Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goldberg Piper Cub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Goldberg Piper Cub

    Da er Cub'n klar til test. Dvs, det gjenstår å kjøre inn motoren, men etter et par tanker på fet blanding, burde alt være klart for jomfrutur.

    Godt fornøyd med kvaliteten på selve flyet. Konstruksjonen er klassisk og solid i balsa og kryssfiner. Både kropp og vinge ser ut til å være bygget rett og fint, selv om all betrekning måtte ha en solid omgang med strykjernet. Jeg har installert Futaba radioutstyr, og alle servoer passet rett i monteringsrammene. Det var litt plundrete å tilpasse vingestaggene, som skulle festes til braketter ved hjelp av linker. Ellers har jeg ikke gjort mange tilpasninger, det meste funket i henhold til monteringsanvisningen.

    Tilbehørspakken ble nesten i sin helhet kastet. Linker, fuelslanger, og annet småtteri hadde så dårlig kvalitet at jeg ikke vil putte det på noe som skal bevege seg i lufta.

    Tyngdepunktet kjennes riktig ut, har bare tatt det på "gefuhlen". Har ikke veid modellen ennå, men den blir ikke noe seilfly...

    Håper på flyvær igjen til helgen.
    Attached Files
    http://www.phoenix-rc.org/
    http://www.glamdalrck.net
    http://www.scalewarbird.org/
    ---------------------------------------------------
    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

  • #2
    nydelig. fikk nå minner om min cub, også fra goldberg. En sliter som varte i mange år. Alle (nesten) har vel hatt en cub. Og den må være gul.det eneste som er synd (skalamessig sett) er vel potta. Men sånn er det på de aller fleste fly. Har selv nå en clipped wing på ca. metern fra the world model som flyr fantastisk. elektro. Har den med i bobilen hele sommeren og bruker den med flottører fra gsw.mange fine små vann i skog og mark både i sverige og norge.Har du malt grått inne i cockpit?

    Comment


    • #3
      Hei

      Har hatt mange (rare) fly, men dette er min første Cub. Har ikke gjort noe med cockpit innvendig. Modellen er såpass langt fra skala at jeg kun skal ha den som kosefly. Har også skaffet med ski til den, men spørs vel om det blir noe snø med det første...
      http://www.phoenix-rc.org/
      http://www.glamdalrck.net
      http://www.scalewarbird.org/
      ---------------------------------------------------
      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

      Comment


      • #4
        det er ett skikkelig trivelig fly. Man kan kosefly leeenge med en cub. sender du en rapport om jomfrutur?

        Comment


        • #5
          Jepp, skal rapportere om førsteinntrykket

          PS: Har for første gang montert en Du-Bro fuel filler valve. Liker egentlig ikke å montere noe som helst mellom tank og forgasser, ei heller filter. Men, falt for en enkel løsning denne gangen. Er det greit å bruke??
          Last edited by Jan_Petter; 10-12-06, 19:20.
          http://www.phoenix-rc.org/
          http://www.glamdalrck.net
          http://www.scalewarbird.org/
          ---------------------------------------------------
          Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

          Comment


          • #6
            brukte det på alle mine modeller før, når jeg dreiv med fuel fly. Fungerte helt ok.jeg sjekka selvfølgelig slanger og sånn innimellom da.MEN, det er en mulig feilkilde her også. Fuelen må innom flere ledd.

            Comment


            • #7
              jeg brukte også dubro fuel filler, men for å unngå problemer brukte jeg den kun til fyllin/tapping, og brukte en egen fuelslange fra tanken tïl gasser`n! ingen risiko på den måten!

              arild
              Arild Hagabråten

              www.vfkm.no

              Comment


              • #8
                PS: Har for første gang montert en Du-Bro fuel filler valve. Liker egentlig ikke å montere noe som helst mellom tank og forgasser, ei heller filter. Men, falt for en enkel løsning denne gangen. Er det greit å bruke??[/QUOTE]

                Husk å montere filter mellom fylleventilen og motoren. Det hjelper ikke med sinterfilter i tanken, som ellers er å foretrekke. Fin løsning sammen med trykktank. Bakdel; en (duppeditt) til å holde rede på. Fyllestussen har en
                tendens til å gjemme seg i fieldboxen.

                Karl H.
                Karl Hans Glommen.
                Mjøsa Modellflyklubb

                Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                Comment


                • #9
                  Hmm

                  Quote: jeg brukte også dubro fuel filler, men for å unngå problemer brukte jeg den kun til fyllin/tapping, og brukte en egen fuelslange fra tanken tïl gasser`n! ingen risiko på den måten!

                  Ser ikke helt poenget med å montere en slik ventil, hvis den ikke sparer meg for en fuelslange?? Da kunne jeg jo gjøre det på gamlemåten, fylleslange rett ut under cowlingen. Eller ??

                  --------------------------

                  Quote: Husk å montere filter mellom fylleventilen og motoren. Det hjelper ikke med sinterfilter i tanken, som ellers er å foretrekke. Fin løsning sammen med trykktank. Bakdel; en (duppeditt) til å holde rede på. Fyllestussen har en
                  tendens til å gjemme seg i fieldboxen.

                  Jeg bruker ALDRI filter i fuelsystemet på flyet, ser det bare som enda en feilkilde. MEN, jeg filtrerer alltid fuelen inn og ut av fuelkanna i fieldboxen.

                  Spørsmålet mitt er om Du-Bro ventilen slipper nok fuel gjennom til forgasser, eller om dette blir et problempunkt under daglig drift...??
                  Last edited by Jan_Petter; 10-12-06, 20:32.
                  http://www.phoenix-rc.org/
                  http://www.glamdalrck.net
                  http://www.scalewarbird.org/
                  ---------------------------------------------------
                  Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                  Comment


                  • #10
                    For egen del så liker jeg godt å ha filter på trykkslangen mellom potte og tank...
                    Greit å slippe å få noe av det goopet i tanken...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Alfalfa
                      For egen del så liker jeg godt å ha filter på trykkslangen mellom potte og tank...
                      Greit å slippe å få noe av det goopet i tanken...
                      OK, den kan jeg leve med
                      http://www.phoenix-rc.org/
                      http://www.glamdalrck.net
                      http://www.scalewarbird.org/
                      ---------------------------------------------------
                      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                      Comment


                      • #12
                        Den slipper nok igjennom til en OS Max 300 FT. Problemfritt på Pittsèn i noen år.

                        Karl H.
                        Last edited by Karl H.; 10-12-06, 21:01.
                        Karl Hans Glommen.
                        Mjøsa Modellflyklubb

                        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                        Comment


                        • #13
                          Takk

                          Høres betryggende ut
                          http://www.phoenix-rc.org/
                          http://www.glamdalrck.net
                          http://www.scalewarbird.org/
                          ---------------------------------------------------
                          Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                          Comment


                          • #14
                            Jomfrutur

                            Da har Cub'n vært i lufta. "Uneventful", 2 knepp på balanseroret og den flyr som en Cub.

                            O.S. FS 70 ble mer enn nok, putret for det meste rundt på tomgang.
                            http://www.phoenix-rc.org/
                            http://www.glamdalrck.net
                            http://www.scalewarbird.org/
                            ---------------------------------------------------
                            Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                            Comment

                            Working...
                            X