Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funtana s90 henger i en tynn tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funtana s90 henger i en tynn tråd

    Vel vel, på tide med litt oppdaterte Funtana news.
    Dette flyet har da til nå vært i mine hender i over et år. Har hatt det utrolig mye moro med dette flyet, særlig etter at jeg fikk ys 110 istedet for saito 100 i den. Har hatt ganske mange turer og utviklet og trenet meg mye på 3d med dette flyet.
    Laav hovring og rolling circle har begynt å testes ut og flyet har kommet helskinnet igjennom alle stunt, inntil selveste 17 mai den skulle luftes på selve nasjonaldagen. Merket at flyformen ikke var helt på topp, men det ble noe stunting alikevel. Alt går bra faktisk helt til man får noe så uskyldig som motorstopp i litt lav høyde men ikke uoverkommelig for å skal klare å lande noe form for normalt på stripa. Det glupe man da gjør jo det er å prøve å svinge 180 grader med balanseror i 5 meters høyde i 40 km/t og det ende med ett knas rett i stripa før man rakk å tenke på hvor dum man er hi hi.

    Poenget er her at med nye hærjing på fulle roruslag i null tabbehøyde driter man seg fullstendig ut på noe så simpelt som et motorstopp haha.

    Flyet er reparerbart heldigvis, skader er: avrevet understell, avrevet høyderor(knekte ca hengsler),ødelagte hjulkåper,servodrev balanseror,løst sideror og noe opptrekking under kropp og litt lapping på ene vingen.
    Så hogde 17x4wen opp en del jord i banen, håper da ikke motor har fått noe skade her da.

    Ønsker å høre om andre har noe å fortelle om sine funtana episoder.

    Mvh Ronny Nilsen
    Tverlandet
    Bodø mfk.

    Funtana s90
    katana mini
    combat corsair
    tojeiro 50
Working...
X