Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avios C-130 Hercules

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Avios C-130 Hercules

    Fristelsen ble for stor og endte opp med å bestille meg en Avios C-130 Hercules fra Hobbyking når det var 20% rabatt på sjappa Blir ikke mye ting bygging men tenkte å dele litt erfaringer fra monteringen og litt flybilder. Så skal det printes en liten utgave iløpet avkort tid også.
    Last edited by Lars N; 03-04-19, 07:34.
    Lars Norberg

  • #2
    Nice. Denne modellen er fin.

    Comment


    • #3
      Hehe...er litt tung som du har nevnt tidligere, men klarte ikke dy meg blir spennende å se hvordan den blir.
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Ferdig pakket ut og så langt ser det meste bra ut. Er jo en enkel gråfarge så ikke noe artig sak, men man får den som Fat Albert for de som liker litt ekstra. Ellers kunne de gjort noe mer ut av cockpiten osv og noe maskeringsfinish her.
        Last edited by Lars N; 03-03-19, 19:51.
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Den ser i hvert fall veldig korrekt ut i formen. Det går an å slenge på litt grønnfarge for å få den gamle norske. Finner ikke nettbutikken du ser etter
          Last edited by tahustvedt; 04-03-19, 11:25.

          Comment


          • #6
            Originally posted by tahustvedt View Post
            Den ser i hvert fall veldig korrekt ut i formen. Det går an å slenge på litt grønnfarge for å få den gamle norske. Finner ikke nettbutikken du ser etter
            Ser ikke så ille ut nei, tipper denne forblir grå og med en av de originale merkesettene. Denne skal rett og slett fort opp i lufte og bli brukt. Så får den lille en lakkering i Camo tilsvarende din med norske merker.
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Da har fått tatt 15 minutter på hobbyrommet og gjort ferdig halen. Ikke veldig mye jobb, totalt 3 roroverføringer og to skruer. for å feste sideroret som låser det hele. De har montert egne kontakt som sørger for en kontakt mellom delene noe som er en fin løsning. Overføringen til sideroret var noe lang så den måtte klippes ned 5mm for å få alt i 90 grader.
              Lars Norberg

              Comment


              • #8
                Straks klar for mottakeren og oppsett på radio Er jo ikke mange minuttene bygging på denne, men skal lage en låseløsning på batteriluken da jeg har lest på andre forum at den har løsnet i luften og truffet propellene.
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  I dag fikk jeg plutselig en ordrebekreftelse fra Hobbyking og de har sendt meg nye propeller. Jeg trodde min hadde de nye propellene, men så feil kan man vist ta.
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #10
                    Da har jeg fått startet opp litt oppsett av denne modellen. Det meste fungerer bra men litt mekanisk justeringer må til, spesielt på flapsene. Det ene rorhornet på den indre flapsen var ødelagt og måtte erstattes, De ytre flapsene har elendige servoer og gir forskjellige utslag på senter posisjonen til trepunktsbryteren avhengig av fra hvilken side den vippes fra. De har også ingen holdekraft i forhold til de andre så de må byttes ut.


                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #11
                      Da er servoene byttet ut og det hjalp mye, den ene servoene måtte reverseres. Siden jeg ikke hadde en slik servo reverserer liggende tok jeg også gjorde det på gamle metoden og byttet om på kablene på motor og potmeter inne i servoen.

                      Etter litt testing og forsøk med nye linker endte jeg opp med å lage et nytt rorhorn for å få en bedre geometri for styring av fowlerflapsene. Perfekt er den ikke, men synes det fungerer vesentlig bedre enn det originale
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #12
                        Ser bra ut.

                        Comment


                        • #13
                          Her er link for nedlastning av rorhornet for de som ønsker det:

                          Avios C-130 Hercules - Upgrade rudder horn for fowler flaps by Larno
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #14
                            Da er den egentlig helt klar. Fikk noe propeller i posten i dag så da er den klar for testtur. De er litt blekere i fargen, men virker også bedre balansert enn de som fulgte med. Må bare få surret meg til å legge på de siste dekalene en kveld, dog ikke kritisk for å kunne fly. Måtte faktisk legge inn noe bly i halen for å få den i balanse
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              Fikk ikke flydd den pga av litt for mye kastevind, men bilder ble det i hvert fall.

                              Lars Norberg

                              Comment

                              Working...
                              X