G75 eller G90 i snuten, kan det være ok? synes de har forholdsvis høy vekt? Håper på innspill
    Hilsen Hans Petter Yttergård...

    Happy20-Mk Kato
    Rainbow-Pilot
    Mighty Knight-Marutaka
    Antares-Simprop
    Supra Fly 25-Pilot
    Electra-CG
    Calmato sports-Kyosho
    Venus 40-GP
    Laser 200-Sebino models
    Proxima-Reichard

  • #2
    Hadde en lik modell for noen år tilbake og den flyr kjempefint . jeg hadde først en irvine 53 i den men det ble litt slapt , byttet til os 91 og den ble da kjempefin å fly og hovret på litt over 1\2 gass. Eneste du må være veldig påpasselig med er tyngdepunktet , får du det litt for langt bak så blir den litt for kilen på høyderoret å flikker lett. Du burte også forsterke platen ved som understellet er festet i da det er allt for svagt . Håper du for mange fine turer med det nye flyet ditt.

    Mvh Andre`søhagen
    Mvh Andre`søhagen

    Comment


    • #3
      cap

      dette er ett topp fly ,jeg flydde det i hele fjor og storkoste meg med modellen.
      jeg fløy den med en saito 100 hovret på ca 2/3 gass,du kan komme med høy nese og ta en 3 punkts landing uten noen ståltendenser.
      når det gjelder understellet har jeg ikke hatt noe problem og mener det er sterkt nok.
      denne kan du justere opp utslagene og ha det utrolig gøy med!!
      gled deg

      hilsen geir
      Mvh Geir Mogstad
      ---------------------------------------
      slapp av det kommer helt sikkert ned!

      Comment


      • #4
        Hei.

        Har hatt 2 stk sånne modeller å må si at de flyr helt ypperlig i forhold til størrelsen. Jeg brukte en sc 91 fs i den og det er krefter i massevis. Det er jo ikke akkurat det beste hovre flyet hvis det er det du er ute etter.

        Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #5
          Takker for svar. Må si at dette høres positivt ut. Gleder meg som en unge til det dukker opp i posten! Håper kvaliteten er like bra som på min Calmato!? Vet ikke ende hvilken motor jeg velger, men det blir kanskje Super Tigre/Asp/Sc el.l. Har jo selvsagt mest lyst på en Os el Saito, men de er jo noe dyrere Blir nok ikke å fly noe særlig 3D, synes tradisjonell akro er penest!!
          Hilsen Hans Petter Yttergård...

          Happy20-Mk Kato
          Rainbow-Pilot
          Mighty Knight-Marutaka
          Antares-Simprop
          Supra Fly 25-Pilot
          Electra-CG
          Calmato sports-Kyosho
          Venus 40-GP
          Laser 200-Sebino models
          Proxima-Reichard

          Comment


          • #6
            Har været inne på "svenskt modellfly", og der finnes det mange meninger om bl.a. Kyoshos Cap og Calmato. Det kommer frem at betrekningen er dårlig, at den skiller seg i to, og at den ikke går an å stramme igjen! Har noen av dere opplevd det samme? jeg har ihvertfall god erfaring med min ene Calmato. Dessuten mener de at modellene fra Kyosho er alt for dyre.
            Hilsen Hans Petter Yttergård...

            Happy20-Mk Kato
            Rainbow-Pilot
            Mighty Knight-Marutaka
            Antares-Simprop
            Supra Fly 25-Pilot
            Electra-CG
            Calmato sports-Kyosho
            Venus 40-GP
            Laser 200-Sebino models
            Proxima-Reichard

            Comment


            • #7
              har ikke sett den cap en fra kyosho. men det jeg har sett av calamto trainer og kalamato sport har sett bra ut og flydd fint. Det eneste jeg har personlig å utsette på det merket er som du sier prisen.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Trekket på min cap slakket seg fort ja , men det er ikke noe problem å rette ut med føner eller et strykejern. når det kommer til pris så er kansje kysho litt dyrere men har en langt høyere kvalitet en andre billigere sett og de er lette og fikse om uhellet skulle være ute .. konstruksjonen er også meget lett noe som gjør at den flyr bra , kjempe enkel å lande osv , eneste du MÅ være nøye med er tyngdepunktet .
                Mvh Andre`søhagen

                Comment

                Working...
                X