Announcement

Collapse
No announcement yet.

Petrausch North American Harvard AT-6 1:3,74

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • affa
    replied
    Måtte leke litt og se om 3D print av cockpit vil bli bra.... Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1452713179160.jpg
Views:	1
Size:	77.2 KB
ID:	613641

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Blir matt klarlakk da selvfølgelig 😊

    Leave a comment:


  • Totto
    replied
    Heisann, kommer til å bli bra dette Alf. Skal du ha klarlakk på krigeren altså.... ikke litt matt ? eller var de klarlakket ? Lettere å holde rent selvfølgelig med klarlakk da...

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Den blir nok i likt skjema som tidligere, LN-TEX som jeg har flydd endel i fullsize. Etter endel frem og tilbake så tror jeg det blir så enkelt som boks fra Mekonomen. Den skal jo bare være enkel sølv og med litt merker på. Dessuten er den ikke akkurat strøken sånn den står heller 😊. En av jet-gutta har brukt de med stort hell. Dog litt usikker på klarlakk over weatheringen

    Leave a comment:


  • Viggkri2
    replied
    Beholde samme fargeskjema?
    Hvilken lakk skal du bruke?

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Da er vel ramme og kropp limt og forsterket. Blir ganske bra men ei lita glippe som vel likner nøyaktigheten på originalen. Har limt og sparklet luftinntak og laget løfterør i halen som på originalen. Ellers fjernet støpeskjøter. Moro men tidkrevende. Cockpit inni blir enkle 6mm depron sider som er laminert med duk og epoxy. Neste vinter satser jeg på å innrede hele cockpit med detaljer og forhåpentligvis sliding canopies også. I år blir det utvendige detaljer, lakk og weathering. 3D printet antenne😊

    Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1452544889472.jpg
Views:	1
Size:	74.0 KB
ID:	613634
    Attached Files

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Cockpit ramma klar og forsterket. Styrepinner inn foran og tenkte å plassere ramma på plass og skjære med kutteskive på Dremel opp mellom vanger og inn i cockpit ramma for så å lime inn halvmåner av carbon inn slik at de styrer ramma bakover. Legges an mot glassfiberstrimlen bak og skrus med en skrue bak

    [ATTACH]84189[/
    [ATTACH]
    Attached Files
    Last edited by affa; 06-01-16, 21:31.

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Mye fikling og liming i mange omganger men tror det blir bra når det omsider blir klart. Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1451214930390.jpg
Views:	1
Size:	90.4 KB
ID:	613487
    Attached Files

    Leave a comment:


  • chewbaca
    replied
    Maske eller Staples, i Trondheim i hvertfall.

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Har vurdert depron som badekar men hvor får man tak i kapron? Må sjekkes ut!

    Leave a comment:


  • chewbaca
    replied
    Det er flere her oppe som har laget "badekar" av kapron. ( Papp-plater med skum i mellom)
    Det blir lett og stabilt, samtidig som det er lett å løfte inn å ut av kroppen. Mener at både Geir, Bjørn og John Arne har gjort det på den måten i flere av sine kjerrer.

    Leave a comment:


  • Totto
    replied
    Blir bra vettu... godt verktøy er tingen

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Tidligere har jeg brukt en Tamyia dag for å skjære ut luker etc men denne Proxxon skjæreren er helt genial. Må bare fjerne sikkerhetssaken rundt bladet så skjærer den løvtynne spor til slikt!

    Forside - T K TRADING Torbjørn Kristensen

    PROXXON - T K TRADING Torbjørn Kristensen

    Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1450515934960.jpg
Views:	1
Size:	134.7 KB
ID:	613456
    Attached Files
    Last edited by affa; 19-12-15, 09:09.

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Etter å ha flydd den i støpefarge 3-4 sesonger så skal den snart lakkes. Cockpit glass har vært skrudd i kroppen men tenker nå å skjære ut hele ramma og lage "jet" cockpit, dvs slik at man løfter ut hele skiten. Ikke sikkert det blir tid til full cockpit men ihvertfall alt rammeverk slik at den utvendige lakk og wearhre jobben kan gjøres ferdig. Landingslys og rotating Beacon er montert.

    Skjærer rundt hele ramma men for å få noen horisontale vanger slisser jeg spor punktvis på hver side, trer 0,8mm karbon plater gjennom på tvers slik at jeg kan støpe vanger både på kropp og avtakbar cockpit. Hvis noen har andre geniale løsninger så si ifra!

    Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1450515785609.jpg
Views:	1
Size:	65.0 KB
ID:	613454
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Salte
    replied
    En fryd å se Morten fly AT6 og ikke minst landingene!

    Geir

    Leave a comment:

Working...
X