Announcement

Collapse
No announcement yet.

kyosho f-16 fuel df

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ligger en tilsvarende modell ute til lavere pris, og den har også ligget ute en stund.
    Ser på en del diskusjonsfora at ikke så alt for mange har hatt noe stort hell med denne modellen. Synd egentlig for det er en pen modell.
    Roar

    Comment


    • #32
      bytte servo?

      har tenkt til og bli ferdig med flyet nå... har tenkt litt på servovalg til høyderoret og tror jeg gjør det sånn:
      bytter servo fra bal. rorene (hitec hs-85 mg) til høyderoret og tar de waypoint 105 (eller hva det var) på bal. ror... vil det gå eller blir det ikke nokk?
      Joakim L. T. 94-Modell
      ---------------------------------------------------
      Aeroworks - Extra 300
      Extreme Flight - Yak 54E Profile
      Crrc-Pro GF26I
      EG - Yak 54 26cc
      Kyosho - Edge 540 .50
      C Goldberg - Cub med flottører
      OMP - Katana V2

      those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

      Comment


      • #33
        DA!... da var den ferdig! alt er klart til jomfrutur som enten blir 8 april eller til vinteren ble waypoint w-105 på bal. ror og hitec hs-85mg på høyderor. mangler bare og finne et sted og få festa kroken til strikken i... noen som har noen tips?
        Joakim L. T. 94-Modell
        ---------------------------------------------------
        Aeroworks - Extra 300
        Extreme Flight - Yak 54E Profile
        Crrc-Pro GF26I
        EG - Yak 54 26cc
        Kyosho - Edge 540 .50
        C Goldberg - Cub med flottører
        OMP - Katana V2

        those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

        Comment


        • #34
          bilder

          kommer her
          Attached Files
          Last edited by opa; 24-05-08, 08:17.
          Joakim L. T. 94-Modell
          ---------------------------------------------------
          Aeroworks - Extra 300
          Extreme Flight - Yak 54E Profile
          Crrc-Pro GF26I
          EG - Yak 54 26cc
          Kyosho - Edge 540 .50
          C Goldberg - Cub med flottører
          OMP - Katana V2

          those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

          Comment


          • #35
            Hei OPA hvordan gikk det??
            ser du har flyet til salgs, jeg har selv kyosho sin sabre gp samme opplegg som f 16 modellen din undermotorisert etc, dette ble jeg fortalt om så jeg fikk lissom litt dette skal jeg klare etc så jeg valgte å kjøpe en bilmotor 12èr motor faktisk og blanda ut ca en 55% nitro i en wildcatfuel strupa utblåsingen en smule da fløy det. laga til slutt strikkstart og funbka best med det(fjerna hjula) med de vekke går modellen noe fortere oxo ...
            Men noe jeg har tenkt en del på selv i senere tid er å få inn en børsteløs motor i dette flyet det hadde vert kanon...

            Lykke til med modellen din
            Oi en perfekt landing

            Comment


            • #36
              da har den hengt lenge nok i taket... skal nok ta jomfrutur på den i morra har valgt og ha den orginal og bruke isen som rullebane, da har jeg i allefall nok rullebane.
              jeg "kjører" den så langt jeg tør (så jeg får mest mulig fart) før jeg drar forsiktig i stikka og håper på det beste. prøver og fly den så rett fram som mulig et stykke før jeg svinger og prøver også litt downsink i den svingen for å få opp litt fart og lande like etterpå...

              høres dette bra ut eller burde jeg gjøre noe annerledes?

              ps. den er fortsatt til salgs:P
              Last edited by opa; 25-11-08, 19:00.
              Joakim L. T. 94-Modell
              ---------------------------------------------------
              Aeroworks - Extra 300
              Extreme Flight - Yak 54E Profile
              Crrc-Pro GF26I
              EG - Yak 54 26cc
              Kyosho - Edge 540 .50
              C Goldberg - Cub med flottører
              OMP - Katana V2

              those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

              Comment


              • #37
                Originally posted by opa View Post
                da har den hengt lenge nok i taket... skal nok ta jomfrutur på den i morra har valgt og ha den orginal og bruke isen som rullebane, da har jeg i allefall nok rullebane.
                jeg "kjører" den så langt jeg tør (så jeg får mest mulig fart) før jeg drar forsiktig i stikka og håper på det beste. prøver og fly den så rett fram som mulig et stykke før jeg svinger og prøver også litt downsink i den svingen for å få opp litt fart og lande like etterpå...

                høres dette bra ut eller burde jeg gjøre noe annerledes?

                ps. den er fortsatt til salgs:P
                høres ut som en plan men litt ekstra nitro skader ikke på disse late motorene

                lykke til
                Oi en perfekt landing

                Comment


                • #38
                  blei ikke jomfrutur nei... måkte ei stripe på isen på 120x5 meter, blandet .nitro i fuelen, startet den, taxet ut på banen, testet alle ror en siste gang. det var da enda godt! det ene bal. roret sto børr i fult utslag mens det andre virket som det skulle, tok av canopy og skjekket mottageren, dyttet litt på ledningene så virket det, så virket det ikke. så må jo være dårlig kontakt tenkte jeg da, men så begynte det andre sånn og, og da ga jeg bare opp. jeg tror at det er skjøtekablene mine som har streika, siden begge er sånn. prøvde og sette de i andre kanaler, men akkurat det samme da. men hvis jeg bikker litt på ledningen rett over kontakten så kommer og går det. så får kjøpe nye skjøtekabler og prøve igjen da...
                  Joakim L. T. 94-Modell
                  ---------------------------------------------------
                  Aeroworks - Extra 300
                  Extreme Flight - Yak 54E Profile
                  Crrc-Pro GF26I
                  EG - Yak 54 26cc
                  Kyosho - Edge 540 .50
                  C Goldberg - Cub med flottører
                  OMP - Katana V2

                  those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                  Comment


                  • #39
                    sånn:P

                    da har den flydd! tok en tur i går. tok av på isen, tok en 180 grader sving og "landet", landinger med den der er helt umulig! ko ganske sakte og fint inn og satte den pent ned så spratt den en halvmeter opp igjen! den spratt... og spratt... og spratt helt til mesehjulet tok kvelden, da knakk hele servobrettet/understellfestet! det knakk i 2, det var 2 fine brudd så det skal jeg fikse det blir en tur til utpå nyåret

                    den brukte mye lenger rullebane en jeg trodde, men når den indet første fikk fart så fløy den ikke så værst! denne skal flyes kanske mye framover!
                    Joakim L. T. 94-Modell
                    ---------------------------------------------------
                    Aeroworks - Extra 300
                    Extreme Flight - Yak 54E Profile
                    Crrc-Pro GF26I
                    EG - Yak 54 26cc
                    Kyosho - Edge 540 .50
                    C Goldberg - Cub med flottører
                    OMP - Katana V2

                    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                    Comment

                    Working...
                    X