Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Model JAS Gripen 1/7 EDF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tyor
    replied
    Originally posted by joar.larsen.94 View Post

    Tyor

    Har du fått deg noen flere turer med Gripen? Hvordan opplever du at den er i lufta?

    "Min" ligger nå på benken og mens jeg setter den sammen er fortsatt motor valget ikke avgjort. Har en 90mm EDF liggende, men også en 6kg turbin på hånd som kanskje kunne gjort nytten..
    Hei så ikke dette før nå. ha ett par turer med den. den fly veldig stabilt bare du har fart nok før du tar av. noe jeg ikke hadde på forige turen med den så da skar den rett til høyre etter take off. men berget den mirakuløst gjennom furu skogen se video nederst. 6kg turbin vil funke bra bare den ikke er for tung og vil bli masse med krefter. bør nok bygges så lett som mulig

    Leave a comment:


  • joar.larsen.94
    replied
    Originally posted by tyor View Post
    Jeg kjører alle fire rorene bak pluss canard som høyderor på denne. og de to ytterste på vingene som ballanseror. har nå justert ned utslag på høyderor til 80% og gått opp fra 40% til 50% expo. har også programert så jeg kan trimme bare canard i lufta med en vribryter for å fin tune litt. blir spennende å teste
    Tyor

    Har du fått deg noen flere turer med Gripen? Hvordan opplever du at den er i lufta?

    "Min" ligger nå på benken og mens jeg setter den sammen er fortsatt motor valget ikke avgjort. Har en 90mm EDF liggende, men også en 6kg turbin på hånd som kanskje kunne gjort nytten..

    Leave a comment:


  • ingeb
    replied
    Gratulerer med fint fly

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Jeg kjører alle fire rorene bak pluss canard som høyderor på denne. og de to ytterste på vingene som ballanseror. har nå justert ned utslag på høyderor til 80% og gått opp fra 40% til 50% expo. har også programert så jeg kan trimme bare canard i lufta med en vribryter for å fin tune litt. blir spennende å teste

    Leave a comment:


  • Sundtair
    replied
    Flott, gratulerer så mye

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Grattis Så jo veldig bra ut dette

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Da har gripen vært i lufta. Tok ut t40 turbinen fra j10 og satte inn den. og det funket fint. Måtte trimme en del opp da den ville veldig ned. men fløy veldig bra synes jeg. litt finjustering på utslag og expo så har jeg trua på den her. Var litt vind i dag og det merkes ganske godt. spesielt i svingene. har ikke noen gyro til å hjelpe meg på denne

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    ok. synd om den må byttes. den har jo bare 130min drifttid. virker som det er litt problemer med turtals sensoren på kolibri. Den t-35 som jeg hadde før har den nye eieren problemer med. den starter og fungerer greit, men når man stopper den så blir turtallet på displayet stående på 20000rpm selv om den har stoppet. noe som gjør att den ikke starter automatisk kjøling så må gjøre det manuelt.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Originally posted by tyor View Post
    Jepp men har problemer med turbin. den stopper når den passerer ca 100 000rpm. med feilmeldinga low rpm. Er ingen luftbobler i fuelsystemet. så tror det må ha noe med rpm sensoren å gjøre.
    Høres ut som samme problem jeg hadde med min for litt siden, sensor måtte byttes

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Jepp men har problemer med turbin. den stopper når den passerer ca 100 000rpm. med feilmeldinga low rpm. Er ingen luftbobler i fuelsystemet. så tror det må ha noe med rpm sensoren å gjøre.

    Leave a comment:


  • Lars N
    replied
    Den ser jo veldig bra ut, og fått skikkelig lydgenerator også

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Da er denne straks klar for maiden. mangler bare å få på vaierene til styring av nesehjul. prøvestartet turbin i dag Hvis jeg får tatt maiden før helga og det går bra så blir den med på fagernes

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Slik blir den sittende. Skru fast festet i forkant.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20200120_130557.jpg
Views:	357
Size:	127.8 KB
ID:	679802

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Gjort litt nå i kveld. Tegnet og printet feste for tanken. Så blir den stripset i bakkant i de utsparinger som er der.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20200119_213105.jpg
Views:	235
Size:	54.0 KB
ID:	679797 Click image for larger version

Name:	IMG_20200119_213219.jpg
Views:	227
Size:	77.3 KB
ID:	679798

    Leave a comment:


  • surpass
    replied
    skulle solgt denne til meg! Leter og leter men finner ikke så mange aktuelle lignende denne. Synd elefun ikke har det store utvalget lengre.

    Leave a comment:

Working...
X