Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jet nostalgi ( Kangaroo )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Viggkri2
    replied
    Det ble noen turer, men ble liksom ikke helt venn med den, motoren står nå i en Excalibur.

    God jul Ole

    Leave a comment:


  • OleR
    replied
    Hvordan gikk det med denne Viggo? Har du fått flydd den noe mere?

    Leave a comment:


  • OleR
    replied
    Lykke til

    Får du ikke noen til å ta film da, slik at vi å får se. Vekker gamle minner vettu

    Leave a comment:


  • Viggkri2
    replied
    Takker for gode tips og tilbakemeldinger, fikk limt nesehjulsfeste i går kveld, så den er klar for ny tur.

    Leave a comment:


  • OleR
    replied
    Her hva manualen sier. Jeg mener jeg brukte denne og den fløy bra. Prøv deg litt frem. Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1435004951392.jpg
Views:	1
Size:	286.6 KB
ID:	612189

    Leave a comment:


  • Morten
    replied
    Hei

    Har fløyet mye Kangaroo for 6-7 år siden og har brukt (tror jeg) din måte og balansere den på, kun UAT full, løfter nesehjulet opp ca 5 cm over bakken og modellen siger rolig bakover = perfekt balansering og cg. Min modell satt seg bakpå under landing og var enkel å flare ut. En for nesetung Kangaroo er ikke spesielt enkel å lande er og min erfaring

    De fleste deltavinger pleier å ha litt oppror når de flyr level, mener jeg hadde ca 5-6 mm på min. Lykke til,

    Leave a comment:


  • xilian
    replied
    Ja, glemte å nevne dèt. Fargeskjemaet er jo grisebra. Ser ikke 15 år gammal ut den modellen der nå

    Synd med sketchy jomfrutur, men godt det gikk "bra"

    Leave a comment:


  • Viggkri2
    replied
    Vel, den har flydd. Leste på rcuniverse at en fin cg test var at den akkurat hviler på hovedhjul og vingetipper (når man løfter nesa), men dette var altfor fremtungt, måtte trimme rorene opp ca 1,5 cm, dette resulterte i lite ekstra høyderor, var farlig nær bakken i utgang av en sving før jeg fant ut dette, kom hot inn for landing og hadde for lite høyderor til å dra av fart, slo av nesehjulsfeste, men ellers greit, 5 minutt liming og litt programmering, samt flytting av batteri, så er den klar igjen.

    Leave a comment:


  • OleR
    replied
    Tøft fargeskjema du har valgt ☺

    Leave a comment:


  • Viggkri2
    replied
    Da gjenstår taxitest ( brems og nesehjulsgyro ) så er den klar når noen skrur av den Stooore vifta.

    Click image for larger version

Name:	DSC_1564.jpg
Views:	1
Size:	287.8 KB
ID:	611928Click image for larger version

Name:	DSC_1562.jpg
Views:	1
Size:	310.5 KB
ID:	611927Click image for larger version

Name:	DSC_1565.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	611929Click image for larger version

Name:	DSC_1568.jpg
Views:	1
Size:	309.0 KB
ID:	611930
    Last edited by xilian; 28-06-15, 19:06.

    Leave a comment:


  • Viggkri2
    replied
    Skal få tatt noen bilder, har vel bedre retningskontroll med trailing link på nesehjulet, men jeg har kjøpt den nye powerbox 1e gyroen, og har tenkt å prøve den på nesehjulet.

    Viggo

    Leave a comment:


  • OleR
    replied
    Ja lav bakkeklaring og ikke sideror eller gyro på nesa gjorde takeoff mere spennende en nødvendig innimellom.
    Husk å oppdatere oss da ☺

    Leave a comment:


  • Viggkri2
    replied
    Det var liten bakkeklaring med det understellet.

    Nå har den fått ny farge, driver med montering av utstyr, er vel flyklar i løpet av helga.

    Viggo

    Leave a comment:


  • xilian
    replied
    Hehe... Her snakker vi VHS ja.

    På den tida der så var jo dette heftige saker da

    Leave a comment:


  • OleR
    replied
    Her ser du når jeg fløy Kangarooen på Oppdalstreffet i 2001. Litt dårlig kvalitet på filmen og en smule hårete takeoff og landing, men du verden hvor det gikk unna

    Leave a comment:

Working...
X