Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner og krasj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nybegynner og krasj

    har kjøpt cessna 182 epo til guttungen og meg selv og vi har krasjet hehe
    litt mere simulator tid muligens, men lurte på om det å bytte sideror og høyderor (bakvinge) har bestillt dette nå, men dette ble jo limt fast under montering, er det bare å prøve å bruke kniven å kutte ut delene? eller er det noen tips til meg.
    har for sikkerhets skyld også bestillt en ny kropp også.

  • #2
    Hei.
    Jeg lærte meg å fly uten simulator med parkzone decathlon og parkzone mustang. Vet ikke om dem finnes lenger, men de var solide også gikk det ikke så fort, så de var lette å holde styr på. De kunne også fint kastes ut for hånd og landes i åkeren uten skader

    Cessna'n er bra den men det er vel bra fart i den i forhold.

    Comment


    • #3
      ja er nok av fart, men har ikke hatt mye flytid, kjøpte simulator også så vi kunne trene litt først og så har ikke været vært det beste.
      lurer på hvor mye vind er mye for modellfly? står i reklame for flyet at tåler en del vind? jaja får bare lime sammen og prøve igjen , må bare få det til så ikke guttungen gir opp med en gang.
      bedre med en hobby som dette og få dratt han ut og bort fra datan

      Comment


      • #4
        Det er lettest og lære når det er vindstille.
        Kjetil
        oops: . . ! . .

        http://www.vingmfk.com

        Comment


        • #5
          Prøv i hvertfall å fly litt på halv gass etter take-off om det ikke er for mye vind. Da er det mye enklere enn om du flyr på fullt
          Fantastisk hobby.

          Men bare prøv deg fram som du tenkte med reprasjonen. Eller så kan du lage nye hull ved siden av om det er enklere.

          Comment


          • #6
            ok har limt og forsterket nesehjulsfeste på mitt fly nå og må bare prøve igjen i morgen.
            la merke til når guttungen tok av første gang m/ litt vind att når lettet så la den seg bare over til venstre og rett i bakken med brukket propell, bytte av propell og omtrent samme skjedde igjen.
            da lot jeg være å prøve og vi regnet med at blåste for mye, men leste om noe av det samme på en av innleggene her om en cubb som også gjorde det samme. noen tips hva jeg bør gjøre før så og si jomfru turen i morgen?

            Comment


            • #7
              Sjekk at balancerorene går riktig vei når du bruker dem. Sjekk også at rorene står i null.

              Comment


              • #8
                ok takk skal sjekke nå for må skru i sammen flyet igjen og få det bort fra spisebordet her så blir litt populær hos fruen igjen.
                takk igjen for hjelp så langt, så kommer jeg tilbake etter en forhåpentlig vis vellykket flytur i morgen, skal fortelle hvordan det gikk.

                Comment


                • #9
                  Jeg er selv ganske fersk når det gjelder å fly RC. Og jeg vil på det sterkeste anbefale en enkel og lettflydd modell som Hobbyzone Champ Du får den hos Small Size. Det er en svært lett sakte flygende modell. Med bare høyde og sideror. Den er så enkel å fly, at alle kan fly den. Den er også såpass lett i vekt, at den skades ikke ved krasj. Det følger med en enkel radio, men den kan bindes opp til de andre Spectrum senderne også.
                  Jeg har fløyet og krasjet den mange ganger, og har lært mer om å fly enn jeg ville gjort på en simulator. Prisen er også lav, og den krever svært liten plass for å fly. Gjør et søk på nettet, og du finner at svært mange anbefaler den som første modell. For store og små. Cessna er nok litt for vanskelig helt i begynnelsen, og det kan bli mange krasj. Men når du behersker Champ, er det lettere og gå over på Cessna. Bare pass på at det ikke er vind når man flyr med så små og lette fly.

                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #10
                    jaja da fikk jeg prøvd meg litt i dag, litt flytid med understrek litt hehe .
                    nesehjul feste brakk med en gang ,for andre gang som jeg limte i går og forsterket med epoxy men hjalp jo ingenting det virker som at epoxyen bare løsner av plasten (noen gode råd ang lim), så tok å prøvde uten undestell og klarte en landing, og etter det ble det 3 krasj .
                    forbruk 3 propeller, sprukket cowl, litt løst motorfeste (vegg) som jeg også prøvde å forsterke med epoxy men limet er der som en liten kant mot plasten, mens plasten bare beveger seg elegant

                    jaja alt i alt så har jeg jo hatt dt i luften, og deler er ennå en gang bestillt, så får lappe det sammen og bruke dette til trenings fly og kjøpe et nytt når har fått litt trening.

                    Comment


                    • #11
                      når du limer med epoxy er det viktig at du pusser delene som skal limes sammen i kontaktflaten med pussepapir. slik at limet får litt mer heft..Men på en annen side så er det bedre at nesehjulet løsner ved en dårlig landing enn at andre ting blir ødelagt isteden. ikke land med nesehjulet først men sett det ned med nesa litt i været får å så senke nesa når bakhjulene har fått bakkekontakt..
                      syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                      carl goldberg ultimate
                      DJI S900
                      piper pawnie el kjærre


                      Futaba 14SG
                      diverse epp tjafs
                      Per-Egil Furuseth

                      Comment


                      • #12
                        ok takk skal tusle ut i garagen å finne dremmelen så får pusset litt, og lime i kveld og får prøve på nytt i morgen.
                        og ang landing hehe er fornøyd hvis får det noenlunde helt ned.
                        super enkelt på simulatoren, kløne live hehe ps epoxy mot isopor (epo) og plast er det greit?
                        eller er det andre limtyper som er å anbefale
                        Last edited by bakern; 24-01-11, 16:59. Reason: mangler litt

                        Comment


                        • #13
                          epoxy på det går greit.. bare pass på å pusse litt på plasten. men ser du om limen løsner fra plasten eller isoporen..
                          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                          carl goldberg ultimate
                          DJI S900
                          piper pawnie el kjærre


                          Futaba 14SG
                          diverse epp tjafs
                          Per-Egil Furuseth

                          Comment


                          • #14
                            det løsner fra plasten, vi var ute å prøvde å fly i går, og nesehjulsfestet brakk under takeoff ( mont på ski) så kjørte innom bensinstasjon og kjøpte superlim og epoxy. supelimet ville ikke feste så ble med epoxy 5min
                            så er vel bare å pusse i vei.

                            Comment


                            • #15
                              på ting som skal holde litt bruk 30min epoxy. ikke 5min.. 5min brukes kun på ting som ikke har noe belastning.. slik gjør jeg det iallefall..
                              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                              carl goldberg ultimate
                              DJI S900
                              piper pawnie el kjærre


                              Futaba 14SG
                              diverse epp tjafs
                              Per-Egil Furuseth

                              Comment

                              Working...
                              X