Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Model JAS Gripen 1/7 EDF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AudunT
    replied
    Originally posted by tyor View Post
    Nå ser det ikke ut til att jeg får tak i utblåsrør til turbin før slutten av august så da blir den satt litt på vent til da.
    Tror jeg har en grumania pipe som passer til denne liggende. Det er en 40-80N pipe som opprinnelig er til Sebart Mini Avanti, men som er kortet ned litt for å passe i modellen din. Fikk den med når jeg kjøpte en Kinghtech K-45 for en tid tilbake. Hvor lang skal pipen være?

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Alle servoer er montert. modifiserte litt på de innerst rorene slik att de kan beveges oppover også. kommer til å programere delta mix på de ytterste rorene og bare høyderor på de innerste. i tillegg til høyderor på canard. Nå ser det ikke ut til att jeg får tak i utblåsrør til turbin før slutten av august så da blir den satt litt på vent til da. Video av att den står på egne bein ehhh hjul

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Nice, dette blir moro å følge med på. Frister med en mikro turbin altså

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Fikk denne i posten i dag. og servoer er bestilt.montering starter når alt er i hus.
    Click image for larger version  Name:	65822315_641568446361791_917422250129358848_n.jpg Views:	0 Size:	39,0 KB ID:	679064

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    hadde en lengre samtale på telefonen med en i sverige i dag. han flyr denne med en kolibri t45. Han sa att de innerste rorene bak er det bare å tape fast og ikke bruke. de er laget så de bare går nedover og å bruke dem som flaps fungerer ikke da det bare blir ett enormt dykkror som evt. må kompanseres med 50mm opp på canard. han har satt den opp med vanlig delte miksing bak på de ytterste rorene og canarden til høyderor men bare med possitivt utslag på cannarden.

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Den har 2 ror på hver vinge pluss cannard. I følge manualen så er de ytterste ballanseror og de innerst flaps. Så er det bare cannard en til høyderor. Noen som har noen ideer om det vil fungere greit. Syntes det hørtes rart ut med flaps bak på en deltaving

    Leave a comment:


  • SmurfAir
    replied
    Ser bra ut dette! Min erfaring med Phoenix modeller er at det er solide konstruksjoner og bra bygget. Men de medfølgende mekaniske retracts-settene som følger med holder ikke mål... de ser ok og solide nok ut, men det er Uri Geller kvalitet på metallene. Prøv de gjerne, men vær forberedt på og måtte skifte de ut relativt raskt da de begynner og skrangle.

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Ser ganske bra ut det. Er to igjen på lager. Spent på hvordan denne flyr.

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Står det samme på siden til phoenix som på eska så er nok elefun som har rotet litt. ser på siden på elefun så står det THUNDER STREAK EDF 90MM ARF SCALE 1:7 over spesifikkasjonene. det er jo ett annet fly hehe

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Fikk flyet i dag ser veldig bra ut. men det står forskjellig på eska og på siden til elefun når det gjelder spesifikasjoner. på siden til elefun står det
    Technical data
    • Wingspan: 1150mm (45.3 in)
    • Length: 1587mm (62.5 in)
    • Flying weight: 5000-5300 gr
    • Wing area: 40dm2
    • Wing loading: 125g/dm2

    og på eska står det
    Technical data
    • Wingspan: 1084mm (42,7 in)
    • Length: 1655mm (65,1 in)
    • Flying weight: 5,9-6,1kg
    • Wing area: 42dm2
    • Wing loading: 140g/dm2
    står også på siden til elefun att det ikke er med retract. men er med for bruk av servoer. og det ser ganske solid ut så kommer til å bruke det. Noen bilder så lenge. er to store luker under som vil gjøre monteringen enklere.

    Click image for larger version

Name:	62320632_439082823554950_3633425590909927424_n.jpg
Views:	274
Size:	43.6 KB
ID:	678922
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Artig, gleder meg til oppdateringen

    Leave a comment:


  • tahustvedt
    replied
    Du må se på lengden for å sammenligne skala. Vingespennet er strekt av Phoenix for å fly bedre. En 1:7 Gripen hadde vært 217 cm lang.

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Originally posted by tahustvedt View Post
    Jeg kikka på denne selv før jeg designet EL-39. Valgte den bort fordi den var litt for liten, men den flyr sikkert flott, og prisen nå er veldig bra. Merk at den ikke er 1:7. Den er nærmere 1:9,6
    stemmer vel ikke helt. fullsize er 8.4meter. 1:7 blir da 1.2meter. denne er 1.15meter. så 1:7.3 blir vel mer riktig

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    jeg har slått til og bestilt en slik nå. blir da med en kolibri t35. Snakket med en i sverige som flyr den med en t45 og han mente den ville fly helt fint med en t35.

    Leave a comment:


  • joar.larsen.94
    replied
    Originally posted by Lars N View Post

    Samme erfaring her, uten litt drag på motoren blir de ofte litt mer "oppogned" så liten styreståle hjelper godt på uten at det gir noe særlig mer fart. Grattis med ny modell, jeg vurderte den sterkt selv, men innså t jeg har for mye som ikke er fullført til at jeg kunne ha enda et sett liggende. Håper du alger en tråd her
    -Interesant (og "bra" -da er det ikke bare meg) -at du ser samme effekt. Klarer ikke helt å skjønne hva som skjer. Kan det skyldes lav vekt og stor bærende kropp og vingeareal som gir ekstra løft som blir ekstra effektivt når det ikke nok trykk på styreflatene?? Eller er det tyngdepunkt?? -Uanz, ikke lett å kompensere for, så det beste er vel bare å lære seg å ha litt trykk i den fasen....

    ----Jeg hadde ikke plass i hangaren, men så tok jeg meg en tur med en Extreme flight FW190 som jeg har slitt med å få til å fly skikkelig -og vips var det mer plass... Gamle ordtaket er fortsatt gyldig: "Idiot på spakene løser ofte plassmangel..." -Men i stedet for å gå hjem å spise is, shoppet jeg litt...

    -Skal se om det ikke kan bli noe mer info her etter hvert.

    Leave a comment:

Working...
X