Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ønsker tips om EDF-modell som funker på gress-stripe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by DrS View Post
    Hei!
    Tar opp tråden fra 2014 - da jeg de siste 6 måneder har startet med EDF jets. Jeg har fløyet 2 stk E-flite Viper (jeg kræsja den første etter å ha blitt overmodig og forsøkte low pass på rygg uten å ha trent nok i simulatori).Den andre er jeg litt mer forsiktig med og den fungerer flott! Er helgeflyger for det meste og har logget en del missions på Vipern nå. Rask og stødig modell, men blir fort vanskelig å få øye på. Er nå på jakt etter flere EDF-modeller som kan funke på gress. Kjøpe den første fra elefun.no og den andre fra autopartner.se. Pga fallende dollarkurs og større utvalg i utlandet ser jeg på modeller som Arrow Hobby Marlin 64 mm PNP (hobbyzone.com - ca 160 dollar) til Freewing mig-29 twin 80 mm PNP (motionrc.com - ca 560 dollar). Har dere noen tips og råd på EDF-modeller for gress-ops som gir stor pilotglede og nettbutikker som gir en god kundeopplevelse??? Holder på å bygge nok erfaring til fuelturbinmodell - men det tar nok noen måneder før jeg er der.
    Mvh nysgjerrig
    Du vil nok finne mye bra fra FMS, Freewing og HSD. Mange av de siste modellene funker bra på gress så lenge det ikke er for høyt, er ofte nesehjulet som er kritisk for hastigheten for å kunne ta av osv. Selv venter jeg på FMS sin nye Rafale som kommer om litt
    Lars Norberg

    Comment


    • #32
      Ok. Ja, har skjønt at nesehjulstørrelse kan være kritisk. Modda nesehjulet med et kit fra nettet og bytta til nesehjul med demper. Selv om det nye nesehjulet var lite gikk det fint, har kortklipt gressmatte. Slapp bouncinga som det gamle stive nesehjulet gav. Hvor kjøpte du FMS Rafalen?


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment


      • #33
        Originally posted by DrS View Post
        Ok. Ja, har skjønt at nesehjulstørrelse kan være kritisk. Modda nesehjulet med et kit fra nettet og bytta til nesehjul med demper. Selv om det nye nesehjulet var lite gikk det fint, har kortklipt gressmatte. Slapp bouncinga som det gamle stive nesehjulet gav. Hvor kjøpte du FMS Rafalen?


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        FMS Rafalen er ikke i butikk enda, men ventet i februar om de ikke klarer å bli enda mere forsinket.

        Lars Norberg

        Comment

        Working...
        X