Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katana Mini fra PA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Katana Mini fra PA

    Har ikke en sånn selv, men siden widowmaker ikke har skrevet om sin kan jeg i det minste si litt om hvordan den virket å fly i følge eieren og det jeg så sist helg:

    Virket helt OK, eneste minuset var noe kobling i KE, trakk en del mot understellet. Kan sikkert bli bedre med å flytte batteriet høyere, men da må det bygges om.
    Litt wingrock i harrier, men flikka ikke.
    Takeoff fra gress gikk på et vis med de små originale hjula, men den var enkel å handlaunche.
    Oppsettet var en Mega 16/15/3 med Cobri gear og APC 12x6E. Bra med kraft og lite bråk fra dette gode gearet.
    Understellet måtte festes etter to turer.
    Med FP 3S1800 ble det 12-13 minutter flyturer med forsiktig gassbruk.
    Helt grei liten fugl, handla hos Griffin.
    Attached Files
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

  • #2
    Har denne selv, og er enig i det du sier. Synes den heller mer mot acro enn hva PA markedsfører den som, nemlig 3d. Blir litt for lett å stalle ut. Men tror denne hadde flydd mye bedre med en lettere pakke, på rundt 1500mah kanskje.

    Obs til de som bygger denne, pass på at vingen ikke har wash-out/in (vridd). PA har hatt litt for mange kit med dette problemet. Pass også på å forsterke motorfestet litt, ihvertfall hvis du har ett heftig oppsett.
    Understellet er også ett talentløst design, alt for stivt og dårlig festemetode. Og noen større hjul hadde ikke skadet.

    Men flyet flyr meget bra, og ser utrolig bra ut
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      Kjente problemer

      Det som nevnes om understell m.m. er kjente problemer.
      Sakset fra Home - El Fly (Electric Flight):

      Tilbagemeldinger:
      Katana mini hoover ved lidt under halv gas med AXi 2808/24 og vægten er ca. 720g med Kokam 3 x 2000SHD. Med APC 10x3,8 er der kraft nok til at trække modellen ud af en "KRISE". "Jeg har trækkraft nok".
      Forbedringer: Slib understellet og lim det fast med Epoxy + skruer.
      Efterlim også de 2 trekanter skruerne skrues fast i med Epoxy.
      Motorfundamentet efterlimes med Epoxy, cyano er ikke nok.
      Tyngdepunkt: 90-95 mm fra forkanten.

      Har akkurat montert min ferdig, men ikke fått vært i luften enda.
      Mvh Terje Martinsen
      leder Modellflyseksjonen/NLF
      www.modellfly.info

      Comment

      Working...
      X