Announcement

Collapse
No announcement yet.

FLYFLY Mirage 2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FLYFLY Mirage 2000

    Hei.
    Kjøpt meg en EDF jet med 90mm vifte med 5 cellers oppsett.
    Åssen instillinger bør jeg ha av expo og flaps?
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

  • #2
    Hey Hansi
    jeg spørger her i Danmark ! flere har denne flyver, okay

    Mvh
    Arvid EDF DK
    member of www.electricjets.dk

    Comment


    • #3
      Om det er den jeg tror det er så er oppsettet med turnigy motoren 3656-1800 kv med fem seller altfor lite jeg fikk den i luften etter maaaange forsøk da først etter å ta av hjulene og kaste den utfor en skrent. fikk heller ikke opp farten lå bare i harrier til den stallet til slutt og ble ødelagt.
      Synd med modellen egentlig siden den var ganske fin etter min smak burde det være 10 seller istedfor.

      Tor Andersen
      Oi en perfekt landing

      Comment


      • #4
        Hei Hansi
        titta her EDF Meeting Denmark June 2009 - RC Groups

        og her i Danmark flyver den med
        1pilot= 60-70mm udslag 75%expo
        2pilot= 25mm op og 20mm ned på ror ved fuld udslag og -40 % expo

        Mvh
        Arvid EDF DK
        member of www.electricjets.dk

        Comment


        • #5
          Hei.
          Da har jeg hatt maiden.
          Oppsettet holdt i massevis. Tok av fra asfalt å det gikk som en drøm. Et par knepp trim så fløy den rett.
          Det var litt tricky å lande den så ble en kontrollert nødlanding på et jorde i stedet for veien som ble veldig smal
          Ble litt skjevt understell men syns uansett ikke dette var så fint i luften.
          Retracts er en ide men dette blir vanskelig. Jeg har kjøpt denne brukt å syns ikke alle løsningene til bygger var helt idelle.
          Så tenker å fly den uten understell.
          justerte inn 25% expo på delta mixingen og 75 % D/R. Det fungerte fint å fløy fint uten noen overaskelser.
          Skulle nok tatt et par runder ekstra for og teste litt mere i lav fart, prøvde å fly så sakte jeg turtte men hadde noe høy puls så det ble med et par minutter før jeg ville lande.

          Så får bygge meg en tralle som jeg kan sette flyet på så jeg kan ta av fra bakken da dette er enklest. Hand launch syns jeg er litt risikabelt.

          Så til alle som vil ha en billig jet, kjøp flyfly sine.
          Bae Hawk er den kuleste så blir nok en sånn.
          Last edited by Hansi79; 24-08-09, 22:38.
          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

          Comment


          • #6
            Jeg tenkte at i mangel av hjul/understell at jeg skal lage meg sånne fine bomber/tanker eller hva det er for noe og montere hjul inn i disse. 2 hjul i hver bombe.
            Kjøpt meg styrofoam å har dreiebenk på jobben.

            Noen som har formening om åssen dette kan bli å fly med?
            Attached Files
            I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

            Comment


            • #7
              Hjul på dropptankene var spennende ide Har ikke flyet selv, men har stor tro på at det lar seg gjøre. Eneste er muligens at du ikke har avstanden mellom hjulene som om det var neselegg der, men tror egentlig ikke det byr på store problem lell. I sidevind ja, men ikke ellers. Men har du bakre hjul langt bak cg, så må flyet flys av bakken, for rotasjonen blir hindret da av støtte lengre bak, dvs høyderoret må påvirkes mere enn om du hadde bakhjula nermere cg..
              Har du nok motor så er det verdt å prøve, å fly nedlesset krever litt ekstra, men virker ikke inn så ille som mange tror. Og selvfølgelig, innfesting til dropptankene må være ditto sterk.
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment

              Working...
              X