Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mister signalet i noen sekunder, Spektrum DX8 G2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mister signalet i noen sekunder, Spektrum DX8 G2

    Hei, jeg har ett problem jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med:
    Jeg kjøpte en brukt Spektrum DX8 G2 for noen uker siden. Problemet er at signalet faller ut i noen sekunder allerede etter 20 til 100 meters avstand. Dette har kostet meg 4 fly allerede Det skal nevnes at jeg har brukt forskjellige mottakere og ESC i alle krasjene, så det er nødt å være senderen som er problemet.
    Kan det ha noe med innstillingene i TX'en å gjøre?
    Takker og bukker for svar

    Click image for larger version

Name:	20200224_233510.jpg
Views:	125
Size:	119.0 KB
ID:	679988

  • #2
    Dette er jo en kjedelig sak. Har du tatt rekkevidde test i hver av modellene? Har du klart å fremprovosere hendelsene uten kontrollerte forhold for eksempel?

    Kan for eksempel være en ide og prøve å oppdatere software i senderen, denne hadde i starten tilnavnet "krasj8" pga en del bugs
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Har du prøvd en avstandstest? En i klubben hadde samme problem med en DX7, og da vi sammenlignet hans DX7 mot min DX9, så kom han vel ti meter unna før han mistet kontakt, mens jeg kom langt over de anbefalte 30 skrittene. Han sendte den inn til Smallsize og fikk ny sendermodul på garanti. Idag ville jeg hørt med Elefun som også fører Spektrum, eller hvor den ellers kan være kjøpt. Må spørre dog, brukte du originale Spektrum mottakere? Min erfaring er at noen av disse klonede DSM2 mottakerne er særs lite pålitelige, sammenlignet med originale Spektrum mottakere.
      Last edited by Kyrre; 28-02-20, 08:32.

      Comment


      • #4
        Takker for tips Jeg skal gjøre en skikkelig avstandstest med motor i gang og utslag på flere servoer samtidig.
        To av mottakerene er originale, og to av dem er billige kinakopier

        Comment


        • #5
          Se om du får fremprovosert det på rekkevidde test og uten, om du gjør det så oppgrader til siste versjon og prøv igjen.
          Lars Norberg

          Comment

          Working...
          X