MIR-25 Boxfat -Stor 3D-printet jet for 145 mm EDF.
Collapse
X
-
Flyet er nesten ferdig. Jeg må flytte vifta lengre bak, for den er for nesetung. Det betyr at den er lettere enn forrige Boxfat. JEg måtte også fylle eksoskonen med 190 g bly. -
-
-
Det nærmer seg klar. I dag har jeg laget ferdig ledningsnettet i flyet. Jeg kunne spart noen gram ved å spesiallage kabler, men jeg brukte servokabler hele veien for å gjøre det enkelt. Det blir ganske mye ledninger i en sånn modell. Strøm til mottager kommer inn på to kanaler sammen med to funksjoner sånn at det er fordelt godt.
Jeg vil prøve å taxe flyet ute her og testkjøre vifta skikkelig i de nærmeste dagene. Jeg har ikke fått telemetrien for strømmåling enda, men jeg kan kjøre motor uten problem. JEg mangler også kulelager til elevons før jeg kan tenke på å fly.
Turboen til Volvoen min tok kvelden i dag, så da ble det litt ekstra utgifter denne måneden. Koster sørenmeg 3400 kr for en liten turbo.Leave a comment:
-
-
-
-
MIR-25 har fått noen oppdateringer siden sist. Både kropp, vinger- og haledeler har fått forbedret innvendig struktur for å printe bedre og unngå krøll. Vinger- og haledeler er også nå printbare med 0,3 mm printbredde. Kroppen kan printes med 0,3 mm bredde om man velger -0,06 mm horisontal kompensasjon i slicer som støtter det. JEg printer min nye MIR-25 med 0,3 mm for lavere vekt.
Jeg har testet et nytt filament fra www.e3printable.no som heter "Printwithsmile". Veldig bra PLA. Har brukt det til den nye MIR-25 jeg lager (de hvite). Den ser ut til å printe lettere enn andre PLA jeg har prøvd, og litt mindre stringing. Nå skal jeg prøve Printwithsmile PETG også til deler til et balsafly som skal tåle å stå i sola.Last edited by tahustvedt; 28-04-20, 11:08.Leave a comment:
-
Det er gjort noen endringer på enkelte deler og det ble oppdatert på Cults3D og Thingiverse for en stund siden.Leave a comment:
-
Ja det fløy fint, og var oppe i 187 km/t før jeg dro opp i immelmann og det er ikke ille. Tror denne er lett å lande.Leave a comment:
-
Gratulerer med gjennomført første tur da, leit at den endte opp som den gjorde, er noe drit når utstyret svikter sånn.Leave a comment:
Forum Bottome ADS
Collapse
Leave a comment: