Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clouds fly motor problemer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clouds fly motor problemer.

    Jeg har bestilt mitt første rc fly og gleder meg virkelig til å ut å fly. Instruksjonen som fulgte med dette flyet er virkelg dårlig. Har satt sammen flyet etter beste evne, men har fått et lite problem med motoren. Jeg setter i batteriet og motoren bare piper hele tiden. Har sett på nett at det skal komme et pip så skal motoren være igang. Kan noen hjelpe meg med dette? Gjerne kom med noen tips å idere også

  • #2
    prøvd å reversere gassen på senderen?
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #3
      Reversering? vil det si å ta av gassen helt eller må jeg koble om? Er ordentlig noob seru

      Comment


      • #4
        Det kan være to ting; noen esc'er må "armeres" ved at man gir full gass en liten stund og så drar stikka tilbake. Noen må armeres hver gang, andre bare første gang de brukes. Den andre løsningen kan være å trimme ned throttle, det må jeg ofte gjøre, og jeg lurer på om ikke esc'en på min Cloudsfly tilhørte siste kategori.

        Comment


        • #5
          som kyrre sa her. prøv å gi full gass og sett den ned til av igjen. eller så har du full gass når du kobler til batteri. setter gassen av igjen og så full gass igjen. skjer det noe på det siste jeg skrev må du reversere gassen på senderen. det vil si at tom gass hos deg nå er full gass og omvendt.. skal være en bryter eller lignende til å reversere kanaler... aner ikke hvordan radio du bruker..
          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
          carl goldberg ultimate
          DJI S900
          piper pawnie el kjærre


          Futaba 14SG
          diverse epp tjafs
          Per-Egil Furuseth

          Comment


          • #6
            Har kjøpt en wfly radio. med 6 kanaler. Da skal jeg forsøke dette når jeg kommer hjem senere i dag. Tusen takk for svar

            Comment


            • #7
              Lykke te me flyginga og velkommen ske du værra te en strålande hobby

              Comment


              • #8
                Originally posted by Eaap View Post
                Har kjøpt en wfly radio. med 6 kanaler. Da skal jeg forsøke dette når jeg kommer hjem senere i dag. Tusen takk for svar
                Bare husk å ta av propellen før du prøver noe av dette, kan være litt skummelt hvis du plutselig får det til og gir motoren full gass, det er bra med futt i den nemlig.

                Comment


                • #9
                  Er det ikke bare å sette throttlestikka på topp, og så koble til batteriet. Da vil den pipe tre ganger, og så drar du ned stikka. Så kobler du av og på batteriet, (med stikka nede) og regulatoren vil spille en liten melodi, som sier at den er klar.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ArneH View Post
                    Er det ikke bare å sette throttlestikka på topp, og så koble til batteriet. Da vil den pipe tre ganger, og så drar du ned stikka. Så kobler du av og på batteriet, (med stikka nede) og regulatoren vil spille en liten melodi, som sier at den er klar.
                    ingen regulatorer er like på hvordan de aktiviseres
                    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                    carl goldberg ultimate
                    DJI S900
                    piper pawnie el kjærre


                    Futaba 14SG
                    diverse epp tjafs
                    Per-Egil Furuseth

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by GTI20 View Post
                      prøvd å reversere gassen på senderen?
                      Var rett og slett bare og reversere ja takker for god hjelp. Hvis været er fint er det ut å fly i morgen Gleder meg stort

                      Comment


                      • #12
                        Bra! Lykke til med maiden. Cloudsfly`en er temmelig stødig, men til gjengjeld nokså treg i responsen, så sørg for å ha litt god plass når du tar første turen. Også er sideroret langt mer effektivt en balanserorene, så kan du ha det i bakhodet når du gir full stikke på balanse, og lite skjer. Den svinger best når den har litt fart. Kast den et par grader nedover istedet for oppover når du starter.. Tror det skulle være det meste jeg kommer på om den modellen sånn i farta!!
                        God tur, og velkommen!!!
                        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                        Steinar B Johansen
                        Lillehammer mfk

                        Comment


                        • #13
                          Da har jeg hatt noen forsøk på å fly. Ja, forsøk er vel det rette ordet. Jeg sendet flyet opp i lufta og det fly i ca 4-5 sekunder og så (tipstalet tror jeg) flyet og svinger seg rett i bakken. Ja, vi kan vel si at dette hittil har vært mine prestasjoner. Jeg fikk det foresten en gang opp i luften og snudde sa med vinden. Flyet fikk en vaken fart, jeg forsøkte heve snuten på flyet, men snuten ville ikke opp og tok fart mot bakken. Bang og flyet måtte lappes og limes. Jeg har hittil kjørt en del simulator og får dette til, men det å fly på ordentlig klarer jeg ikke. Jeg lurer på om jeg har hatt en helt feil CG.Bateriet kan ha vært helt feil plassert, eller er det rett og slett meg som er helt ubruklig?

                          Comment


                          • #14
                            Jeg vil tippe feil cg.
                            Jeg mener og huske jeg hadde cg på min, midt på vingerøret.
                            Henrik Lauvli
                            Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
                            TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
                            MIkroflyger

                            Comment


                            • #15
                              Ja der kan du se. Tror det var cg som var feil jeg. Takk for råd

                              Comment

                              Working...
                              X