Announcement

Collapse
No announcement yet.

Linghtning og Weatronic'en sin jomfrutur.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Da er filen sendt til deg, Per
    Mvh. Ståle
    http://www.jetsofnorway.no/

    Comment


    • #17
      Da er en liten videosnutt klar.
      Rolig video med bestemorflyging.
      Legg merke til pitchingen ved bruk av flapsene

      http://www.jetsofnorway.com/Video/Eg...le11032007.wmv

      Takk til Cato for filming og redigering.
      Mvh. Ståle
      http://www.jetsofnorway.no/

      Comment


      • #18
        Gratulere

        Det ser helt fantastisk ut,bare å ta hatten av!!
        Børge G Hansen

        Futaba 10C 2.4FASST
        Optic6
        C17E
        Dassler
        T-Rex
        T-Rex 600 N Pro
        U-CAN-DO 46
        Cessna Cardinal
        Cessna 182 skyline
        cap 232 27% alitalia
        edge 540 vince

        Comment


        • #19
          Takk skal du ha for filen.
          Interessant å studere flightdata på en slik måte.
          Modellfly har blitt avanserte greier etter hvert………
          Flott video også forresten.

          Comment


          • #20
            Ståle,

            Hvordan opplever du oppløsningen på servoene med Weatronic'en ??

            Jeg driver og setter opp en 36% modell med Weatronic med Futaba PCM1024 mot 14MZ.

            Sammenligner jeg flyet med Weatronic'en direkte mot en annen tilsvarende modell jeg har med orginal Futaba 1024 mottaker / Powerbox så oppleves rorbevegelsene svært ujevne /hakkete på Weatronic'en. Servoene er de samme på begge fly. Ved kjappe bevegelser så er det nesten så rorene flimrer på sin vei mot fullt utslag.

            mvh
            Ketil

            Comment


            • #21
              Da Knut (klubbens dataguru) programerte min, opplevde jeg det samme, men det ble borte. Nå er det ikke antydning lengre. Kanskje du har utelatt en sekvens i programmeringen?
              Karl Hans Glommen.
              Mjøsa Modellflyklubb

              Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

              Comment


              • #22
                Hei Ketil.

                Nei det har jeg ikke opplevd.

                Bare tenker litt høyt:
                Har du lastet ned side opdatering av RXctrl som lar deg velge mellom analog og digital servo på alle utganger?
                I samme program -har du valgt futaba 1024 pcm under "basic settings" samt scannet radioen din mot mottageren?

                Bortsett fra tingene over har jeg ikke peiling på hva som er problemet.
                Om du ikke finner ut av det så er gutta på Weatronic flinke til å svare på spørsmål. Send en mail på support@weatronic.com så tipper jeg du får svar..

                Lykke til!
                Mvh. Ståle
                http://www.jetsofnorway.no/

                Comment


                • #23
                  Hei,

                  Ståle; Takker for svar. Joda, har gjordt alt det der. Har nå sendt mail til Weatronic også og venter på svar.

                  Karl; Du sier du opplevde det samme. Hva gjorde du / dere for at det skulle forsvinne?

                  Teste idag mot en gammel Hitec mottaker. Servoene gikk som i smør sammenliknet med Weatronic'en....

                  Ketil

                  Comment


                  • #24
                    Jeg skal spørre Knut om han husker hva som gjorde at det forvant. Mener å huske at det ble borte etter at vi scannet senderen. Ble gjordt med den (blå) kontakten.( Pin and flag). Det er en Led på mottakeren, som forandrer karakter når scanningen er vellykket, fra blinkende til lysende.
                    Karl Hans Glommen.
                    Mjøsa Modellflyklubb

                    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                    Comment


                    • #25
                      Joda, vi satte opp alt og kjørte en scanning. Da ble det bra.

                      Comment


                      • #26
                        Fikk flydd Lightningen igjen på Eggemoen i går.
                        Alt virker fremdeles som det skal og den oppførte seg meget bra tross vinden som var i går.

                        Jeg merker jeg trenger flere turer på den før jeg har den ordentlig i fingrene. Flystilen på denne er veldig anerledes fra det jeg er vant til med f.eks Erurosporten.
                        Denne flyr mer som en pattern kjerre og trenger mye større luftrom, så jeg må trene på fly den saktere og tettere og tørre og sakke den mer ned på landingsinnlegget.

                        Noen data fra weatronic'en:

                        Top speed: 346 km/h
                        Max alt: 466 m
                        Max distance: 695 m -from pilot
                        Highest signal: 1: 0,63 2: 0,62
                        Lowest signal: 1: 0,22 2: 0,18
                        Valid frames, min/max: 46/35
                        zero fail-safe frames.
                        Attached Files
                        Mvh. Ståle
                        http://www.jetsofnorway.no/

                        Comment

                        Working...
                        X