Announcement

Collapse
No announcement yet.

StarMax F-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hengslepinnene til hovedunderstellet hadde bøyd seg på grunn av gjentatte landinger på ujevn bane så jeg måtte bytte de ut med tykkere pinner. Jeg monterte 2 mm stål i stedet for 1,5 som var der originalt. Jeg har og en karbonfiberplate på undersiden av vingen i bakkant av hver retract som hindrer enhetene å presse seg gjennom vingen. I dag landet jeg i sinnsykt røfft terreng utfor enden av banen og det var ingen skader. Nå tåler understellet det meste jeg klarer å utsette det for.

    Da jeg skulle fly nå på kvelden var det en gjeng med voksne mannfolk som dreiv og sprang etter en ball på rullebanen min, så jeg måtte bare dar hjem igjen. Rare greier.

    Comment


    • #17
      Og gjør de ikke det, så ligger de sannelig på alle helipad'ene og kikker opp på den gule tingen på himmelen.
      Trond Nilsen

      Comment


      • #18
        Nå har jeg montert en liten gyro på roll-aksen for å stabilisere. Jeg flytta tyngdepunktet frem til 700 mm og nå flyr den mye finere, men får en fæl "wing-rock" i lav hastighet. Med gyroen påslått når hjulene er nede så er den utrolig fin å lande med. På en tur så tok jeg av, roet ned throttle mens jeg svingte rundt og svingte rundt nok en gang for å lande samme vei jeg tok av. Alt skjedde innenfor størrelsen til fotballb...flyplassen min.

        Jeg endte opp med en mix hvor jeg har 100% rate gyro med hjulene nede, og 30% med hjulene oppe. Jeg har også en bryter for å slå av gyroen sånn at ikke servoene tar helt av når jeg taxer på grus eller bærer på flyet.

        Comment


        • #19
          En ny video av flyet:

          Comment


          • #20
            Lekkert ;D
            Honeybee CP 2

            Comment


            • #21
              F-5E "Aggressor"

              Hei.

              Etter å ha sett TAHustvedts film på Youtube bestilte jeg meg en F-5E hos Hobby-Lobby.

              Fikk først Swiss edition tilsendt, og etter en rask epost til Hobby-Lobby ettersendte de Camo utgaven. Jeg kunne bare beholde Swiss-utgaven for "tort og svie".

              Swiss-utgaven ga jeg til "svigerfar", mens jeg beholdt camo-utgaven selv.

              Monterte flyet med Foam-safe CA medium type, total tid brukt på montering: 20 minutter.

              Første flight varte i knappe 3 minutter da jeg observerte røyk fra flyet.
              Da jeg landet flyet så jeg at røyken kom fra batteriet som hadde begynt å svulme kraftig.. Rakk akkurat å røske det utav før det rant gulgrønn gugge utav det.

              Kjøpte nye batterier fra HobbyCity som gir meg 6œ minutt flytid.

              Ett meget stabilt og fint fly, og min første EDF.

              Har bestilt ny impeller til vifta, da min har for mye kast til å kunne rettes.

              Da jeg flyr fra gress-stripe har jeg ikke testet understellet enda.. Jeg tenkte jeg kunne røske ut understellet for å spare litt vekt, men sleit med å få balansert flyet uten understell.

              Mvh,
              Thomas

              Comment


              • #22
                Det flyr veldig bra. Jeg balanserte min på 700 mm fra nesa (ikke 720 som det står i manualen) og da fløy den mye bedre enn originalt.

                I dag fikk jeg ny isoporjet. En sånn SU-34: http://www.hobby-lobby.com/su_34_ful...54912_prd1.htm

                Comment


                • #23
                  Hei.

                  Ja, jeg satte også balansepunktet til 700mm fra nesen.. Uten understell ble den vel baktung.

                  Jeg titta på den Su-34 hos PW-RC men kjøpte meg heller Golden Eagle F-16CJ..

                  Mvh,
                  Thomas

                  Comment


                  • #24
                    Det er bra passform. Delene henger sammen uten lim.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #25
                      hei.
                      HVor mye betalte du i frakt fra hobbylobby?
                      Fant bare dyre fraktmetoder på den siden når jeg skulle bestille.

                      Håper video av flyet kommer fort
                      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                      Comment


                      • #26
                        Jeg kjøpte den fra pw-rc.com, men det ser ut til at den er borte derfra.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Hansi79 View Post
                          hei.
                          HVor mye betalte du i frakt fra hobbylobby?
                          Fant bare dyre fraktmetoder på den siden når jeg skulle bestille.
                          Jeg betalte $29 i frakt. Tok 2 uker før jeg fikk flyet, men jeg har ikke noe imot å vente litt på morsomme saker..

                          Originally posted by Hansi79 View Post
                          Håper video av flyet kommer fort
                          Jobber med saken..

                          Flyr selv, og da er det vrient å filme.. Får prøve å praie en annen person som kan filme neste gang jeg flyr..

                          Comment


                          • #28
                            deadlock.
                            Måtte du be om en annen fraktmetode?
                            Skulle kjøre en bestilling men frakten kom på over 300 usd.

                            Taustvedt.
                            hvor mye var frakt fra pw-rc og hvor lang tid tok det?

                            Hvor driver dere og flyr?

                            Har ikke fått tatt jomrutur med Mirage 2000 min ennå.
                            Er en flyfly med 90mm vifte. 5celler oppsett.
                            blir spennende.

                            hansi
                            I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                            Comment


                            • #29
                              Var $46 fra pw-rc.com for SU-34. Han sendte den to dager etter at jeg bestilte, men pakken ble liggende på Gardermoen i to uker.

                              Jeg flyr sånne isopormodeller på en grusfotballbane like ved der jeg bor (Bardufoss).

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Hansi79 View Post
                                deadlock.
                                Måtte du be om en annen fraktmetode?
                                Skulle kjøre en bestilling men frakten kom på over 300 usd.
                                Valgte Global Economy Shipping..

                                Etter nyttår la det seg en bug i shipping-kalkulatoren til Hobby-Lobby..

                                Det skal være rettet nå.

                                *snip*

                                Originally posted by Hansi79 View Post
                                Hvor driver dere og flyr?
                                Jeg er medlem i Hakkipannen modellklubb, og flyr fra en bitteliten modellflyplass uten stripe. (primært for helikopter). Mine bittesmå micromodeller tar jeg med på jobben eller flyr på idrettsanlegget like ved her jeg bor.. EDF = fyfy på idrettanlegg fant jeg ut.. "Kan jo ødelegge banen når du lander.." -fikk jeg høre av en rar fyr ikledd en fargerik drakt.. Under arma hadde han ei lærkule. ( ?? )

                                Originally posted by Hansi79 View Post
                                Har ikke fått tatt jomrutur med Mirage 2000 min ennå.
                                Er en flyfly med 90mm vifte. 5celler oppsett.
                                blir spennende.
                                Jeg skal kjøpe en FlyFly Mirage 2000N, må bare få bedre plass i "hangaren" først.

                                Tenkte å kjøre min på 6S, 2 digitalservoer, intet understell.

                                Hadde vært tøft om du hadde fått filma maiden..

                                Mvh,
                                Thomas.

                                Comment

                                Working...
                                X