Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbine helikopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Te-raptor View Post
    Er ikke noe i veien for turbin-3D med heli, bare man ikke har slapt skala-oppsett.
    For å fly 3D med helikopter trenger man power KJAPT, og å holde rotorturtallet oppe, og stabilt. Det største problemet med en turbin er at den er treg både på vei opp og ned. Så hvordan dette skal være forenlig med 3D helikopter flyging virker litt merkelig på meg....?

    En annen ting er flytid. Turbiner er veldig tørste... Om vekten ikke skal være for ille må flytiden være ekstremt kort...?

    Ser ikke helt hva som er poengt med turbin heli til 3D. Kun negative sider, ingen positive... Om lyen skal være en "positiv", så synest jeg det må være skala...
    Anders Hauge

    www.hang.no - Norges nye HANG-side!

    www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

    Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

    There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

    Comment


    • #17
      Originally posted by weddowickh View Post
      Har du heli fra Bergen ? Hvilken ?

      De ser jo veldig bra ut .. hvordan er kvaliteten og holdbarheten ?
      Jeg hadde en Intrepid EB med 26ccm bensinmotor. Selve maskinen var bra men jeg slet litt med 26ccm motoren og vibrasjoner ifht mitt tiltenkte bruksområde som var foto og film, med turbin eller elektro hadde det nok vært noe annet...
      Likte selve heliet godt, og det var veldig god respons på stikkene. Husker ikke hvor mye, men jeg måtte ha mere expo på den enn på raptoren jeg hadde med 70-motor.
      Og kundeservicen deres er som sagt helt suveren, har du et problem og ringer dem så sitter produsenten gjerne med deg på telefonen til dere har funnet ut av hvor problemet ligger. Det er godt mulig at Vario og andre også gjør dét, men jeg snakker ikke tysk og de fleste tyskere jeg har vært borti snakker altfor dårlig engelsk så jeg har ikke prøvd.

      Jeg har også i noen år hatt en Vario Acrobat på 178cm med bensinmotor, og er rimelig sikker på at av de to ville valget falt på Bergen om jeg ville ha mest mulig acro. Det skal dog sies at acro aldri har vært målet med disse for meg, men Bergen føltes endel kvikkere.
      Terje

      Comment

      Working...
      X