Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ski til fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ski til fly

    Hei er det noen som har tegninger eller gode bilder av ski som kan brukes på en Arising Star trainer, eller hvor de kan la seg kjøpe! Er no søkke lei snøen og bare ha hjul på flyet, har faktisk vært flere fotte flygedager hær i nord!!
    Børge G Hansen

    Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince

  • #2
    Elefun.no.......

    Siden finnes ikke
    Last edited by Tintin; 21-03-06, 14:23.

    Comment


    • #3
      Ikke for å prøve å kuppe tråden din, men jeg også er veldig interessert i å LAGE ski til flyet. I mitt tilfelle er det en jupiter. Noen som har gode råd? Kjøpe ski er uaktuelt for min del..
      Tore

      www.skalamodellflyklubb.no

      Comment


      • #4
        jeg bruker front ski fra rattkjelke. som jeg har saget av litt på hver side så de blir litt smalere. mini/jet ski kan også brukes og koster jo ikke mere en 50kr for ett par.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Dere kan jo titte på denne siden : Building and Installing Skis on Your R/C Plane
          Falcon
          -------------------------------------------
          Morten Rolfsen
          Kristiansund

          Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
          -------------------------------------------

          Comment


          • #6
            Hallo, intressang side, noen som vet hva slags materiale spruce,pine eller poplar er?
            Børge G Hansen

            Futaba 10C 2.4FASST
            Optic6
            C17E
            Dassler
            T-Rex
            T-Rex 600 N Pro
            U-CAN-DO 46
            Cessna Cardinal
            Cessna 182 skyline
            cap 232 27% alitalia
            edge 540 vince

            Comment


            • #7
              Gran, furu og poppel, med forbehold om den siste

              Comment


              • #8
                Originally posted by BARDUBOY
                Hei er det noen som har tegninger eller gode bilder av ski som kan brukes på en Arising Star trainer, eller hvor de kan la seg kjøpe! Er no søkke lei snøen og bare ha hjul på flyet, har faktisk vært flere fotte flygedager hær i nord!!
                Siden du kaller deg Barduboy så regner jeg med at du bor i bardu,da har du jo norges kanskje største modellfly langer rett i nabolaget(yttervik),vet at han har både alu.ski og plast ski liggende!
                Svein-Tore Gundersen

                Graupner MC32 Hott V2
                Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
                Sbach 342 DA 50
                3dhs Slick 89 Elektro
                Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
                Jet Legend F-15 (simjet 3000)
                Retrojet 75 (Simjet 1910)
                Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
                Byron Corsair

                Comment


                • #9
                  Hei, ja man tenker ikke lengre enn det tåa er!!!? prøve å nå han imorgen,kjøpte faktisk A..Staren dær,fantastisk gutterom/loft han har!!!!!!!
                  Børge G Hansen

                  Futaba 10C 2.4FASST
                  Optic6
                  C17E
                  Dassler
                  T-Rex
                  T-Rex 600 N Pro
                  U-CAN-DO 46
                  Cessna Cardinal
                  Cessna 182 skyline
                  cap 232 27% alitalia
                  edge 540 vince

                  Comment


                  • #10
                    Ski

                    Hei
                    Jeg har laget noen ski av ca 1,5mm aluminium til to fly jeg har. Det ene er en Edge540 ca 140cmm i vingespenn og en Phaethon II fra Balsa usa. Patenten jeg har brukt er litt forskjellig på de to settene men prinsippet er det samme. Det vil si at jeg har laget en fjærbevegelse slik at når flyet er i luften står de litt opp med nesa, men samtidig under take off og landing er det mulighet for litt bevegelse. Jeg tok noen bilde med webkamera men de er kankje ikke så gode. Kanten på siden knekket jeg ca 6-8 mm opp, men det som er vanskelig å få til er tuppen av skien. Jeg driver litt med restaureing av gamle biler og har et verktøy til å krympe/strekke metall med. Dette gjør det enkelt å lage tuppen. Verktøyet krymper da kanten på siden og gjør at skien bøyer seg opp. Fjærene på det ene er en modifisert barnesikring til skuffer(86-107 Biltema). På den andre er det en spiralfjær

                    Festepunktet for leggen har jeg satt litt bak senter av den delen av skien som er flat. Det er for at skien ikke skal tuppe ned i forkant ved en litt hard landing. Egenskapene på flyet blir litt anderledes, det er litt mer drag rundt skia enn hjul.
                    Det er utrolig gøy å fly med disse på, også er det litt enklere å komme seg ut å fly i det snøkaoes vi har her på sørlandet.

                    Melvin
                    Attached Files
                    M.V.H
                    Melvin Øigaren

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by toremolt
                      Ikke for å prøve å kuppe tråden din, men jeg også er veldig interessert i å LAGE ski til flyet. I mitt tilfelle er det en jupiter. Noen som har gode råd? Kjøpe ski er uaktuelt for min del..
                      Jeg har noen ski som jag har fått laget hos den lokale blikkenslageren. Funker opp til 60 size.
                      Tore: du kan få låne de av meg, min 2x2 meter flyr uten ski, da jeg tar av understellet og kaster den som en depronmodell. Kom innom, så kan du låne de.
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Eagle
                        Jeg har noen ski som jag har fått laget hos den lokale blikkenslageren. Funker opp til 60 size.
                        Tore: du kan få låne de av meg, min 2x2 meter flyr uten ski, da jeg tar av understellet og kaster den som en depronmodell. Kom innom, så kan du låne de.
                        Kjempegreier! Da er det bare å håpe på fint vær til helgen Må nesten fly når jeg har tjangs
                        Tore

                        www.skalamodellflyklubb.no

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by BARDUBOY
                          Hei, ja man tenker ikke lengre enn det tåa er!!!? prøve å nå han imorgen,kjøpte faktisk A..Staren dær,fantastisk gutterom/loft han har!!!!!!!
                          ja på det rommet er det lagt igjen mange store i årenes løp,
                          Er det brøytet på setervannet i år,hvor flyr du ellers på vinteren?

                          Svein-Tore
                          Svein-Tore Gundersen

                          Graupner MC32 Hott V2
                          Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
                          Sbach 342 DA 50
                          3dhs Slick 89 Elektro
                          Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
                          Jet Legend F-15 (simjet 3000)
                          Retrojet 75 (Simjet 1910)
                          Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
                          Byron Corsair

                          Comment


                          • #14
                            var ikke brøytet før øvelsen, vet ikke nå når den avtar,men vilt tru det lar seg gjøre å komme ned til vannet lettere,de brøyter ned til skytebanen iallefall. Ser det er brøytet noen gode plasser på atellerislatta(rett utfor sentrum mot altevann) som lar seg gjøre med hjul omså, har også en skistadion rett bak huset som kan brukes, ulempen er at det kan være endel folk dær og det er kanskje ikke så populært å jage de, men er man tidlig ute så går det med en kjapp tur.
                            Er fine muligheter opppe i kirkesdalen, men det er noe vindutsatt!!!!!
                            Børge G Hansen

                            Futaba 10C 2.4FASST
                            Optic6
                            C17E
                            Dassler
                            T-Rex
                            T-Rex 600 N Pro
                            U-CAN-DO 46
                            Cessna Cardinal
                            Cessna 182 skyline
                            cap 232 27% alitalia
                            edge 540 vince

                            Comment


                            • #15
                              Øvelsen avsluttes i dag eller i morgen mener jeg. Hadde vært konge med en rullebane på Setervannet.

                              Comment

                              Working...
                              X