Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jerry Bates Curtiss P-40B/C Warhawk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jerry Bates Curtiss P-40B/C Warhawk

    Jeg har en forkjærlighet for Curtiss P-40, og synes B og C versjonen er de "estetisk" peneste flyene av denne typen. Snublet over en 1/5.5 scala av B/C versjonen designet av en kar ved navn Jerry Bates, og alt av måha-, vilha- og kjøpenå-celler gikk i fulltstendig høygir. Heldigvis sitter fornuftens lille engel på min venstre skulder og skriker ukvemsord inn i mitt øre, så rasjonell tankegang er fremdeles tilstede og ingen transaksjoner på spontankjøp ble gjennomført. (Hjelper også litt å sitte utilgjenglig til på en båt langt ute i atlanteren.)
    Så til poenget.... Er det noen her i Norge som har dette flyet? Og om så, vil jeg sette stor pris på om de eller den vil dele sine erfaringer med meg. Det kan gjerne være andre modeller fra Bates også. Det jeg er litt ute etter er kvaliteten på byggesettet, arbeidsmengde, flygeegenskaper osv, osv... (Ja, jeg vet det er mange byggetråder på nett, for jeg har gjerne vært innom alle, men jeg er skeptisk til den evige lovprisingen. Det må da være noen snag og bemerkninger...)

    Og for de som ikke er kjent med modellen, her er en rimelig godt illustrert byggetråd: warhawk

    Og i samme slengen; er det noen som kjenner og har noen erfaringer å dele om RCV 120-SP type motor, og kan linke til tilsvarende motorer med større CC?

    Link til motoren: 410 Gone
    Last edited by Argyle; 05-07-09, 11:43.
Working...
X